Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

These broken stars

by - januára 14, 2018

Autor: Amie Kaufman, Meagan Spooner
Názov: These broken stars
Diel: 1/3
Žáner: YA, sci-fi

Anotácia:

Luxury spaceliner Icarus suddenly plummets from hyperspace into the nearest planet. Lilac LaRoux and Tarver Merendsen survive – alone. Lilac is the daughter of the richest man in the universe. Tarver comes from nothing, a cynical war hero. Both journey across the eerie deserted terrain for help. Everything changes when they uncover the truth. The Starbound Trilogy: Three worlds. Three love stories. One enemy.


Môj názor:

These broken stars je jedna z tých kníh, pri ktorých sa samej seba pýtam, že prečo som si ju neprečítala skôr. Nielen že kniha má nádhernú obálku, ale aj jej obsah stojí naozaj za to. Nečakala som naozaj nič prevratné. Okrem toho viacerí to prirovnávajú k Titanicu, keďže veľká luxusná kozmická loď menom Icarus dopadne rovnako ako tá slávna nezničiteľná loď. Ale to je naozaj jediná spojitosť.

Udalosti sa odohrajú zo začiatku rýchlo. Autorky nám predstavia hrdinov a ich prvé stretnutie, následne aj to druhé a hneď potom sa ocitáme na opustenej planéte, kde je prvoradé hlavne prežiť. A to je asi celá akcia. Kniha neobsahuje žiadne prehnané akčné scény a nesie sa v takom pokojnom duchu. Avšak aj napriek tomu dokáže v čitateľovi vyvolať dojem bezradnosti, napätie a očakávanie, čo sa stane ďalej.

Hlavní hrdinovia sú odlišní svojím zázemím, ale povahovo sú rovnakí. Lilac ma prekvapila, že sa od mojej predstavy rozmaznanej, bohatej tínedžerky dosť líšila. Tým nevravím, že sa miestami nesprávala trochu neprimerane, ale nad tým som sa veľmi nepozastavovala, pretože to bolo naozaj len v ojedinelých situáciách. Na druhej strane pri Tarverovi to bolo naopak. Niežeby to nebol dokonalý mužský hrdina. Samozrejme, že bol a pre mňa bol asi až príliš zidealizovaný autorkami, pretože jeho správanie bolo v pár situáciách až neuveriteľné. Hoci sa musím priznať, že jeho galantnosť ma na začiatku knihy dostala. Aj keď som si povedala, že takto muži určite nerozmýšľajú.

Ich vzťah sa rozvíjal naozaj pomaly. Na tento druh literatúry by som povedala, že až príliš. Som zvyknutá, že hrdinovia si vyznávajú lásku už v polovici knihy, tu však si na určité veci počkáme, aj keď myšlienkami k sebe zablúdia, ale bola to príjemná zmena. Vzájomné oťukávanie a spoznávanie hrdinov navzájom mi dovolilo nakuknúť do nich ešte viac. Avšak táto kniha ani tak nie je o láske ako o tajomstvách. Miestami sa nedá odhadnúť, čo sa naozaj deje a čím autorky prekvapia.

Kniha je trochu zo začiatku mätúca. Je písaná z pohľadu Lilac a Tarvera, okrem toho pred každou kapitolou je ako keby rozhovor z vyšetrovania, čo sa na ostrove dialo. Tieto krátke rozhovory medzi Tarverom a nejakým vyšetrovateľom boli asi najmätúcejšie. Keďže tieto záznamy vyvracali to čo sa naozaj v danej kapitole dialo.
Je pravda, že dej sa miestami ťahá. Kniha má zo začiatku skvelý spád, ale potom sa to začne naťahovať. Čo môže viacerých odradiť. Našťastie, keď sa veci dajú do pohybu, tak je problém sa od knihy odtrhnúť. Keďže si nie ste istý, či postavy prichádzajú o rozum alebo je tam niečo viac. Navyše sa to začne všetko komplikovať a dejú sa veci, ktoré naozaj nedávajú zmysel. A po celý čas som mala ten pocit neistoty, že čo sa s nimi stane ďalej.

Pre mňa toto bolo naozaj príjemné prekvapenie. Nie je to len o opustenej planéte a lodi, ktorú niečo stiahlo dole. Je to o niečom neznámom a ja sa neviem dočkať, kedy sa pustím do pokračovania a zistím, čo určité veci znamenali. Ešte menšie upozornenie: Knihu neodporúčam začiatočníkom v angličtine, pretože je tam dosť technických vecí, ktoré vám môžu robiť problém.

You May Also Like

0 komentárov