Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Šestka je späť!

by - augusta 19, 2017

Autor: Leigh Bardugo
Názov: Crooked Kingdom
Diel: 2/2
Žáner: YA fantasy

Anotácia:

Kaz Brekker and his crew have just pulled off the most daring heist imaginable.But instead of divvying up a fat reward, they're fighting for their lives. Double-crossed and badly weakened, they're low on resources, allies and hope.While a war rages on the city's streets, the team's fragile loyalties are stretched to breaking point. Kaz and his crew will have to make sure they're on the winning side... no matter what the cost.

Môj názor: 
Od Crooked kingdom som očakávala fakt veľa, pretože Six of crows je geniálna a neskutočne vydarená YA fantasy. Takže moje očakávania boli naozaj veľké. Ale aj napriek tomu, čo sa z knihy vykľulo, koľko úžasných scén a vydarených rozhovorov sa k v knihe nachádza, tak neviem či som spokojná ako sa to celé uzavrelo.

Stále je pre mňa trochu prekvapením ako autorka dokázala udržať moju pozornosť so šiestimi postavami, ktoré sú tak odlišné. Bavila ma každá jedna strana, nebola kapitola, ktorá by mne ako čitateľovi niečo nepriniesla. Je pár strán, na ktorých sa teoreticky nič akčné nedeje, ale pre zmenu autorka dokáže prekvapiť činmi a skutkami hrdinov. Som trochu zaskočená správaním postáv v určitých situáciách, kde sa prejavuje tzv. ľadové srdce. (Kaz ma neraz presvedčil, že je brutálny a ide aj cez mŕtvoly) Aj keď sem tam sa objaví aj nežnejšia časť, niektorých postáv, pričom keď porovnám SoC s CR, tak tu sú už aj viac zapletené city, aj keď je to všetko dávkované s mierou.

Crooked kingdom sa nesie v podobnom duchu ako druhá polovica Six of crows. Plno akcie, nezabudnuteľných hlášok a konečne sa dozvedáme oveľa viac o určitých postavách, ktoré autorka držala zatiaľ v úzadí alebo boli zahalené rúškom tajomna. Číta sa to rýchlo a pri určitých scénach vám garantujem, že budete zadržiavať dych. Je to o niečo možno trochu surovejšie a viac premyslenejšie, avšak aj napriek tomu má to jeden jediný háčik: koniec. Autorka sa po celý čas venuje šiestim premysleným postavám, pričom každá jedna z nich je jedinečná a má svoju charakteristiku. A koniec ako to celé uzavrela mi nepríde férový. Ani pre mňa ako čitateľa a ani pre tie fiktívne postavy.

Čo sa týka toho konca, verím, že viacerí z neho sú sklamaní. Ja osobne som si nevedela predstaviť presne ako sa to skončí, pretože rozmýšľať dopredu pri tejto knihe, ktorá sa vyvíja dosť nepravidelne je risk. A myslím, že keby počas čítania začnem rozmýšľať nad koncom bola by som oveľa viac sklamaná. Ten koniec by ma ani nemal prekvapiť, pretože či sa mi to páči alebo nie, tak ten koniec sa k tej knihe hodí. Ale aj napriek tomu očakávala som niečo iné. Menej bolestné (pre mňa). Osobne si myslím, že sa s postavami ešte niekde stretneme, aj keď to už nebude ono.

Čo môžete očakávať od Crooked kingdom?
  • Akciou nabité stránky
  • Konečne pár romantických vyznaní, ktoré sú dávkované tak akurát
  • Klasické vtipné hlášky
  • 6 prepracovaných hlavných postáv, ktoré stále nič nestratili na svojom čare
  • Zaujímavé odhalenia
  • Nejaké tie známe mená z trilógie Griša
  • Zaujímavé rozuzlenia
  • Koniec, na ktorý sa nedá pripraviť
Ak ešte stále váhate nad čítaním alebo odkladáte čítanie tejto dilógie, tak robíte strašne veľkú chybu. Six of crows alebo pokračovanie Crooked kingdom je vydarená YA fantasy, kde autorka ukázala, čo sa v nej naozaj skrýva. A aj napriek tomu, že sú to celkom slušne hrubé knihy (v Aj, neviem aká hrúbka bude v preklade), tak sa to číta vážne rýchlo a ja vám garantujem, že sa nudiť nebudete. Svet alebo postavy vás dostanú, to vám garantujem.

You May Also Like

2 komentárov

  1. Mrzí ma, že nie si úplne vyrovnaná s koncom, ja sa naň nemôžem sťažovať... Fakt sa tam hodil. A inak teda súhlasím so všetkým, čo píšeš a mám chuť na re-reading.:D Toto je fakt výnimočná dilógia, milujem všetky tie postavy a hlášky, proste všetko.:D A ak sa ešte s niekým z partie stretneme v budúcnosti, budem len rada, ale dúfam, že to nebude vyslovene zamerané na nich, lebo už nechcem, aby trpeli.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten koniec, jednoducho aj keď sa to skončilo, tak ako sa to skončilo, tak moje JA sa cíti neuspokojené XD
      Neviem, ale aj napriek tomu všetkému som si myslela, že by to mohlo dopadnúť lepšie :D Aj keď nie celú knihu, tak aspoň nejaký dodatok alebo hocičo, čo by mi vynahradilo ten koniec.

      Odstrániť