Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Verum alebo ďalší šialený koniec

by - novembra 18, 2017

Autor: Courtney Cole
Názov: Verum
Originál: Verum
Diel: 2/3
Žáner: YA, mystery
RC: áno (megaknihy)

Anotácia:

PRAVDA TĚ OSVOBODÍ.

Jmenuji se Calla Priceová a topím se. Můj nový svět je temný, temný oceán a všechna tajemství mě tlačí ke dnu. Můžu vůbec někomu věřit? Už nevím. Lži jsou jako spirály. Točí se a kroutí, oslepují mě svými trny a hadími jazyky. A když už si myslím, že jsem našla pravdu, všechno ze dna vystoupí. A obklopí mě temnota.
Ale pravda mě osvobodí.
Je jen kousek přede mnou, můžu se jí skoro dotknout. Ale i když září a třpytí se, vidím její blyštivé tesáky a vím, že mě rozerve. Zničí. Bojíte se? Já ano.


Môj názor: 

Knihy, ktoré sú obohatené tajomnou skoro až šialenou atmosférou milujem. Preto som sa neskutočne potešila, keď som zistila, že Verum predsa uzrie svetlo sveta aj v preklade. Nocte bola jedna z kníh, ktorá ma pred cca dva rokmi naozaj šokovala. Pamätám si ten šok z poslednej strany. Preto od Verum som mala veľké očakávania. Lenže objavili sa prvé recenzie, ktoré nadšené až tak neboli. A úprimne dosť som sa bála ako mi kniha sadne.

Problém Nocte bol, že sa v strede knihy začala podobať na typickú YA literatúru, ale problém Verum je trochu závažnejší. Pomalý rozbeh, autorka preskakuje nejaké tie veci, ktoré nie sú dôležité, ale mne vadilo, že z jedného miesta sme sa zrazu ocitli na druhej strane stovky kilometrov od miesta, kde sa príbeh predtým odohrával. Navyše nové prostredie, nové tajomstvá a všetko okolo toho, tým autorka predsa nemôže nič pokaziť. Svojím spôsobom nie, ale zo začiatku sa kniha vlečie, nič sa tam nedeje. Všetky postavy niečo skrývajú, čo postupom začne liezť na nervy. Ale ku koncu to dáva celkom zmysel prečo dej bol aký bol.

Nemyslite si, že sa tam nič nedeje, ale na akčnosť zabudnite, skôr tu deju kraľuje tajomnosť a postupne aj šialenosť. Na tejto sérii neviete, či prešibáva vám alebo autorke. A nie je tajomstvom, že ja takých autorov mám naozaj rada, ktorý dokážu napísať taký psycho príbeh, ktorý mi sadne.

Celkovo postavy sú stále rovnaké, žiaden veľký posun u nich nebadať, teda okrem tvrdohlavosti. Calla sa snaží zistiť, čo sa to okolo nej deje a čo je to veľké tajomstvo, ktoré jej nik nechce povedať.  Potom tam boli jej stavy, ktoré naozaj normálne neboli alebo si aspoň všetci aj spolu s ňou myslíme, že je duševné zdravie naozaj nie je v poriadku. Čo sa týka Darea, tak ten sa tam niekedy mihol, tajomnejší než kedykoľvek predtým, ale skôr tam nebol ako bol.. A ich vzťah by som prirovnala k typickému klišé: Chceme byť spolu, ale nemôžeme, pretože jeden z nás má veľké tajomstvo, ktoré by toho druhého zničilo.

Také menšie oživenie sú nové postavy, ktoré až tak veľký zmysel v príbehu nemajú, ale bolo to príjemné, keď sa Calla nerozprávala len sama so sebou, ale aj s ozajstnými ľuďmi. Na začiatku som spomínala, zmenu prostredia. Upršané Anglicko, ktoré malo dodávať deju asi viac tajomnosti a navyše tá sychravosť mala predstavovať v knihe temnotu na mňa postupom času až tak nezaberala. Navyše staré sídlo, ktoré má toľko zákutí a Calla sa ho ani nerozhodla prehľadať ma sklamalo.

Aby som nevymenúvala len zlé veci, tak Verum sa aj napriek tomu, že sa tam nič nedeje číta rýchlo. Mňa postupom času začalo baviť, to ako sa Calla snaží niečo vypátrať, ale v kútiku duše som po celý čas vedela, že sa mi to nebude páčiť. A úprimne Nocte malo taký koniec, ktorých viacerých z nás posadil na zadok. To isté som očakávala od Verum. Posledné strany ma pohltili a dokonca na prvýkrát som ich ani nepochopila, čo sa v knihe vlastne dialo. Doteraz si nie som sitá, či to všetko správne chápem. Ale zas ma to šokovalo. Obávam sa aká bude tretia časť, pretože začínam sa obávať, kam to všetko smeruje.

Autorka sa s nami po celý čas hrá. Tí, ktorí sme čítali Nocte vieme, že informácie, ktoré sme sa dozvedeli sú na vyriešenie tohto záhadného kolotoča na nič. A to isté platí o Verum. Absolútne neviem, čomu môžem už veriť a čo je len výmysel hrdinky. Aj keď Verum je teoreticky kniha o ničom, tak verím, že to bol zámer, pretože koniec...neviem, kde ho autorka vymyslela, ale je to tiež podobná bomba ako v jednotke. Viem, že viacerých sklamala, ale pre mňa to je nadpriemer, ktorý keby má viac zaujímavejších informácií v sebe a trochu viac akcie, tak by to bolo pre mňa naozaj dokonalé.


Mohli ste si všimnúť úplne na začiatku skratku RC- Recenzný výtlačok. Túto knihu mi poskytli megaknihy, za čo im ďakujem. Ak vás séria zaujala, môžete si ju zakúpiť na ich stránke TU

You May Also Like

10 komentárov

  1. Velmi zajímavá knížka. Pěkná recenze.
    BLOG: Svět nad hlavou

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak budeš mať čas, tak si na ňu určite nájdi čas :)
      Ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Mě kniha nezaujala, děkuji za upřímnou recenzi:).
    Knihokopka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 100 ľudí 100 chutí :)
      Ja ďakujem za komentár :)

      Odstrániť
  3. Osobne som ešte nečítala ani jednotku, ale knihy mám na zozname a chcela by som po nich niekedy siahnuť. Vďaka za super recenziu a som rada, že sa ti záver knihy páčil :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si ich prečítaj, pretože tie závery tých kníh sú fakt akože na hlavu :D

      Odstrániť
  4. Výborná recenze :) Četla jsem první díl Nocte a ten mě opravdu moc bavil :) Hlavně ten konec mě dostal :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Tie konce sú asi na tých knihách to najlepšie :D

      Odstrániť
  5. Jednotku som čítala pred sto rokmi, ale, samozrejme, že už mám aj dvojku doma. Chcem si ju prečítať, no z prvej časti si spomínam akurát tak na to, že to malo wtf koniec a to je tak všetko. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super recenze :) Já byla z Nocte trochu zklamaná, protože jsem už v půlce uhodla, jak to dopadne :D Což u takovéhle knihy dost zkazí zážitek.. nakonec jsem na ni ani nepsala recenzi. Takže se bojím pustit do druhého dílu, i když jsi mě trochu nalákala :)

    OdpovedaťOdstrániť