Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Autumn Rose alebo pokračovanie úspešného románu, ktorý som ešte nečítala

by - júla 11, 2015


Autor: Abigail Gibbs
Názov: Jesenná ruža: Temná hrdinka
Originál: The Autumn Rose: The Dark Heroine
Diel: 2/? (ani netuším koľko má mať táto séria častí)
Žáner: fantasy
 Autumn Rose je výnimočné dievča s nadprirodzenými schopnosťami. Pochádza z významného sagijského rodu, ktorý vládne najsilnejšou mágiou. Po smrti starej mamy ju osud zavial do ospalého mestečka na pobreží Anglicka, kde pod povrchom zdanlivo pokojného života driemu temné tajomstvá.
Ako strážkyňa má jediné poslanie, a to chrániť ľudské bytosti pred skupinou krutých Sagijcov, zvaných Exterminovia. V škole však zažíva len pohŕdanie a výsmech. Keď sa v jej živote nečakane objaví príťažlivý mladý študent s rovnakými zvláštnymi jazvami na pokožke, ako má Autumn, jej svet sa obráti naruby. V noci však čelí strašidelným snom o dievčati z ľudského rodu, ktoré zvedie Temný princ. Autumn musí rýchlo vymyslieť spôsob, ako ju zachrániť. Inak bude neskoro...


Len tak ísť  do kníhkupectva sa nikdy neoplatí, pretože si vezmete knihu, ktorú ste nemali v pláne čítať alebo aj mali, ale nie tento rok a možno ani budúci. Je síce pravda, že som rozmýšľala, že si vezmem jednotku Temná hrdinka: Večera s upírom, ktorá na wattpade vyvolala hotovú senzáciu, lenže keď som zbadala tú cenu Huf! Radšej si počkám výplata je ešte ďaleko, tak som si to vynahradila s Jesennou ružou.  Pretože tu nie je až taký problém, ak ste nečítali jednotku, možno si niečo vyspoilerujete, ale to nevadí :D  Teda mne to nevadilo o.O

Dámy a páni zoznámte sa s Autumn Rose! Dievčaťom, ktorej výnimočnosť má zachrániť celý svet, pretože je jedna z temných hrdiniek-čo akože má byť šokujúce zistenie, ale vy dobre viete, že je jednou z nich už nazačiatku knihy. Veď má vízie! Nie sme až takí sprostí. Aj keď spôsob akým to zistila, bol celkom predvídateľný :D  Síce to znie otrepane, ale znie otrepane aj to, že tých hrdiniek má byť...koľko....9? Takže, ak slečna Gibbs plánuje písať ďalších 7 kníh o každej hrdinke, tak jej držím palce a verím, že kým vyjde aj posledná kniha, tak prejde aj rok 2020, kedy má vyjsť posledná časť Zberu kostí, samozrejme počítajme s tým, že určite ten rok sa bude meniť +-5 rokov :D Ale naspäť ku knihe.

Autumn Rose meno hodné čoho? Skôr nejakej buriny ako dievčaťa, ktoré má nadprirodzené schopnosti a dokázala by jedným mávnutím ruky alebo jedným slovom zabiť človeka a predsa napriek tomu je šikanovaná. Nie sme my ľudia hlúpi, keď provokujeme niečo, čo nás má chrániť a disponuje takou veľkou mocou? Valéria, tvojej hlúposti sa odmietam klaňať!  Na to aký (ne)zvyčajný typ hrdinky je naša Autumn, presnejšie povedané: „Daj mi pokoj utápam sa v depresii a nepotrebujem princa na bielom koni.“ , toho princa myslím doslovne, koňa už nie :D Vedela som ju strpieť, síce to nebola tá typická hrdinka, v ktorej sa vidíte, a ktorou by ste chceli byť, keď vyrastiete -detail, že je mladšia aj odo mňa, dalo sa jej rozumieť, neliezla mi na nervy a to bolo hlavné.  Jednou z jej vlastností, ktoré sa mi na nej páčili -a páči sa mi to na každej knižnej postave, bola jej tvrdohlavosť a zaťatosť.

