Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Lauren DeStefano Pasca (Záhrada večnosti)

by - júla 09, 2014


Autor: Lauren DeStefano
Názov: Pasca
Originál: Wither
Pokračovanie: Trilógia
Žáner: Dystópia

 Čo keby ste presne vedeli, kedy zomriete? Vďaka modernej vede sa každý novorodenec stal tikajúcou genetickou bombou. Muži sa dožívajú dvadsaťpäť, ženy len dvadsať rokov. V tomto pochmúrnom prostredí zberači unášajú mladučké dievčatá, ktoré sú prinútené vstupovať do polygamných manželstiev, aby ľudstvo nevymrelo.
Zberači jedného dňa odvlečú šestnásťročnú Rhine Elleryovú, čím sa jej otvoria dvere do luxusného sveta najvyššej spoločenskej vrstvy. Hoci ju jej manžel Linden naozaj ľúbi a medzi ňou a jej sestrami manželkami sa vytvorí hlboký vzťah, Rhine má jediný cieľ – utiecť, nájsť svojho brata dvojča a ísť domov. Rhine však nebojuje len so stratou slobody. Lindenov otec naháňa strach a je posadnutý hľadaním protilátky na genetický vírus, ktorý má už o štyri roky zabiť jeho syna, a je pre to ochotný urobiť čokoľvek – aj zbierať mŕtvoly, aby na nich mohol robiť svoje experimenty. S pomocou Gabriela, sluhu, ktorý ju čoraz väčšmi priťahuje, sa pokúsi utiecť, aby tú trochu času, čo jej ostáva medzi živými, strávila na slobode.



Rhine je šestnásťročné dievča, ktoré sa ocitá vo veľkom sídle obklopené "nekonečnou" záhradou. Po celý čas nemyslí takmer na nič iné len na útek. Podarí sa jej ujsť a nájsť vytúženú slobodu?
Lauren naozaj nič nenechala na náhodu a všetko si premyslela do najmenšieho detailu. Svet, ktorý vytvorila je až neuveriteľne zvrátený a vy jednoducho nebudete chcieť uveriť, že je to vážne jej debut. Základy toho sveta sú založená na bývalých "troskách" toho starého a obohatené o pár "hračiek" z budúcnosti.
Postavy a ich charaktery sú premyslené, hoci niektoré, tak trochu komplikované, ale nakoniec im predsa porozumiete.
Rhinae ako hlavná postava bola celkom rozumná, ale samozrejme neuvedomuje si, že pokusy o útek jej môžu zničiť život v sídle (alebo aspoň tie štyri roky, čo jej ostávajú). Na začiatku som jej správanie nevedela pochopiť. Jednoducho som ju nechápala, prečo chce ujsť zo sídla, ktoré sa o ňu stará. No, po uvážení som si uvedomila, že na jej mieste,v tom čase, by som sa správala rovnako ako ona. Teda určite by som nechcela stráviť posledné štyri roky v sídle, ktoré z duše neznášam a s ľuďmi, ktorých tiež nemám veľmi v obľube, teda ako koho. Na začiatku mi bolo jasné, že pôjde o trojuholník. Osobne pre mňa bolo príjemným prekvapením, keď som zistila, že kým jedného neznáša k tomu druhému pociťuje náklonnosť (čo mňa osobne hnevalo, ale nakoniec som bola spokojná ako to dopadlo :D ) Takže to bol predsa trojuhoľník, ale nie taký aký som si predstavovala ja :D  (Chvalabohu :D )

Celý tento príbeh mi príde založený na ľudskej chamtivosti, a že všetko si raz vypýta svoju daň, hoci aj formou vraždiaceho vírusu, ktorý je nebezpečný pre generácie po vyhubení smrteľných chorôb. Takže humor v tejto knihe určite nenájdete.
Nehľadajte tu "trápne" klišé či vzájomné láskyplné dotyky medzi postavami. A už vôbec nie vyznania, nebodaj rôzne dokazovanie nekonečnej a nehynúcej lásky. Láska na prvý pohľad? Zabudnite! Všetko má svoj čas. Všetko sa vyvíja pomaly a zmysluplne.
Smrť, ktorá tu číha na každého v rovnakej vekovej hranici, nám prezrádza, že v blízkej budúcnosti hlavní hrdinovia zomrú,tak či tak. Teda, ak nenájdu protilátku, o čom ja dosť pochybujem. Samozrejme, že táto prvá časť obsahuje stratu dvoch postáv :/ (A ja som ich mala tak veeeeľmi rada :( )
Jediné,čo vás okrem smrti  postáv môže nahnevať je otvorený koniec, ktorý vás navadí na druhú časť s názvom Horúčka. A ja osobne sa nesmierne teším, kedy ju konečne budme mať doma.


You May Also Like

0 komentárov