Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Mysteriózny triler od slovenského autora

by - januára 09, 2019

    Nič nie je tak, ako sa na prvý pohľad zdá!
Dávid sa prebúdza v neznámej izbe špinavý a zmätený, s jedinou myšlienkou dostať sa odtiaľ. Na dianie z predošlých dní si spomína len matne. Ako by to nestačilo jeho myseľ ho neustále zrádza. Prestáva rozoznávať čo je skutočnosť a čo halucinácia keď v budove stretáva známych ľudí, blúdi nekonečnými schodiskami či počuje hrôzostrašné zvuky. Zlom v jeho mysli však nastáva, keď prvý krát umiera... Dávid nebojuje len o slobodu, ale aj o vlastnú existenciu. Ponorte sa do mysteriózneho trileru, kde zaplatíte za chybný krok tou najvyššou cenou!
Knihy od slovenských autorov ma minulý rok len prekvapovali. Takže keď mi prišla ponuka od autora Patrika Bodnára prečítať si jeho novinku, tak som neváhala a ponuku prijala. V kútiku duše som vedela, že ten mysteriózny triler si ma s niečím získa.

Podstata je debut, ktorý v sebe skrýva hlbokú myšlienku o ľudskom živote a základných ľudských hodnotách. Aj keď rozsah knihy je približne 200 strán, tak sa tam stále niečo deje. A to hlavne vďaka hlavnej postave, ktorá koná na základe svojho vnútorného rozpoloženia a nie vždy si poriadne premyslí svoje činy. Ak mám byť úprimná, tak s Dávidom som zo začiatku nemala žiaden problém. Snažila som sa ho brať ako hlavnú postavu, ktorá prežíva niečo nové a tajuplné. Lenže ako dej gradoval jeho správanie bolo stále horšie a horšie. Snažil sa všetko vyriešiť po svojom. V určitých situáciách sa správal naozaj nelogicky, ale beriem to aj ako vplyv prostredia.

Treba si avšak uvedomiť, že Dávid nie je ten typ postavy, ktorý by si získal vaše sympatie. Práve naopak. Je samoľúby, namyslený, mysliac len seba a svoju firmu, ktorá pre neho znamená viac než rodina. Ako sám to nie raz prízvukoval je to jeho dieťa, jeho dielo. Na nej mu najviac záleží, nezaujíma ho manželka a ani dcéra. Uprednostňuje svoje potreby a ciele, čo nie je dvakrát sympatické. Myslí si, že on je nemylný a všetci naokolo mu chcú len zle. Neuvedomuje si, že odpovede násilím nezíska a po čase sa určité situácie ako keby začali opakovať. Pri čítaní tých scén môžete nadobudnúť pocit hluchých miest a začať sa pri tom nudiť. Našťastie vždy, keď Dávida postihne to jeho zúrenie, tak sa objavujú nové fakty, z ktorých si viete vytvoriť nejaký ten obraz o situácii. Niekedy sa môžu zdať informácie mylné a zavádzajúce, ale práve to je jedna z vecí, ktorá ma najviac bavila.

Autor veľmi zaujímavo podával informácie o tom, prečo sa Dávid ocitol na takom čudnom mieste. Rozhodne originálne a neokukané. Okrem toho, čo by to bolo za záhadu, keby sa tam neobjavia nejaké udalosti alebo postavy, ktoré sa nás ako čitateľov snažia zmiasť? Na jednej strane som tušila, že niekde tam je háčik, ale zároveň stále som v hlave mala otázku: Čo ak náhodou je to podstatné? Takže som sa po celý čas snažila prísť na to kam to vedie. Ak ste pozorní čitatelia, tak vám neujdú informácie alebo náznaky medzi riadkami, ktorých nie je veľa, ale rozhodne sú tam. Ja si plánujem knihu ešte raz niekedy prečítať, pretože určité veci mi pri prvom čítaní unikli. A rada by som si knihu prečítala s vedomím, že už viem, čo ma čaká.


Celý dej je zameraný na Dávida a jeho život. Niekedy sú scény akčné inokedy sa nesú v pokojnejšej atmosfére, ktorá je aj napriek tomu tajuplná a záhadná. Na posledných stranách sa začal menší kolotoč, ktorý ma úplne vyšťavil. Udalosti nabrali priam až šialený nádych a doslova všetko, čo sa v Dávidovom živote mohlo, tak sa pokazilo. Koniec ma chytil za srdce. Nečakala som, že posledná kapitola sa ma až tak dotkne. A vôbec som nebola pripravená na taký koniec, ktorý mi bol ponúknutý. Takže trochu som zostala v šoku. S určitými vecami som nerátala, keďže niektoré detaily mi unikali. Skrátka som to nečakala.

Podstata je zaujímavá svojou témou, myšlienkou, ale aj rozuzlením. Ale aj napriek tomu nie je to kniha pre každého. Verím, že svoj okruh čitateľov si to nájde. Je to trochu iné, čo nájdeme na našom knižnom trhu, ale našťastie nie je to nič za čo by sa autor mal hanbiť. Na debut podľa môjho názoru je to veľmi slušné a má to prínos aj pre čitateľa. Rozhodne vám po prečítaní budú hlavou blúdiť rôzne myšlienky. Ak máte radi mysteriózne príbehy, ktoré sa nedajú len tak ľahko odhadnúť a prinášajú aj nejaký ten nový pohľad, tak si Podstatu nenechajte ujsť. 

Za poskytnutie e-booku ďakujem autorovi Patrikovi Bodnárovi. 
Ak vás kniha zaujala, tak si nenechajte ujsť aj knižný trailer: TU!

E-book  si môžete kúpiť TU!



You May Also Like

0 komentárov