Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Najprv Výnimočná a teraz Ohnivá!

by - decembra 01, 2014

Autor: Kristin Cashore

Názov: Ohnivá
Originál: Fire
Diel: 2/3 (Sedem kráľovstiev)
Žáner: fantasy

Anotácia: 

V Kráľovstve Hvozdov nie sú práve pokojné časy. Mladý kráľ Nash sa snaží udržať si trón, zatiaľ čo vzbúrení lordi na severe i na juhu kujú plány a cvičia vojská, aby ho oň pripravili. Hory a lesy sú plné zvedov, zlodejov a darebákov každého druhu.

Toto je svet, v ktorom žije Vatra. Ako posledná žijúca ľudská obluda dostala do vienka divoký a neodolateľný výzor a vlasy farby ohňa. Ľudia ju buď obdivujú, alebo nenávidia. Hoci má jedinečnú schopnosť ovládať ich myšlienky, z duše odmieta prezrádzať tajomstvá nevinných ľudí. Najmä keď ich má sama vyše práva.

Jedného dňa po ňu príde princ Brigan, aby ju odprevadil do Kráľovho Mesta. Kráľovská rodina ju prosí, aby pomohla odhaliť sprisahanie proti trónu. Ďaleko od domova si Vatra začne uvedomovať, že je v jej silách oveľa viac, ako si dovtedy myslela. Jej mimoriadne schopnosti by mohli zachrániť celé kráľovstvo.

To by sa však musela prestať báť, že sa z nej stane rovnaká obluda, ako bol jej otec.



Môj názor:

Čítali ste Výnimočnú? Tak vás určite očarila! A stavím sa, že ste rozmýšľali nad pokračovaním, o ktorom ste určite pochybovali, či je vôbec spolovice také dobré ako prvá časť.
S čistým svedomím vám odkazujem, že Ohnivá je oveľa lepšia ako Výnimočná!
Je oveľa viac strhujúca, odvážnejšia a premyslená do toho najmenšieho detailu. Autorka sa pohrala nielen s prostredím, ale aj s postavami, ktoré poriadne potrápila. A to ani nehovorím o štýle autorky, ktorý doslova MILUJEM!!!

Pamätáte sa na Katsu? Odvážny zabijak v ženskom prevedení. Teraz tu máme Vatru. Dievča, ktoré svojou krásou očarila takmer každého a svojou dobrou dušou by zas šokovala celý svet.

Celý príbeh sa odohráva niekoľko desiatok rokov pred Výnimočnou, a my vidíme veci, ktoré nám v predošlej časti nedávali zmysel.  Otázky, ktoré nám blúdili hlavou sú konečne zodpovedané. Ale predtým než sa budeme spolu rozplývať nad dejom tejto nenormálnej skvelej fantasy, tak by som vás chcela rada oboznámiť menšími troma bodmi, prečo si túto knihu musíte zaobstarať a vôbec nevadí, ak ste nečítali Výnimočnú, teda niežeby to nevadilo, ale proste len prídete o to prekvapenie :D Ale to sa dá ľahko napraviť, ak si prečítate aj Výnimočnú a potom hneď Ohnivú! Takže, ak poznáte niekoho, kto tieto dve knihy, prípadne všetky tri knihy, má alebo nebodaj ich majú vo vašej mestskej knižnici, tak mi povedzte načo ešte čakáte? Tak a teraz konečne tie tri body! :D

1. Ľúbostný trojuholník

Neznášam ľúbostné trojuholníky, v ktorých sa hrdinka stále utápa a nevie, ktorého chlapca si má vybrať. Vatra presne vie, čo chce a absolútne nerieši dilemu menom Chlapci. Tento trojuhoľník lásky tu len dotvára úžasný dej, ale pritom tu nemá žiadne hlavné slovo. Je to proste také úžasné, že dokonca vás ten trojuholník bude baviť! :D


2. Hlavná hrdinka, ktorá je až príliš odvážna a líši sa od ostatných
Vatra sa nelíši od ostatných len svojou nesmiernou krásou, ale aj inteligenciou, zmýšľaním a svojimi činmi. Už len kvôli jej odvahe ju treba milovať! Predsa jej konanie nie raz zachránilo niekomu život.

