Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Obsidian alebo séria, ktorú musíte začať čítať!

by - apríla 08, 2015

Autor: J. L. ArmentroutNázov: ObszidiánOriginál: ObsidianDiel: 1/7 (5 hl. častí, 1 prequel, 1 spin-off)Žáner: YA-paranormal-fantasyČítané v maďarskom jazyku. 

Začínanie od znova je naprd.
Keď sme sa presťahovali do Západnej Virgínie hneď pred mojím posledným ročníkom, tak som sa podvolila hrubému prízvuku, riskantnému prístupu na internet a úplnej nude... Pokým som neuvidela môjho sexi suseda s jeho blížiacou sa postavou a desivo zelenými očami. Zdalo sa, že sa vecí zlepšujú.
A potom otvoril ústa.
Daemon ma vytáča. Je arogantný. Zaslúži si byť bodnutý. Nerozumieme si. Vôbec. Ale keď ma napadne cudzinec a Daemon doslova zastaví čas pohybom svojej ruky stane sa niečo nečakané.
Sexi mimozemšťan žijúci vedľa ma označí.
Počuli ste ma. Mimozemšťan. Vyšlo najavo, že Daemon a jeho sestra majú kopu nepriateľov, ktorí chcú ukradnúť ich schopnosti a Daemonov dotyk ma rozsvietil ako Vegas Strip. Jediná možnosť ako sa odtiaľto dostanem živá je, že sa budem držať blízko Daemona, dokým to mimozemské čaro zoslabne.
Ak ho ja teda nezabijem prvá.
Sú knihy, ktoré máte radi, ale už ich nepotrebujete viackrát čítať a na druhej strane zas sú knihy, ktoré máte chuť čítať dookola a je vám jedno, že viete ako to dopadne. A presne do tejto kategórie by som zaradila Obsidian od J.L Armentrout.

Táto kniha sa začína teoreticky ako obyčajná YA a pritom ani neviete, čo všetko na vás striehne ďalej. Neskôr do obyčajnej YA sa zapletie trochu nadprirodzena, akcie, napätie a hádky sa čoraz viac stupňujú medzi hlavnými hrdinami, čo samozrejme vás núti použijem české slovíčko cucliť a smiať sa zároveň.  Ja osobne zbožňujem knihy, v ktorých sa nachádza zo všetkého trošku a Obsidian to všetko obsahuje.

Hlavná hrdinka Katy je knižná blogerka.  A čo nepoteší knižného blogera väčšmi než čítať o knižnom blogerovi? Ale zas nepreháňajme! Niekedy sa jej blog spomenie, ale to je všetko. Katy má podrezaný jazyk a občas je drzá voči jej susedovi Deamonovi, s ktorým si veľmi do nôty nesadli.  A úprimne veľmi jej nepomáha to, že vyzerá ako nejaký model vystrihnutý z časopisu s neuveriteľnými zelenými očami a s úsmevom, pre ktorý by dievčatá zabíjali. Za to s jeho sestrou si rozumejú a to sa Deamonovi veľmi nepáči. Ale aj keď Deamon a Katy spolu nevychádzajú tak, nemôžu poprieť, že to medzi nimi iskrí jedna radosť.  A tak začínajú hrať spolu nebezpečnú hru, ktorá sa im pomaly, ale isto vymyká spod kontroly. Čo, samozrejme moji maličkosť veľmi teší! 3:) 

Ostatné postavy sú plytké a v knihe sa objavujú len preto, aby sa na scéna trochu prevetrala. Príjemne dopĺňajú atmosféru a vytvárajú o niečo reálnejšie prostredie pre tento nereálny príbeh.
A na druhej strane sú postavy, ktoré majú svoje tajomstvá a riešia ich po svojom. Netvária sa nejako záhadne, ale skôr povýšenecky a niekedy nespoločensky. Čo síce niekedy brúsi nervy, ale postupom času pochopíte, že to majú v povahe a nič iné vám nezostane než sa zmieriť s tým, že autorka sa rozhodla vytvoriť nielen jednu spoločenskú mrchu, ale možno aj jej amrádu...

A všetko sa skomplikuje o to viac, keď Katy zistí pravdu: Deamon a Dee, jeho sestra, sú Luxenia....

Táto kniha je neuveriteľná! Napätie medzi Deamonom a Katy sa dá doslova krájať. Ich hádky, ktoré sa začínajú u čitateľa smiechom končia zvyčajne s dych berúcim a hlavne očakávajúcim a zároveň neveriacim pohľadom. A vy vždy čakáte, že sa pobozkajú, že tú frustráciu a príťažlivosť dajú zo seba von! Ale prd makový! Autorka prvý bozk odďaľuje a vy už prestávate dúfať, že to vôbec bude prvej knihe.  A nakoniec pochopíte, že lepšie to ani nemohla urobiť. Ale nečakajte, že budú spolu. Omyl. Ešte viac sa to zhorší......
A po žiarlivostných scénach, hádkach a pohľadov prichádza boj o život....
Ale že skutočný boj o život!
A vy sedíte ako na ihlách, čítate a dúfate, že utrpenie a bolesť, ktoré je rozpísané na takmer päť strán sa už konečne skončí. Ale ono to pokračuje a vy neveríte, čo všetko táto kniha v sebe ukrýva.

Obsidián je kniha, ktorú doslova milujem! Začínam pomaly uvažovať, že či Mara Dyerová sa neposunie na druhé miesto, ale uvidíme, čo mi ponúknu druhá časť :D  Veď to vidíte aj na mojom názore. Nedokážem zo seba dostať súvislú vetu, až taká som z nej nadšená. Aj, keď to má dosť YA nádych, zahraničný booktuber mi sľúbil, že ono sa to v nasledujúcich častiach úplne vygraduje a po nádychu YA nezostane takmer žiadna stopa.
Obsidián sa vám nemusí páčiť. Môžete to považovať za nudné naťahovanie medzi hrdinami a oddiaľovanie intímností, ale pre takých adšencov ako ja Obsidán sadne, priam až to budete milovať. Budete chcieť odhaliť ten rúšok tajomna, ktorým sa skončil prvý diel. Budete chcieť viac božského Deamona a hormónmi lámájúcu Katy, viac žiarlivostných scén, viac hádok a ešte viac akcie, ktorá vám bude síce žrať nervy, ale vy jej aj tak budete chcieť viac!
A  ja vám prisahám, že o tejto sérii ste odo mňa nepočuli naposledy. 



You May Also Like

0 komentárov