Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Ako sa mi páčil nový Ness a jeho príbeh o nenávisti?

by - septembra 09, 2018

Pred pár dňami som dočítala novú knihu od Patricka Nessa. A moje pocity ohľadom tejto knihy sú viac než jasné. Patrick Ness má podľa mňa skrátka dar písať príbehy, ktoré dokážu niečo predať mne ako čitateľovi. Zatiaľ v každej jednej knihe od neho, čo som čítala som našla malé posolstvo alebo myšlienku, ktorá v určitom smere zmenila moje zmýšľanie k určitej téme/situácii atď. Skrátka Ness dokáže nenútene ukázať aj inú stránku príbehu než len tú akčnú a vypätú atmosféru, ktoré zvyčajne niektoré knihy majú. A čo je najlepšie každá jedna kniha od neho je iná, originálna a dokáže mi niečo nové dať.


And the Ocean Was Our Sky je príbeh o veľrybe Batsheba, ktorá neverí na Toby Wicka, tak ako ostatné veľryby. Ale hlavne nie je to príbeh len o Batshebe a ani o Toby Wickovi. Je to príbeh o nenávisti, zaslepenosti a o potrebe bojovať. Nechcem sem kopírovať anotáciu a ani spisovať vlastnú, preto vám odporúčam, prečítať si ju  TU! Pretože verím, že vás nálaka na tento nevšedný a originálny príbeh.

Dej nie je strhujúci ani akčný, je skôr priamočiari, nezavádza, ale skôr poukazuje na nenávisť a odhodlanie. A mne sa to strašne páčilo. Už len z dôvodu, že tento svet smeruje už aj tak dosť zlým smerom, takže správanie veľrýb by sa dalo poľahky prirovnať k určitým ľuďom, ktorý nás pomaly vedú k záhube alebo celkovo k ľudstvu. Batsheba ako postava do deja veľmi nezasahovala, ale pôsobila skôr ako pozorovateľ, vďaka ktorému sme videli správanie veľrýb. A to, že ako jediná neverila na legendy a mýty o Toby Wickovi, tak jej pohľad na situáciu dáva príbehu úplne iný rozmer. Čo je ďalší prvok, ktorý sa mi páčil.

Ilustrácie, ktoré kniha obsahuje sú nádherné. A ja viem, že to vravím o každej jednej ilustrovanej knihe, ale myslím si, že bez tých kresieb by to nebolo ono. Rovina Cai úžasne vystihla atmosféru tej knihy a svojimi kresbami ju o niečo viac zdokonalila. Je to menší zážitok. Čo tiež tvrdím pri viacerých knihách s ilustráciami, ale nemôžem si pomôcť. Nerada porovnávam knihy a už vôbec nie ilustrácie, ale keď si vezmeme A Monster Calls a And the Ocean Was Our Sky, tak obidve knihy majú temnejšiu atmosféru len vďaka tým ilustráciam. Obidve sú od rôznych ilustrátorov, kreslené rôznymi štýlmi, ale vybrať si, ktorá je krajšia, tak to je rozhodovanie minimálne na pól dňa. Tak či onak obidve sú dokonalé a verím, že tak ako si niektorí zamilovali A Monster Calls, tak ATOWOS si nájde tiež svojich fanúšikov.

Pre mňa je Ness niekto, kto dokáže aj dôležitú myšlienku posunúť nenútene. Neberie vám názory, ale skôr podsúva nové a nové myšlienky a keď sa človek zamyslí nad nimi, tak možno príde na mnohé iné dôležité veci. Preto jeho knihy mám naozaj veľmi rada, pretože vždy v nich nájdem niečo nové a nikdy nie to isté. A Monster Calls je síce moja srdcovka, ale ATOWOS je niečo, čo mnohým možno otvorí oči. A ja len z čistým svedomím vám môžem Nessa a jeho diela doporučiť, pretože je to fakt spisovateľ, ktorý si zaslúži to, aby boli jeho knihy vo svete čítané. Možno nie každému sadne a je jasné, že má aj menej vydarené diela, ale našťastie ATOWOS k tým dielam rozhodne
nepatrí.

You May Also Like

0 komentárov