3. Autorkin štýl
Kristin je úžasná autorka, to čo vytvorila je niečo neuveriteľné, strhujúce, ľahko čitateľné s kopou záhad, ktorá dodáva tú pravú gráciou. A to že má úžasné postavy, ktoré dokáže, tak neuveriteľne skresliť nie je žiadny detail, dámy a páni, ale holý fakt!

Toto boli moje tri body a teraz naspäť k postavám a deju!

Vatra, ako som už spomínala, bola neuveriteľná, aj keď urobila nejaké zlé rozhodnutie vedela si chybu priznať. A možno navonok hrala miestami tú zlú, tak každý vedel, že je to nežné žieňa, ktoré je pravý opak svojho otca, teda aspoň, niektorí to vedeli. S Vatrou od malička vyrastal chlapec menom Luke. Hmm, poviem vám dopredu, že som ho nemala rada. Bol to srtašný sukničkár, ktorý síce tvrdil, že miluje Vatru, ale úprimne nesprával sa tak. Miestami bol na nevydržanie. A potom tu bol Brigan. Najprv som si myslela, že Vatrina krása naňho bude mať rovnaký vplyv, lenže on ju vlastne zo začiatku nenávidel. A asi vám nemusím hovoriť, že ja zbožňujem také druhy lások, ktoré sa na začiatku knihy nevedia vôbec vystáť, ale nakoniec to skončí, vždy tak ako si myslíte. Teda takmer. A Brigan bol niečo úplne iné ako Luke. Bol pozorný, milý a postupné zbližovanie s Vatrou bolo niečo úžasné! Sledovať ako tí dvaja sa navzájom spoznávajú a ako si začínajú dôverovať bolo niečo neuveriteľné!

Toto boli hlavné tri postavy, ktoré mali v dejovej línii asi najviac konfliktov nielen medzi sebou, ale aj s ostatnými postavami. Samozrejme vedľajšie postavy, ktorých tu bolo habadej, boli skvelé. A aj tí, ktorí mi liezli na nervy mi dokázali miestami vyčariť úsmev na tvári.
A samozrejme nesmiem zabudnúť na záhadného chlapca, ktorý vám nedá spávať, ale viac vám nepoviem. Prekazila by som to čaro, a už aj tak mám pocit, že som vám veľa prezradila.

Vatra, Katsa a Bitterblue! 
Ohnivá je neuveriteľná, už neviem koľkýkrát to opakujem a vôbec netuším koľkokrát to poviem, ale ono sa to proste nedá. Táto kniha má všetko, čo má dobrá fantasy mať, teda aspoň podľa mňa. Má nielen úžasných hrdinov, fantastický dej ale autorka vás doslova očarí príbehom, ktorý vymyslela. To očarenie zo mňa neopadlo ani po týždňoch a vidíte ako dopadol tento článok :D Samé rozplývanie a nezmyslené táraniny a to nehovorím ako som sa rozplývala pri obrázkoch, keď som ich hľadala.
A ja sa už neviem dočkať kedy sa mi dostane Iskrivá do rúk a kedy sa pustím do čítania! A aj keď sú moje očakávanie veľmi veľké, ja verím, že Kristin dokáže posunúť latku ešte vyššie, hoci sa to zdá nemožné, lenže aj Výnimočná bola dokonalá a potom prišla Ohnivá, ktorá je ešte dokonalejšie, tak pre Boha, čo mám očakávať od Iskrivej? No, predsa úplný luxus! :D Teda aspoň dúfam! :D


Inak ako tak rozmýšľam autorka vždy dokáže svoje postavy nejako "ublížiť"! Jeminečku, tak čo čaká chuderku Bitterblue?! :O



 Čítali ste Ohnivú alebo Výnimočnú? Tiež ste nadšení ako ja? Alebo vás knihy od Kristin nebavili? 


You May Also Like

0 komentárov