Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Eqaul Parts alebo umelecké dielo na tvári vraha

by - februára 16, 2016


Autor: Emma Winters
Názov:  Eqaul Parts
Diel:1/???( Podľa mňa ani sama autorka nevie)
Žáner: NA, fantasy...

Nobody knows happiness better than nineteen-year-old Felicity Eastwood. For years now, she’s been ‘gifted’ with the ability to collect and transfer happiness to anyone at will. Well, everyone except herself.
That is until Achilles - renowned criminal mastermind with a face painted like Death and enough charm to cause hormonal riots – crashes into Felicity’s world and makes her feel … something.
Determined not to let such a coveted superpower slip beyond his reach, Achilles kidnaps Felicity, hoping to use her ability to brave his own skeletons. Felicity is only a half-unwilling prisoner though, forgoing escape to learn more of the man behind the mask and pursue the inexplicable spark between them.
As the lines between hero and villain begin to blur, Felicity finds herself wondering if Achilles might be the key to her own happiness at long last. Is it possible to be so happy with someone so dangerous?
But Achilles isn’t the only villain in the town, and the pursuit of happiness can be a deadly hunt…


Po prečítaní The Paper Swan som si uvedomila, že chcem ešte čítať o tom ako hlavnú hrdinku niekto unesie a jej vzťah s únoscom prerastie do niečoho viac. Znie to ako klišé, ale je to záruka hate-love vzťahu a navyše je tam zaručená akcia a napätie. A ak tomu autorkin štýl je jedna báseň a príbeh je celý takmer podľa vášho gusta a plus ak je jedna z hlavných postáv aj originálne podaná, tak ste vyhrali na plnej čiare.

Equal Parts (Supernova, #1)Eqaul Parts sa u mňa zaradilo medzi moje obľúbené knihy, dokonca som musela svoj rebríček trochu pozmeniť, pretože je to niečo čo by som dokázala čítať nielen dookola, ale dokonca by som si to pozrela aj na filmovom plátne- aj keď to síce nie je dokonalosť- hneď vám vysvetlím prečo, ale pre mňa ako pre dievča pobláznené s hormónmi to bolo úplne famózne čítanie.

Autorka si  proste vytvorila svoje mestečko, dosadila tam superzloduchov/hrdinov s nadprirodzenými schopnosťami, ktorí terorizujú ľudí a do celého diania šupla našu hlavnú hrdinku, ktorá neznáša svoju schopnosť prinášať ľuďom pocit šťastia. Hej, tiež som si vravela, že jej mohla dať lepšiu schopnosť, ale čuduj sa svete ono to celé fungovalo.  A ja som to zožrala aj s navijakom. Ale na druhej strane je to aj tak na nič schopnosť....

Skvelé tvrdohlavé postavy so schopnosťami, ktoré síce sú niekedy na nič, ale na druhej strane je to veľmi veľké plus v príbehu. A navyše okrem sympatickej hlavnej hrdinky Felicity, ktorá ani neliezla na nervy a dokázala sa cez všetko čo prežila vzchopiť a stať sa tak silnejšou, je jedna z mála ženských postáv, ktoré sa dokážu samy o seba postarať, aj keď ja som preferovala tie časti, kde sa o ňu staral Achilles. No a teraz tento tajomný muž, ktorý na tvári nosí umelecké dielo, nik nevie jeho meno, vek, výzor, nemá žiadnu superschopnosť a predsa je jeden z najnebezpečnejších ľudí v meste. Zaslúži si obdiv! Pretože sa dokázal vypracovať na niečo tak nebezpečné a tajomné s maľbou na ksichte (tým myslím, že vyzerá asi nejako ako pomaľovaný Tate Langdon –klik a teraz si predstavte, že on to má ešte prepracovanejšie a krajšie! ) Je to jeden z najtajomnejších a najnebezpečnejších knižných hrdinov, o ktorých som zatiaľ čítala. Má svoju skvelú skrýšu s ľuďmi, ktorí preňho pracujú a schopnosti, ktoré ovládajú sú naozaj veľmi nebezpečné. A síce spočiatku sa zdá byť nebezpečný, ale nakoniec zistíte, že cez všetok ten humbug je veľký sympaťák. A ako veľké plus je aj jeho zmysel pre humor, ak z neho niečo vylezie, tak to stojí vážne za to. Medzi ďalšie veľké plus pokladám iskrenie medzi ním a Felicity/ Flick- milá prezývka nie? Miestami to bol hotový požiar alebo ohňostroj. Ale nebudem vám klamať.... Pri ich scénach som sa usmievala a chcela som viac! Lenže autorka všetko dávkuje primerane, takže som sa vždy tešila na ich ďalšiu spoločnú scénu. Navyše tak pekne vedela vystihnúť momenty, keď Achilles mal záujem o jej schopnosť, ktorá ho fascinovala a za každú cenu chcel zistiť ako funguje, lenže Felicity bola tak tvrdohlavá, takže mu neprezradila ani slovo a medzi záujmom o Felicity ako o živú bytosť alebo skôr ženu, pretože ho fascinovala.