Fallon spanilý princ, ktorý bol....chutný? A miestami panovačný a skrýval jedno šokujúce tajomstvo, ktoré šokujúce ani nebolo, pretože ste na to dokázali sami od seba prísť, len musíte čítať medzi riadkami.  Typický zlatý chlapec svojich kráľovsky zazobaných rodičov. Čudujem sa, že v škole to vôbec prežil bez svojich sluhov :D Nie, robím si sradnu... Na princa bol celkom skromný. :D  Mám ho rada, ale jasať by som nejasala, kebyže ho stretnem na ulici. Za to pri Kasparovi- a to bol v knihe minimum :D

Neviem presne.... Ale medzi nimi mi chýbalo trochu chémie. Medzi Autumn a Fallonom, nie medzi Fallonom a Kasparom :D  Niežeby tam nebola...to zas nie. Len strašne pomaly sa ich vzťah ako keby rozbiehal...... Poznáte to nie? Desať malých krokov dopredu, päť veľkých krokov dozadu..... Asi tak by som definovala ich vzťah. Ale, čo vám budem klamať! Chýbalo mi tam iskrenie a BASTA! Aj keď bola jedna, možno dve scény, ktoré ma prinútili si pomyslieť: Juj! To bolo cute! :3 Ale to je všetko.... Oveľa väčší zápal mali Kaspar a Violet, ktorí sa tam trikrát možno štyrikrát objavili, aj to dvakrát mali intímnu chvíľku :D Ale zas rozprávanie sa cez myšlienky bolo celkom.... fascinujúce :D

Ostatné postavy....čo ja viem? Údajné Autumnine (to sa ani skloňovať nedá!) kamarátky sa mi zdali falošné, otravné a to tínedžerské správanie...no prefackať ich!
Edmund,  jeden zo strážcov bol celkom sympatický, taký ten otcovský typ :3 A keď som zistila, kto to je.... No koniec... Doteraz nechápem ako to je možné.... Tú časť si budem musieť nalistovať.  A čo sa týka kamarátky Jo! Nechce Abigail aj o nej napísať mini poviedku? :3 Na môj v kus mala málo priestoru na vyšantenie sa  :D  A nezabudnem na mrchu Valeriu- kráľovná šlapiek a šikany! Neškodná ako mucha a jej slová ostré ako dýka...

Páčilo sa mi to rozdelenie, ten princíp, jednoducho ten svet, ktorý je v knihe je rovnaký ako ten náš, len okorenený zlými silami, pred ktorými nás majú Sagijci, chrániť pred Exterm.....To slovo! Jendoducho zlí Sagijci=Exterminovia, pred ktorými nás majú dobrí Sagijci chrániť! Komplikované v mojom podaní, ľahko pochopiteľné, keď si knihu prečítate :D Oceňujem aj tie jazvy, ktoré mali Sagijci na pravej strane tela a kopu ďalších vecí napr. zmenu farby dúhoviek.

Dej bol ako na horskej dráhe.... Raz hore, potom dole a napokon ešte hlbšie, až ste cítili teplo pekla a potom ste sa zrazu ocitli vo výšinách, pretože sa začali diať veci! A takto dookola.... Síce dej nebol predvídateľný už v strede knihy som vedela, kto zomrie, poznáte taký ten hnusný tušák, ale ani za svet by mi nenapadlo, že sa tam objavia postavy z prvej knihy. Tie vízie som ešte chápala, tá spojitosť a tak, ale to, že to bude až tak prepletené, s tým som nerátala.

A čo sa týka Violet a Kaspara, úprimne sa teším na ich príbeh, na príbeh, ktorý to celé začal. A mám veľké očakávania, pretože presne ten príbeh pobláznil wattpad nadšencov -medzi, ktorých patrím aj ja O:D Avšak v tej dobe som netušila, že niečo ako wattpad existuje -_- A niektorí tvrdia, že Jesenná ruža je oproti knihe Večera s upírom len slabý odvar šálky čaju, pretože slečna Gibbs to vie poriadne roztočiť.

No, tak nebuďte prekvapení, že chcem aj prvú časť a nie je to len pretože, je tam arogantný sukničkár, ktorý je navyše Temný princ upírov-Kaspar, a že to má krásnu obálku, ktorá sa bude nádherne vynímať na mojej novej poličke, ktorá ešte nedorazila -_- :D Ale jednoducho už ten  názov znie famózne: Večera s upírom,  prečo si myslím, že možno Violet bude tá večera? o.O 

You May Also Like

0 komentárov