Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Niall Leonard a jeho Drvič

by - júna 20, 2014




Autor: Niall Leonard
Názov: Drvič
Originálny názov: Crusher
Žáner: kriminálny román


Anotácia: Ľudia, ktorým dôverujete, vás zrania najviac...  
Sedemnásťročný Londýnčan Finn Maguire je dyslektik so záznamom v registri trestov, ktorý sa pretĺka ako predavač v reštaurácii s rýchlym občerstvením a žije so svojím nevlastným otcom, neúspešným hercom. 
Finnovi sa celý život obráti naruby, keď jedného dňa nájde svojho otca zavraždeného. Polícia ho považuje za hlavného podozrivého, a tak musí zápasiť s časom, aby očistil svoje meno a zistil, kto jeho otca nenávidel natoľko, že ho zabil. Odpovede hľadá v nemilosrdnej džungli londýnskeho podsvetia, odhaľuje temné tajomstvá a zisťuje, že človeka dokážu najväčšmi raniť tí, ktorým verí...

Môj názor:


E.L Jamesovú pozná takmer celý svet vďaka jej trilógii 50 odtieňov, ale čo jej manžel Niall Leonard, ktorý sa snažil "rozdrviť" ľudí svojím kriminálnym románom Drvič? Podarilo sa mu prekonať svoju manželku? 

Niall Leonard a jeho kriminálny román vo mne zanechali zmiešané pocity, z ktorých som sa ťažko spamätávala.
Jeho román o 17-ročnom Finnovi, ktorého podľa mňa život potrestal dosť, je tak trochu znepokojivý a vy budete chcieť, aby ste konečne zistili pravdu. Lenže POZOR vážení v tejto knihe, nie je nič také ako sa zdá.

Ak ste si mysleli, že vyrastať bez matky je dosť zdrvujúce, tak si k tomu ešte predstavte, že nájdete svojho otca mŕtveho. Polícia vyšetruje a medzi hlavných podozrivých patríte práve VY!  Čo by ste urobili? Spolupracovali s políciou a po nociach plakali v kúte? (Čo by bol zjavne môj prípad) Alebo by ste pozbierali všetku vašu odvahu a silu, ktorú v sebe nájdete a začali by ste vyšetrovať na vlastnú päsť? Presne to urobil, tak trocha tvrdohlavý, bezcitný a sarkastický Finn, ktorý odmieta čakať na políciu, ktorá sa zdá byť bezmocná. Je rozhodnutý nájsť otcovho vraha, pričom sa dostáva do nebezpečných situácií, ktoré mu môžu spôsobiť smrť. Zisťuje zaujímavé miestami až šokujúce informácie, ktoré vám nie raz vyrazia dych.
Kriminálny román Drvič predstavuje náš svet reálne bez ružových okuliarov, ktoré zvykli použiť mnohí autori, aby sme nevideli svet taký aký je. Niall sa snaží o presný opak. A podarilo sa mu to! 
Ďalšia výhoda tejto zdrvujúcej knihy, je že Finn nie je dokonalý ako ostatný 17-roční chlapci v iných knihách. Má za sebou dosť búrlivé obdobie, ktoré len, tak ľahko neodčiní. A čo ho ešte čaká je oveľa horšie než jeho minulosť, ktorej sa nezbaví. 


Je pravda, že kniha ma na začiatku veľmi nebavila, lenže ku koncu som mala problém sa od nej odtrhnúť. Dôvodom boli akčné scény, do ktorých som sa až príliš vžila. Niall ma proste strhol do víru nekonečných nebezpečenstiev, tajomstiev, klamstiev, zrád a krvi, ktoré vo mne vyvolali pocit, ktorý som dodnes neidentifikovala. 

A tá zásadná otázka: Dokázal Niall Leonard prekonať svoju manželku? 
Moja odpoveď znie: Podľa mňa je nemožné porovnávať Niallovho Drviča s trilógiou FSOG, už len kvôli tomu, že je v tom ako taký rozdiel. Kým FSOG je erotický román, v ktorom sú najzaujímavejšie asi len erotické scény, nad ktorými človek len žasne, tak Drvič vás pohltí a nenechá vás na pokoji, do kým nezažijete šok z pravdy. Takže ja osobne neporovnávam tieto dve knihy, už len zo zásady, hoci je pravda, že som si ju kúpila len vďaka tomu, že práve Niall Leonard je manžel tej známej Jamesovej. Myslela som si, že to bude niečo podobné, ale veľmi som sa mýlila, pretože táto kniha má oveľa reálnejší pohľad na svet. Bohužiaľ, mňa kniha zo začiatku, tak trochu nudila a preto odo mňa dostáva 3,5 hviezdičky :)         





You May Also Like

2 komentárov

  1. Pekná recenzia :) Na knižku sa teším, vyzerá dobre a som teda vážne zvedavá.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Podľa mňa sa máš na čo tešiť :)

      Odstrániť