Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Búrka v impériu

by - januára 30, 2018

Autor: Sarah J. Maas
Názov: Búrka v impériu
Originál: Empire of storms
Diel:  5/7
Žáner: fantasy
RC: Slovart 

Anotácia:
 Dlhá cesta na trón sa pre Aelin Galathynius ešte len začala. Prisahala však, že sa svojmu kráľovstvu už nikdy neotočí chrbtom. Hlavne, ak je jediná, kto dokáže zostaviť armádu proti Temnému kráľovi a jeho beštiám. No Erawan neohrozuje Aelin len svojím vojskom, ale aj tieňmi z jej minulosti, bývalými spojencami a nepriateľmi. Na obzore sa však črtá vojna nebývalých rozmerov a Aelin sa musí rozhodnúť, koho a čo obetuje, aby zachránila svoj svet pred úplným zničením.


Môj názor:

Pomaly sa nám táto séria schyľuje ku koncu a udalosti, ktoré sa stali v piatom pokračovaní Trónu zo skla tomu tiež nasvedčujú. Je strašne veľa názorov, ktoré túto knihu zhadzujú alebo ju práve naopak až príliš vyzdvihujú. Síce sa nestotožňujem ani s jedným názorom, tak v obidvoch tvrdeniach chápem ľudí, ktorí to tvrdia. Ak si porovnáme prvý diel zo série s piatym pokračovaním, tak to je na míle vzdialené k tomu ako sme si mysleli, že sa to bude vyvíjať. Hlavne akým smerom sa postavy budú uberať. A vôbec sa netušilo koľko nových postáv pribudne, a aj vďaka nim stále pokračujem v tejto sérii.
Je dosť smutné, že namiesto hlavnej hrdinky ma oveľa viac zaujímali vedľajšie postavy.  Povedzme si úprimne to ako sa Celaena od základov zmenila mi voči nej sympatie dosť klesli. Tým, že postava Celaeny a jej premeny bola pre vývin príbehu dôležitá chápem, ale mne vyhovovalo to aká bola predtým. Teda určite viac ako teraz, keď si všetky plány necháva pre seba, nedelí sa s názormi a bodaj by niečo bolo inak akoby ona chcela alebo zariadila. Ani Rowanov šarm, ktorého síce už v tom tom diely akceptujem nepomohol k tomu, aby som sa v ich kapitolách nenudila.  A myslím si, že dej by sa úplne zaobišiel bez tých intímnych scén, ktoré sa autorka rozhodla do príbehu nasadiť. A presne tu končia dve veci, ktoré mi vadili alebo skôr, ktoré mi úplne nesadli. Aelina mlčanlivosť a opísané intímne scény, ktoré sa odohrali medzi ňou a Rowanom.

Búrka v impériu je jazda, ktorá nasvedčuje tomu, že záver sa naozaj blíži, aj keď nás ešte čaká kniha o Chaolovi (alebo aspoň mňa a strašne sa na ňu teším). Pre mňa začiatok mal pomalý rozbeh a osobne mi začiatky u tejto autorky nikdy nesadnú, ale viem, že ak prelúskam tých pár strán, tak sa dostanem do kolotoča neskutočných udalostí, ktoré nemajú konca kraja a nové postavy, ktorým sa konečne dostáva úctyhodný priestor. Celé to oživujú a nastavuje úplne nový level. Každý jeden pohľad znamená viac akcie, viac plánov a to všetko, keď sa stretne.... skrátka to vo mne to zanechalo pocit, ktorý som už dávno nemala, ale viem, že u Sarah a jej knihách to budem prežívať až príliš.

Nebudem sa tajiť tým, že Manon a jej Trinástka sú pre mňa najsilnejšími a najsympatickejšími hrdinkami tejto série. Z mužských to prekvapivo začína byť Dorian a Aedion. Pre mňa sú to postavy, ktoré naozaj za to stoja a viem, že mi niečo prinesú nielen z tej romantickej časti (pretože som dievča a komplikované vzťahy fakt zbožňujem), ale aj z toho sveta. Čo sa týka druhých postáv, tak ma potešilo ako autorka zakomponovala a vtiahla do deja aj iné postavy, ktoré dotvárajú celý dej a myslím, že s viacerými sa zhodneme, že bez nich by to nebolo ono. Síce neviem, čo s nimi autorka má v pláne, ale celkovo to vyzerá na masaker.

Búrka v Impériu pre mňa položila latku naozaj vysoko, aj keď recenzia od jednej dievčiny, ktorá obsahovala stručný text:Empire of shits ma dosť vydesil. Ak sa na tento diel chystáte, tak sa pripravte, že to bude naozaj šialená jazda, ktorá ku koncu skončí fiaskom a Maas dokazuje, čo raz viac, že je schopná spraviť hocičo. Od falošných informácií až po fakt kruté veci, ktoré sa mne napríklad čítali dosť ťažko. Neviem, čo prinesie Chaolova kniha a už vôbec neviem, čoho sa dočkáme vo veľkom finále, ale mám naozaj strach, či to ja a moje vystresované srdce prežijeme. A pre tých, ktorí knihu ešte nečítali, alebo sú zaseknutí a nevedia sa pohnúť ďalej, tak im radím len jedno: Čím skôr si to prečítate, tým skôr pochopíte akým smerom sa to uberá a že nedá sa uhádnuť ako to skončí. Práve preto je Trón, tak obľúbený. Prvé tri diely boli slabota v porovnaní s tým, čo vás čaká.


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu SLOVART. 

You May Also Like

0 komentárov