Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Temná krása alebo 500 stranová búrka

by - mája 24, 2018

Autor: Mary E. Pearson
Názov: Temná krása
Diel: 3/3
Žáner: YA fantasy


Anotácia:

Lia sice přežila zajetí ve Vendě, ale teď se musí vypořádat s ještě větším problémem. Hrozí totiž, že dojde ke zničení jejího království. A pouze ona to může zastavit.
Lia se tak musí stát tou, kterou nikdy nechtěla být – První dcerou Morrighanu –, vypořádat se se zrádci, překonat nepředstavitelné překážky a konečně přijmout to, kým je.
Protože osud všech království závisí jen a jen na ní.

Môj názor:
Temná krása je záverečnou časťou Kroniky pozostalých, takže je samozrejmosťou, že mnohí z nás očakávali niečo veľké a dychberúce. Predošlé dve časti boli samé prekvapenie a hoci niektorí sú toho názoru, že dvojka bola len taká vypchávka mne sa páčila, čo spôsobilo, že som od finálnej časti mala naozaj veľmi veľké očakávania.

Kniha má približne 500 strán, čo je dostatok priestoru na to, aby sa autorka pohrala s postavami a hlavne s dejom. Pri mne bol problém ako vždy prvých 100 až 120 strán, kde som sa nedokázala začítať, ale hneď ako som zvládla túto pomyslenú hranicu začali sa diať také veci, že knihu nešlo odložiť. Situácia medzi postavami gradovala, problémy stále len pribúdali až do poslednej strany. Moje srdce bolo zlomené minimálne na každej 50 strane.

Autorka postávam neuľahčuje ani jednu situáciu. S postavami doslova zametá a núti ich robiť rozhodnutia, ktoré by sa síce dali predísť, ale určite by to nemalo taký vplyv na čitateľa. Všetky postavy prešli určitou zmenou. Vyprofilovali sa na ľudí, ktorí sú konečne hodní svojho postavenia. Predovšetkým Lia, ktorá takmer nemá nič podobné s Liou v jednotke. Silná, priebojná hrdinka, ktorá je ochotná sa obetovať a riešiť určité veci za pochodu. Veľký pokrok sa dal síce vidieť aj v jednotke, ale hlavný dopad na Liu mala hlavne druhá časť, ktorá z nej spravila ženu hodnú titulu kráľovná. Pre mňa určite jedna z tých lepších ženských hrdiniek, ktoré vedia, čo je pre nich priorita.
Nechcem sa tu veľmi rozpisovať o každej jednej postave, pretože naozaj všetky si prešli určitou zmenou a nechcem vyspoilerovať predošlé časti. Verím, že Kaden mnohých neprekvapí, ale na druhej strane Rafe si prešiel niečím podobným ako Lia. Obidve tieto mužské postavy sú rôzne, ale vo svojom vnútri bojujú s rovnakými pocitmi. Čo bolo pre mňa dosť skľučujúce. Kaden bol miestami naivný a niekedy som si priala, aby tú naivitu požičal Rafovi, pretože jeho pohľad na vec bol reálny a mne sa vôbec nepáčilo, že v sebe nemá skoro žiadnu nádej.

Lia a Rafe sú si v určitých veciach neskutočne podobní. Vedia, čo je pre nich dôležité a ich vlastné životy ich zaujímajú oveľa menej než životy druhých. Aj preto určité situácie sú naozaj veľmi dramatické, frustrácia postáv a napätie medzi nimi je doslova hmatateľné. Samozrejme, že sa tieto emócie môžu prenášať aj na vás ako čitateľa. Napríklad mňa tieto pocity poháňali čítať knihu  bez toho, aby som ju odložila a zvyšných 400 strán som zhltla za jedno popoludnie.

Autorka využila všetok priestor na to, aby sa dej stupňoval. Romantiku striedala s akčnými časťami až nakoniec sa sústredila len na to najdôležitejšie, pričom sa snažila riešiť naozaj len tie prioritné veci. Použila pri tom všetky postavy, vykreslila rôzne situácie, ktoré mi niekedy zobrali dych a ja som len čítala bez toho, aby som si uvedomila, že to čo sa deje pre postavy a vývin deja vôbec nie je dobré. Nečakala som, že táto časť zo mňa spraví klbko nervov. A koniec bol takmer dokonalý.

Kroniky pozostalých odporúčam všetkým, ktorý majú radi YA fantasy literatúru, pretože táto séria je naozaj skvelá. Keďže sa dej každou časťou stále stupňuje a prináša nové a nové informácie, ktoré všetko len komplikujú. Postavy sa každou jednou udalosťou formujú a ich rozhodnutia ovplyvňujú celý vývin deja. Autorka okrem toho píše pútavo a stránky sa čítajú samé. A ja sa neviem dočkať s čím novým príde autorka. Aj keby sa mala vrátiť do tohto sveta, mne osobne by to vôbec nevadilo.

Ďakujem albatrosmedia za poskytnutie recenzného výtlačku. 
Knihu si môžete kúpiť TU! 

You May Also Like

2 komentárov

  1. O tejto sérii som už čítala toľko dobrého, že sa do nej tuším musím pustiť.:)

    OdpovedaťOdstrániť