Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Zlodeji snov

by - decembra 11, 2017

Autor: Maggie Stiefvater
Názov: Zlodeji snov
Originál: The Driem Thieves
Diel: 2/4
Žáner: YA
RC: áno

Anotácia:

Neuveriteľne talentovaná Maggie Stiefvater dokázala opäť nemožné – vytvorila očarujúci svet, v ktorom realitu skresľujú nadprirodzené prvky. Spoznajte nočné mory, čo ožívajú, neodolateľného nájomného vraha a podľahnite zakázanej láske v druhom pokračovaní najlepšej paranormálnej tetralógie, ktorej prvý diel Havraní chlapci ohúril aj slovenských čitateľov. Po každom spoločne strávenom dni je pre Blue ťažšie a ťažšie, aby sa do Ganseyho nezaľúbila. No uvedomuje si, že jediný bozk, by mohol okamžite ukončiť jeho život. Havraní chlapci spolu s Blue pokračujú na vlastnú päsť v pátraní po stratenom waleskom kráľovi Glendowerovi. Vpred ich ženie aj Ronanova schopnosť privádzať veci zo snov do tohto sveta. No zahrávať sa so snami je nebezpečné a Blue s havraními chlapcami nie sú jediní, ktorí túžia po splnení svojich snov.

Môj názor: 

Prvá časť Havraní chlapci bola skvelá, tajomná s troškou nadprirodzena a hlavne so zaujímavým dejom a postavami. Je to už nejaký čas, čo som čítala jednotku a taktiež ubehlo pár týždňov, čo som dočítala Zlodeji snov.

A musím povedať, že Zlodeji snov sú o niečo lepší ako Havraní chlapci. Kým v jednotke sa zoznamujeme s prostredím a s hlavnými hrdinami, tak v pokračovaní sa zisťujú samé nové veci, objavujú sa tiež zaujímavé postavy, ale tak či tak mám pocit, že viem ešte menej než som vedela.
Zlodeji snov sú o niečo trošku akčnejší, aj keď tej akcie je tam fakt málo, ale rozhodne viac ako v jednotke. Čo mi pripomína, že dej sa netočí okolo Ganseyho a Blue, ale v tom tom diely ide hlavne o Ronana. 

Táto časť ma bavila oveľa viac. Prvý dôvod je samostatný Ronan a jeho rodina. Fascinoval ma stav jeho matky, čo je na jednej strane zvrátené, ale naozaj som sa nikde s tým ešte nestretla. Už len preto patrí táto séria medzi tie originálne. Druhý dôvod je akým smerom sa uberal príbeh. Stále sa tu rieši walleský kráľ, lenže v tom tom diely je trochu zatlačený do úzadia a riešia sa tu sny a ich vplyv.
Jediné, čo ma mrzí je vzťah Ganseyho a Blue. Na jednej strane romantická linka tejto knihe by možno trochu škodila, keďže je tu kopu iných vecí, ktoré sa musia riešiť. Na druhej strane ja som ten typ, ktorý má rád, keď sa riešia aj vzťahy. Skrátka, ak je niečo medzi postavami nevyriešené, dosť mi to prekáža.

Na druhej strane veľkou výhodu je  že konečne sa to dalo všetko do poriadku a začína to byť podľa mojich predstáv. Adam, ktorý mi lezie na nervy stále viac a viac nie je ani o trochu viac znesiteľný a naozaj mi v príbehu strašne vadí. Ako som si v tejto časti obľúbila Ronana o to viac som znenávidela opäť Adama. Noah, ktorý je podľa mňa absolútne zlatíčko nemal až tak veľa priestoru, ale scény s ním ma neskutočne bavili. Hlavne ak bol v blízkosti Ronan. Nové postavy ako napríklad Pán Sivý je zo všetkých najzaujímavejší. Ja osobne som nikdy nevedela, čo mám od neho očakávať. 

To že som knihu čítala približne dva týždne, ak nie viac má svoje opodstatnenie. Výhovorky, že veľa práce sú klasika, ale boli časti, ktoré sa mi čítali pomalšie. A vôbec ma nebavili. Hlavne tie s Adamom, s ktorým je tam dosť scén, hlavne zo začiatku, ktoré mi neprišli zaujímavé. Vtedy som knihu nemala problém odložiť a nevrátiť sa k nej pár dní. Avšak aj napriek tomu štýl autorky mám strašne rada. Získala si ma už pri Triaške a vždy keď niečo od nej prečítam, tak ma utvrdzuje v tom, že jej štýl, presnejšie to ako opisuje pocity a miesta je úžasný a strašne ma baví. Som naozaj zvedavá na pokračovanie a na to ako celá táto séria dopadne. Aj keď recenzie na poslednú časť sú rôzne.


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart. 
Knihu si môžete zakúpiť TU! 



You May Also Like

0 komentárov