Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Me Before You alebo keď je túžba po smrti silnejšia než láska

by - februára 20, 2016


Autor: Jojo Moyes
Názov: Me bBefore You
Diel: 1/2
Žáner: Contemporary

Lou Clark knows lots of things. She knows how many footsteps there are between the bus stop and home. She knows she likes working in The Buttered Bun tea shop and she knows she might not love her boyfriend Patrick.
What Lou doesn't know is she's about to lose her job or that knowing what's coming is what keeps her sane.
Will Traynor knows his motorcycle accident took away his desire to live. He knows everything feels very small and rather joyless now and he knows exactly how he's going to put a stop to that.
What Will doesn't know is that Lou is about to burst into his world in a riot of colour. And neither of them knows they're going to change the other for all time.



Jojo Moyes je presne jeden z tých autorov, ktorých knihy ma nikdy veľmi nezaujali svojou anotáciu. MBY nie je výnimkou, avšak ako náhle vyšiel von plagát k filmu a následne na tom som si pozrela trailer, kde je krásna Emilia Clarke a ešte krajší Sam Clafllin, som vedela, že to chcem čítať a vďaka ostatným recenziám som si vyspoilerovala koniec. A ja sa rada týram, takže som nečakala a ako náhle som sa dostala k originálnej verzii, tak som sa na to vrhla. A síce to trvalo takmer dva týždne, presnejšie trinásť dní, úspešne som to dočítala. A musím povedať, že už dávno som nečítala takú dobrú-viac než dobrú, romantickú knihu.

Me Before You (Me Before You, #1)Začína sa to ako ďalších XY romantických kníh so zaujímavou a hlavne svojskou hlavnou hrdinkou, ktorá netuší kam sa jej život uberá. Lou je jedna z najsympatickejších hlavných hrdiniek vôbec. Neskutočne zábavná, milá a hlavne zaujímavá postava, ktorá počas celej knihy vás len utvrdzuje o tom, že je to jedna z mála postáv, ktoré využívajú rozum a nemyslia len na seba. Opak Lou je Will. Chlap, ktorý mal všetko na čo si len pomyslel, precestoval polovicu sveta  a jediný okamih ho pripravil o všetko. Pripútaný na špeciálny vozík je odsúdený na pomoc druhých. A presne to dáva knihe ten správny šmrnc. Jeho utrpenie a bolesť cítiť takmer z každej strany. Jeho minulosť bola skvelá, vie čím bol a čím už nikdy nebude. A presne to mu berie chuť do života.
Pri Willovi je jednoducho ten problém, že tak ako on potrebuje čas na to, aby spoznal Louisu, tak aj vy si ho neobľúbite hneď. Jeho správanie je rôzne a to dokáže čitateľa na začiatku dosť iritovať. Čím bližšie ste ku koncu tým Will ukazuje svoju pravú tvár a vy si ho pomaličky zamilujete a chcete, aby tých šesť mesiacov neuplynulo, tak rýchlo. Lou to pri jeho povahe vážne nemá ľahké, a to že je ešte zatrpknutý a v depresiách jej vôbec nepomáha.
Ich vzťah sa vyvíja pomaličky, žiadne rýchlo kurzy lásky sa tu nekonajú a takisto ani rýchle rozchody. Autorka si jednoducho dáva načas. A to je ďalšie plus tejto knihy. Teraz, keď vlastne na knižnom trhu je kopu kníh, kde si už hrdinovia vyznávajú lásku v priebehu prvých stranách ma už pomaly omrzeli čítať. A keď sa mi dostane do rúk kniha ako MBY, kde vlastne ani poriadne netušíte, že či hrdinovia nezastanú len v tom kamarátkom vzťahu a ich rozhovory si vážite viac ako horúce bozky a vyznania pod modrým mesiacom, tak som vždy v šoku, že ešte existujú autori, ktorí dokážu napísať knihu bez zbytočných drám, sexu a horúcich dotykov.

Páčilo sa mi to ako autorka pomaly rozvíja a odhaľuje vzťahy medzi postavami.
A navyše štýl Jojo Moyes sa číta úžasne. Jednoducho stránky sa pretáčajú samé a celý príbeh sa nesie v takej uvoľnej atmosfére. Autorka na vás netlačí, nehrá na vaše city a mne sa to neskutočne páčilo. Dokonca vás už v strede knihy pripravuje pomaly na nasledujúce udalosti.

Je to romantická kniha, ktorá má presnú dávku romantiky, nikoho neurazí a čítanie sa dá vďaka tomu poriadne užiť. Jednoducho Me Before You je pre mňa z tých kníh, ktoré ma chytili za srdiečko. A ja vám zaručujem, že na tento príbeh len tak nezabudnem, pretože príbeh Willa a Lou je jeden z tých, ktorý patrí k tým nezabudnuteľným.A ja osobne ho radím medzi moje obľúbené knihy, pretože tu vidno, čo všetko dokáže obetovať človek pre lásku, aj keď to bolí viac než čokoľvek na svete.

Ak ste ešte nevideli trailer ( o čom pochybujem), tak klik SEM! ;)

You May Also Like

0 komentárov