Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

This is where it ends alebo keď dieťa má v ruke zbraň

by - mája 02, 2016


Autor: Marieke Nijkamp
Názov: This is where it ends
Diel: ----
Žáner: YA, thriller

10:00 a.m. The principal of Opportunity High School finishes her speech, welcoming the entire student body to a new semester and encouraging them to excel and achieve.
10:02 a.m. The students get up to leave the auditorium for their next class.
10:03 a.m. The auditorium doors won't open.
10:05 a.m. Someone starts shooting.
Told from four different perspectives over the span of fifty-four harrowing minutes, terror reigns as one student’s calculated revenge turns into the ultimate game of survival.



Po prečítaní knihy Flawed som mala chuť pár vecí roztrieskať a potrebovala som knihu, ktorá nemá pokračovanie, nekončí blbo a neobsahuje žiadnu typickú YA alebo NA zápletku, a tak som skončila u This is where it ends. Aj keď kniha je teoreticky postavená na YA hrdinoch, ale hlavná zápletka sa vymyká spod typických young adultovtiek a nezapadá tak celkom do spomínaného žánru. Čo je vlastne veľmi pekné a príjemné spestrenie. Navyše This is where it ends vyšla len tento rok a mnoho ľudí ani ju nestihlo registrovať, takže recenzie, ktoré som doteraz na knihu čítala boli od ľudí, ktorých som ledva na GR registrovala. Ale predsa dosť recenzií si navzájom protirečí, čo vo mne vzbudilo hlavne zvedavosť.
This Is Where It Ends
Ak sa čudujete, že práve ja som siahla po takejto knihe, tak máte právo. Nebudem klamať ja a takéto knihy so sebou trošku pohŕdame, takže ak netreba, tak po nich nesiahnem, avšak ak sa pýtate, prečo som urobila výnimku, tak si prečítajte anotáciu. Znie skvelo, to musíte uznať! Napísať knihu o 44-roch minútach, ktoré sú plné teroru a témy, ktorá je/bola v zahraničí dosť rozoberaná na to treba mať nielen dávku odvahy, ale aj zaujímavý spôsob podania. A ja som bola zvedavá, čo to so mnou spraví, či ma to bude baviť a atď. A ak vás to zaujíma nebolo to zlé, síce ani z toho nepadám na zadok, ale bolo to dobré. Od autorky bol šikovný ťah využiť viac pohľadov na situáciu a aj keď bolo to zo začiatku dosť mätúce, tak som dúfala, že sa to postupom času začne nejako rysovať. Ďalej som dúfala, že začnem rozoznávať postavy. Ehm, nie...nevyznala som sa v nich a vždy som si ich plietla.... Štyri hlavné postavy:  Claire, Tomás, Autumn, Sylv a k tomu neskutočne veľa ďalších spomenutých mien, ktoré ma miatli, a aby toho nebolo málo, tak všetky postavy boli nejako prepojené brat, sestra, frajer, ex-priateľ, sused a neviem, čo všetko sa tam ešte spomínalo a mňa ma to miatlo. Neskutočne.  Musela som sa pekelne sústrediť. Autorka tie informácie spomenula vždy len medzi rečou a keď sa kvázi tá vec šla riešiť, tak som vždy zostala v pomykove, pretože som netušila, že odkiaľ to má. A potom, že takú mini bombu na vás vychrlí, len tak, že si to ani nevšimnete...Teda ja som si to nevšimla....

Claire, Tomás, Autumn, Sylv....Dopredu vás varujem, že nie sú ničím výnimoční, teda sú, ale to by bol spoiler jak hovädo a ja zo zásady nespoilerujem. Ale, ak by vás to zaujímalo, tak tieto štyri postavy sú prepojené nielen navzájom, ale taktiež aj s útočníkom. A to, že každý má obavy z chlapca, čo má zbraň je vlastne normálne, ale títo štyria majú na to svoje vlastné dôvody. Inak sa vôbec nelíšili od nás obyčajných detí, ktoré majú po strednej svoje sny a záľuby. To, že sú to YA hrdinovia my vôbec neprekážalo, pretože autorka im síce dala priestor prejaviť sa, ale nie až natoľko, aby vám začali liezť na nervy, ako to u YA hrdinoch býva. Avšak ako náhle boli kapitoly dlhšie už som ich potom začala vnímať ako viac ich ako situáciu, v ktorej sa nachádzali....A presne to boli tie momenty, keď mi začali brnkať na nervy.
Okrem toho, keď sa ocitnete v miestnosti, s človekom, čo má zbraň a strieľa po vás, tak čo vás ako prvé napadne? Ja by som sa zjavne rozplakala a modlila sa aj Svätému vymyslenému neviem čomu, aby ma z tade dostal....
Nuž....
To len asi ja....
Títo štyria to vezmú úplne z inej strany....Jeden zachraňuje, druhý len čumí a neverí čo to vlastne vidí, tretí sa snaží vzchopiť sa a štvrtý robí všetky tieto tri činnosti dokopy...Fajn možno zveličujem, ale neskutočne mi to vadilo. Buď nič nerobili alebo robili všetko....  

This is where it ends sa od iných kníh  nelíši len zápletkou, ktorá je okrem toho okorenená LGBT tematikou, ktorá sa nachádza v hlavnej línii tohto príbehu, ale aj taktiež rozoberá rôzne iné témy ako sú napríklad vzťahy. Autorka si dáva záležať aj na iných postavách a kapitoly sú okrem toho okorenené aj správami alebo statusmi, ktoré ma neskutočne bavili. Kniha tým pádom poukazuje aj na dnešnú dobu, že čokoľvek sa stane, tak v tej sekunde sa to ocitne na internete, kde vám ľudia prejavujú podporu, ktorá síce je možno len zo slušnosti a zdesenia, že čo sa to sakra zase deje, ale jednoducho....moderná doba. Ďalšou výhodou sú spomínané krátke kapitoly, ktoré sa odohrávajú v určitý čas a sú rozdelené zvyčajne na štyri časti, pri čom každá jedna postava dostane svoj priestor. Takže nielen sa to rýchlo číta, ale ako čitateľ dostanete aj väčší prehľad, čo sa deje. Bohužiaľ, ani tu sa nevyhnete menšiemu citovému vydieraniu zo strany autora, ale nie je to nič vážne, dá sa to zniesť. A aj keď pre mňa bol koniec zbytočne zdĺhavý, nepokazilo mi to malý zážitok, ktorý som dostala pri tejto knihe. A aj keď  to nebolo  až také úžasné, aby som z toho padla na zadok, tak úprimne celkom si to viem predstaviť ako celovečerný film, pretože áno bolo to miestami napínavé a celkom iste by to udržalo diváka pri televíznej obrazovke, pretože táto kniha dokáže sem-tam prekvapiť.








You May Also Like

2 komentárov

  1. Knihu som doteraz ani len očkom nezaregistrovala, ale ako prvé ma zaujala tá nádherná obálka, anotácia moje nadšenie ešte znásobila a po tvojej recenzii utekám na GR zaradiť si ju do to-read listu. :D Vyzerá to neuveriteľne zaujímavo, presne ako niečo pre mňa, tak dúfam, že keď sa k nej jedného dňa dostanem (snáď ten čas aj nastane :D), že nezostanem sklamaná. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som rada, že som ti ju dostala do podvedomia :D Keď ju prečítaš, tak mi daj vedieť, čo si o nej myslíš ;)

      Odstrániť