Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Top tri vydavateľstvá

by - decembra 28, 2017

Dúfam, že ste prežili krásne sviatky v kruhu svojich najbližších, oddýchli ste si pri rozprávkach a pri vianočných cukrovinkách. Predvianočný čas u mňa napríklad dopadol úplne inak ako som si predstavovala, čistý zhon a miestami katastrofa. Samozrejme, že som nestíhala, a tí čo ste sa zapojili do vianočnej súťaže, tak je mi ľúto, že výhercovi balíček neprišiel ešte pred Vianocami. Ale snáď spraví balíček, aj tak radosť. Ostatným ďakujem za účasť a snáď nabudúce sa pošťastí práve vám.
Verím, že ste mali bohatého Ježiška a že ste to neprehnali s šalátom ako ja XD

A teraz k článku....
Viacerí z nás okrem obľúbených kníh máme aj svoje obľúbené vydavateľstvá. Ja vám dnes ukážem tie moje. Presnejšie mám ich tri, ktoré sledujem a s jedným aj spolupracujem (za čo som veľmi vďačná). Myslím nebude prekvapením, keď vám rovno prezradím, že iba jedno vydavateľstvo je zo Slovenska, druhé z Česka a tretie z Maďarska.




Slovart

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt slovart

Myslím, že to nie je žiadnym prekvapením, že sa tu Slovart objavil. Slovart vydáva knihy, ktoré ma neskutočne bavia. Či už knihy z booklabu alebo celkovo, čo sa ich kníh týka. (Aj keď viac inklinujem práve k booklabu) Po estetickej stránke sú niektoré vážne vydarené, takže nie len že sa skvelo čítajú, ale taktiež lahodia oku. Nebudem musieť pripomínať, že Slovart vydáva knihy, ktoré sú v knižnom svete obľúbené a zahraničnými blogermi ospevované. Ale ak si všimnete, tak sa vždy sústredia len na jednu možno dve veľké série, ktoré v zahraničí vyvolali Boom napr. Trón zo skla alebo Tieňolovecká sága od Cassandry Clare. A potom sú tu knihy, ktoré vytŕčajú trochu z davu napr. Netvor je zver alebo knihy od Patricka Nessa. (Aspoň to ja tak vnímam.) Nesnažia sa síce priniesť medzi nás všetky veľké novinky, ktoré sa v zahraničí objavia, ale keď aj napriek tomu nejakú novinku (sériu) prinesú, tak to stojí zato.

Veľká výhoda je, že vzadu na knihách máte aj označenie-ja to volám merítko, ktoré poukazuje na to, čo sa v knihe sa nachádza a či prevláda tam napríklad viac lásky alebo niečo iné. Sú farebne zvýraznené a celkom pomáhajú pri výbere knihy.

Host
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt vydavateľstvo host
Nikdy som nejako Host pred tým nesledovala, ale približne pred dvoma rokmi som narazila na ich knihy, ktoré ma zaujali. Boli iné ako tie ostatné, ktoré sa pohybovali na knižnom trhu. A nielen obálkami, ale celkovo to boli príbehy, ktoré nikoho nekopírovali a boli originálne. Host vydáva knihy, ktoré možno vo svete nie sú až tak známe, ale viem, že keď siahnem na nijakú ich knihu, tak nebudem sklamaná, pretože dostanem niečo kvalitné, čo ma bude baviť a niečo, čo som ešte nikde nečítala. Host je práve pre to pre mňa zaujímavý, že dokáže priniesť k nám také knihy, o ktorých som predtým nič nepočula, dokonca ani neregistrovala, že vyšli napríklad také Ódinovo dítě, Píseň krve,... A aj napriek tomu aké neznáme tituly nám prinášajú, tak ma vždy prekvapí originalita a kvalita. Ak hľadám niečo originálne, tak presne viem na koho by som sa mala obrátiť.


Konyvmolykézó kiadó (čítaj koňvmojkézo kiadó) 


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt konyvmolykepzo kiado

Pochybujem, že toto vydavateľstvo bude niekto poznať, keďže je maďarské, ale pre mňa je jedno z najlepších, aj preto je tu v tom tom článku. Celkovo vydáva rôzne druhy kníh, ktoré rozdeľuje do viac sekcií. Ich sekcie sú rozdelené do 35 rôznych kategórii, ktoré sú označené farebnými guličkami, chameleónikom, zlatým perom atď. Tieto nájdete na obálkach kníh a to vám hneď prezradí aký je to žáner.
Napríklad: 
Knihy označené červenou farbou sú sekcia alebo skôr výber kníh, ktoré sa zaoberajú čisto YA  alebo YA fantasy/scifi literatúrou, lenže tie prvky či už fantasy alebo sci fi nie sú až tak výrazné. Síce sú tam, ale nejako extra sa o nich nejedná, pretože stále sa jedná o hrdinov než o fungovanie vymysleného sveta. Sem tam sa objaví aj NA literatúra, ale tú skôr nájdete v sekcii označenou rubínovou guličkou. Historické romány sú označené zlatou guličkou, knihy pre mladších (middle grade) majú namiesto guličky zeleného chameleóna atď.

Majú neskutočné množstvo rôznorodých kníh, z ktorých sa dá vyberať azda do nekonečna. Ja osobne neskutočne oceňujem ten nápad s tým označením, pretože ak sa v tom človek začne orientovať, tak výber kníh je oveľa jednoduchší. Okrem toho celkovo maďari sú v prekladaní neskutočne rýchli.Už nie raz sa stalo, že kniha vyšla v zahraničí a o pár mesiacov som ju už videla na regáloch v preklade. A síce naše preklady sú tiež skvelé, avšak maďari majú neskutočne veľa fráz, takže kým mi niektoré slovíčka/frázy nevieme preložiť doslova, tak u nich to žiaden problém nie je. Ale aby ste si nemysleli, že podporujem viac maďarských vydavateľov, tak výhradne si kupujem knihy, ktoré u nás v preklade ešte nemáme alebo ani nebudeme mať. Teda ak nechcem siahnuť po originálnom vydaní.

Ja sa zvyčajne pohybujem v sekcii YA literatúry, takže knihy označené červenou guličkou. U mňa na poličke knihy z iných sekcií ani nenájdete, keďže aj v kníhkupectve prevláda práva YA literatúra od tohto vydavateľa. (Nieže by som ich mala tak veľa)
Ale ak si pozriete ich stránku, tak výber je neskutočný. A taktiež strašne veľa kníh nájdem aj na eshope Panta Rhei, čo je pre mňa výhra, pretože poštovné ma vyjde lacnejšie ako keby som mala objednávať priamo u vydavateľa. (Na Slovensko je poštovné 10€, za čo by som už mohla mať vlastne ďalšiu knihu)

Aké sú vaše obľúbené vydavateľstvá? 

You May Also Like

0 komentárov