Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Kruh=6 dievčat, ktoré majú zachrániť svet

by - februára 24, 2015

Autor: Sara B. Elfgrenová, Mats Strandberg
Názov: Kruh
Originál: Cirkeln
Diel: 1/3
Žáner: fantasy, paranormal,...

Anotácia:
Engelfors. Anjelské bystriny. Pekné meno, spustnuté mesto. Uprostred ničoho, obklopené hlbokými lesmi, v ktorých ľudia neraz zablúdili a už sa nikdy nenašli. Raz v noci, keď sa mesiac sfarbí na krvavočerveno, sa v zrušenom zábavnom parku ocitne šesť dievčat. Nemajú nič spoločné. Nevedia, ako sa tam dostali ani prečo tam prišli. Čoskoro však pochopia, že ak chcú prežiť, musia spolupracovať.




Môj názor:

Niektoré knihy majú jednu hlavnú postavu a iné zas šesť.
Predstavte si, že sa vám do rúk dostane kniha, ktorá má šesť rôznorodých postáv, ktoré nemajú nič spoločné, len vzájomný odpor voči sebe, teda ako ktoré.
Šesť postáv= šesť rôznych pohľadov na jednu rovnakú situáciu. Šesť zmiešaných pocitov a narastajúce napätie, ktoré sa objavilo, bohužiaľ, až na konci knihy.

Prvých 100 strán
Jedným slovom: Zbytočných. 
Možno tak prvých 10-15 strán (aj to som veľa napísala) trochu  mrazivých a potom zrazu nič. Jednoducho to zastalo na mŕtvom bode.
Ale bolo to aj najkritickejších sto strán, čo som kedy čítala. Striedanie pohľadov šiestich postáv, ktoré poriadne ani nepoznáte je úplne, ale že totálne hrozné. Strácala som sa v kapitolách a pri každej jednej novej kapitole z pohľadu inej hrdinky to vyzeralo asi takto: „Ehm, ktorá je to? Ida? Aha, nie Lineá“ A kým som si spomenula na problémy danej  postavy a hlavne, ktorá to je, tak som sa dostala aj ku konci kapitoly.

Každú hrdinku by sa dalo opísať jedným slovom, ktoré vystihuje aj tie ďalšie.
Sebeckosť
Zákernosť
Tvrdohlavosť
Menejcennosť
Prefíkanosť
Súdržnosť


Po 100 stranách 
Dosť dlho sa nič nedialo a potom zrazu jedna prekvapivá mini akcia za druhou. Ako keby sa autori rozhodli, že vás nevtiahnu do príbehu úplne, ale najskôr vás zahrnú menšími zbytočnosťami a potom na vás vybafnú jednu informáciu a po čase ďalšiu.
Jednoducho dusili ma vo vlastnej šťave a to dosť dlho.  Takže hluchých miest, kde sa nič nedeje je neúrekom a k tomu ešte šesť dievčat, ktoré riešia svoje osobné problémy, predsa načo sa trápiť z blížiacim koncom sveta? Veď predsa musí zistiť či jej frajer ju nepodvádza s jeho bývalou, ktorá je mimochodom tiež jedna z vyvolených. Predsa to je dôležitejšie!

Je ich šesť, ale ja som si obľúbila len dve a z toho Rebecka, veď viete..... Ostatné by som najradšej hodila pod vlak alebo najradšej by som ich prefackala, hoci pochybujem, žeby to pomohlo. Ale oceňujem, že každá jedna postava bola niečím charakteristická a niektoré prešli ako takými malilinkými zmenami. Ale vážne maličkými.

Úprimne čakala som niečo úplne iné. V anotácii sa spomína: Nevedia, ako sa tam dostali ani prečo tam prišli.  Myslela som si, že to bude niečo ako Hunger Games  :D Šesť dievčat v zábavnom parku, ktoré musia prežiť a že v noci budú uväznené v lese..... Jednoducho myslela som zle! Ešte aj v tom som sa mýlila, že kniha bude preplnená akciou, pretože aj tá akcia bola len na konci. Myslím tú, ktorá stále vážne za  to!  Vtedy som mala vážne adrenalín v krvi. 

Chápem, prečo viacerí majú túto knihu tak radi. Proste démoni, bosorky a to všetko zahalené rúškom tajomstva a ešte k tomu 6 Vyvolených v tínedžerskom veku, ktoré riešia podobné problémy ako obyčajní tínedžeri, teda okrem blížiaceho sa konca sveta.  Ale predsa by som ju nechválila, tak ako ju chvália ostatní. Nebolo to zlé, ale ani nebolo to ani  bychderúce a dokonalé. 
Ale ako hovorí jedno nepísané pravidlo: Nikdy neodsudzuj knihu podľa prvej časti! (To pravidlo ma teraz napadlo :D ) Takže chcela by som si prečítať aj pokračovania, pretože príbeh sa možno zlepší a tie obálky dokopy vyzerajú mega! :D A v kinách bol prednedávnom aj film, teraz ma napadlo, že by si ho bolo dobré aj pozrieť :D 
















You May Also Like

2 komentárov

  1. Hmm.. mňa táto ohúrila asi tak ako ohúrila kniha Na vine sú hviezdy väčšinu ľudí (tie sa mi ale páčili.. neviem čo všetci proti Greenovi majú, ale neriešim, každý má svoj názor). Čiže nijako.. podľa mňa to bolo príííííšerne zdĺĺĺhavé a nebavilo ma to. Musím priznať, že ďalšia časť bola o trošilinku lepšia ale nie o moc. Na trojku sa ani nechystám, ide to úplne mimo mňa..
    Ale recenzia je pekná, to musím uznať :) :D

    www.readingbookswithlove467.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja Greena tiež neriešim, podľa mňa to nemá zmysel :D Jednoducho názor ľudí, tak rýchlo nezmeníš. Áno, bolo to dosť zdĺhavé a pokojne by sa to zaobišlo bez pár strán. Na dvojku som zvedavá, ale oveľa viac na film :D
      Ďakujem :)

      Odstrániť