Autorka si dokonca dala záležať aj na ostatných postavách, síce nevystupujú tam až tak často, ale keď sa sem tam objavia, tak tam vždy majú nejakú maličkú úlohu, od ktorej sa celý príbeh odráža vytvára si to tým svoj vlastný malý priebeh, ani neviete, že sa to deje kvôli niekomu dokým vám to zrazu nedopne. Ak by sa nejaká postava zrazu rozhodla inak celý príbeh by sa začal vyvíjať iným smerom.
Celý príbeh sa začína s jedným stretnutím, a až keď Felicity stretne prvýkrát Achillesa- mimochodom jedna z mojich obľúbených scén, tak naberá to ten smer, na ktorý všetci pri čítaní budete čakať. Únos, mini vydieranie, mini „mučenie“ a nakoniec vzťah Flick a Achillesa. Takmer od štvrtiny knihy som si uvedomila, že táto kniha konečne bude riešiť po celú dobu to čo chcem ja: Vzťah Achillesa a Felicity. A navyše to celé je okorenené s malými krvavými scénami, haváriami a rôznymi naháňačkami zloduchov medzi sebou.  Samozrejme, nechýba XY scén, kde sa navzájom budú zachraňovať. Pre niektorých môže byť Eqaul Parts sklamanie. Práve možno preto, že sa príbeh viac sústreďuje na vzťah tých dvoch, ale nečakajte, že na strane 160 si budú vylievať svoje city. Kdeže.... Najskôr bude XY komplikácií a aj to vyzerá tak, že koniec bude zdevastujúci. Samozrejme, treba rátať s tým, že druhá polovica sa bude viac sústreďovať na akciu a na po celý čas blížiace sa nebezpečenstvo, ktoré vyvrcholí na záver, ktorý sa mohol podľa mňa ešte oveľa viac rozpísať a autorka to mohla ukončiť oveľa epickejšie, ale to nič nemení na tom, že príbeh Achillesa a Felicity ma dostal až do poslednej bodky.

Eqaul Parts je naozaj veľmi čtivá (netuším ako inak to nazvať) kniha, ktorá strieda pokojné scény s akciou, nachádza sa v nej humor, romantika...Jednoducho zo všetkého trošku. Niekedy je to trochu zvrátené a krvavé a predsa je tu veľká možnosť, že si to zamilujete. Môžeme hovoriť, že to bude jedno z vašich guilty pleasure, pretože u mňa to je rozhodne tak. A síce autorka už viackrát spomínala druhú časť, ktorá nebude nadväzovať na Achillesa a Felicity, ale sľúbila, že s Achillesom sa ešte stretneme... Fajn, tak nech už to konečne dopíše, pretože ja som vážne zvedavá na jej ďalšiu tvorbu, pretože táto žena proste vie ako uspokojiť moju knihomolskú dušičku.

You May Also Like

0 komentárov