piatok 4. júla 2014

Suzanne Collins - Hry o život

Autor: Suzanne Collins
Názov: Hry o život
Originál: The Hunger Games
Pokračovanie: Trilógia
Žáner: Fantasy





Anotácia:

Na troskách bývalej Severnej Ameriky vyrástol Panem ovládaný bohatým Sídlom, ktoré obklopuje dvanásť chudobných obvodov. Sídlo vládne železnou päsťou a svoju moc dokazuje okrem iného tým, že si raz do roka vezme z každého obvodu jedného chlapca a jedno dievča vo veku od dvanásť do osemnásť rokov, aby sa zúčastnili na Hrách o život a pred zrakmi televíznych divákov bojovali na život a na smrť.
Šestnásťročná Katniss Everdeenová žije sama so svojou mamou a mladšou sestrou, o otca prišla pred rokmi pri banskom nešťastí. Keď nastúpi ako súťažiaca do hier namiesto milovanej sestričky, zdá sa, že si zvolila smrť. To však pre ňu nie je nič nové – boj o prežitie je súčasťou jej života od útleho detstva. Je rozhodnutá vrátiť sa domov, ale ak má zvíťaziť, musí potlačiť hlas svedomia a zničiť ostatných dvadsaťtri protivníkov.Hry o život sú románom plným napätia, dobrodružstva aj lásky, a hoci dej sa odohráva v budúcnosti, dajú sa v ňom nájsť znepokojivé podobnosti zo života v súčasnosti.



Môj názor:

Suzanne sa v hlave zrodil skvelý nápad a vznikla z toho kniha, ktorá rozpútala ošiaľ.
Ja som najprv videla filmy, a až po tom som začala čítať knihy čo si myslím, že bola chyba, pretože som sa s prvými dvoma knihami dosť ťahala keďže som vedela ako bude dej prebiehať. No lenže ako to aj býva vo filmoch nejaké veci zmenili/vynechali. Tvorcovia si asi mysleli, že by sme sa bez tých informácií obišli, ale mne tam aj tak chýbajú. Katniss, ktorá je najdôležitejšou časťou príbehu ma s tou jej nerozhodnosťou niekedy hnevala, ale páči sa mi, že je to ženská hrdinka. Peeta, pekárov syn a Katnissin ,,spoločník" do hier mi hned prirástol ku srdcu. Zoznámite sa aj s Galom, najlepším priateľom Katniss, ktorého ja osobne veľmi nemusím. Effie, žena, ktorá ma na starosti žrebovanie ľudí do hier o život z 12. obvodu  charakterizujú prečačkané šaty, farebné parochne, make – up ma prekvapila – v dobrom. Ešte je tu Haymitch, mentor Katniss a Peety, ktorý sa doslova topí v alkohole má niekoľko svojich momentov. Takže ak ste náhodou túto knihu doteraz obchádzali tak si ju pri ďalšom zaobstarávaní kníh vám odporúčam pridať aj túto

Čo ak sa raz aj my ocitneme vo svete, v ktorom Hry o život nebudú len výplodom niečej fantázie?



2 komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...