Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Keď vás minulosť doženie...

by - júna 18, 2017


Autor: Jennifer L. Armentrout
Názov: Seznam mrtvých
Originál: The Dead list
Diel:---
Žáner: YA

Ella se před pár měsíci rozešla se svým přítelem Gavinem. Na začátku nového školního roku se s kamarádkou Linds rozhodnou, že si poslední rok na střední škole užijí naplno. Ovšem cestou z večírku je Ella přepadena neznámým útočníkem a všechno se změní. Sedmnáctiletá studentka se ocitá v centru vyšetřování pokusu o vraždu, přesto se snaží vrátit do zaběhlých kolejí.
Ella nedokáže setřást pocit, že ji někdo sleduje. Když se začnou záhadně ztrácet její spolužačky a objevovat mrtvá těla, dívka začne podezírat i své nejbližší přátele, včetně pohledného trenéra sebeobrany Jensena. Navíc se zdá, že vraždy mají něco společného se starou nešťastnou událostí. V malém virginském městečku Ella náhle neví, komu může věřit.
Seznam mrtvých je napínavý thriller pro mládež protnutý romancí, něco jako filmový Vřískot namíchaný s autorčiným románem Neohlížej se.



Moja nehynúca láska k Jennifer L. Armentout stále trvá a to aj po dočítaní Seznamu mrtvých. Nebolo to lepšie ako Lux séria, ale ani horšie ako The problem with forever. Tí, ktorí ste čítali na ňu môj názor, tak viete, že ju považujem za najslabšiu knihu od autorky. Avšak The dead list/Seznam mrtvých bol pre mňa na jednej strane sklamaním a na druhej menším prekvapením.

Nebudem vás naťahovať a rovno vám poviem, čo ma najviac z celej knihy sklamalo. Boli to presne tie romantické opletačky, ktoré u Jennifer milujem. Len mi to nehralo dokopy s tou creepy atmosférou, ktorá bola utláčaná dozadu, pretože prvá línia bola obsadené telom hlavného hrdinu. Ale prežila som to, kvôli tej spomínanej atmosfére. U Jennifer nie som zvyknutá na niečo také temné-na jej pomery je táto kniha dosť temná to musíte uznať. A prekvapilo ma to. Zvrátené spôsoby smrti a celý ten nápad so zoznamom, na jednej strane je to nechutné a na druhej ma to fascinovalo a čakala som, kedy sa zas objaví ďalšie telo.

Atmosféra knihy bola pre mňa mrazivá. Tí, ktorí čítate horory a thrillery na dennom poriadku, tak je jasné že vy by ste to vnímali úplne inak, ale pre mňa ako pre čitateľa prevažne YA fantasy literatúry to bolo príjemné oživenie. Aj keď som sa bála mala a bola som paranoidná pri každom jednom zvuku, tak čítanie som si v tých desivých momentoch fakt užila.

Autorkine postavy sa vždy držia jednej šablóny, ktoré niekedy zmení, avšak tento raz jej postavy boli dosť podobné postavám v jej iných knihách. Čo ma mrzí, pretože Jensen sa zo začiatku zdal byť zaujímavý, ale napokon sa z neho vykľul obyčajný prototyp dokonalého chlapca. Na druhej strane ma teší, že Ella, aj keď bola dáma v nesnázích, tak pracovala na sebe. Len fakt škoda, že tých lekcií sebaobrany bolo tak málo. A viac sa autorka sústreďovala na minulosť alebo na vzťahy medzi postavami. Aj keď veľa postáv sa v knihe prestrieda alebo objaví, naozaj sa ich ťažko rozoznáva. Nie sú to práve najvýraznejšie postavy, avšak rozmanitosť tomu nechýba. Možno niekedy menej je viac.

Seznam mrtvých je na jednej strane príbeh o druhých šancí, avšak v pozadí sa dejú naozaj nechutné veci. Práve tá romantická línia mi kazila dojem, hlavne keď jej už bolo naozaj veľa. Ja som nechcela čítať o tom ako sa dvaja ľudia so spoločnou minulosťou a chybami opäť zbližujú. Chcela som čítať o tom ako sa objavujú nové telá. Zjavne som sa pozabudla, že sa jedná o YA príbeh, aj keď sa tam objavujú aj iné prvky. Dej plynie rýchlo a po ťahavom úvode naberá úplne iný spád. A práve to ma udržalo pri čítaní. Nielenže sa to rýchlo čítalo, ale nebolo to až tak problematicky všetko prekomplikované a to je výhoda tejto knihy.

Ak človek číta medzi riadkami zistí, veľmi ľahko kto sa za tým skrýva. Autorka nás zjavne chcela šokovať s troma šokujúcimi zisteniami, avšak dve z nich ľahko vydedukujete z textu. To tretie šokantné zistenie aspoň trošku pozdvihlo knihu v mojich očiach.

Pre niekoho je to priemer a pre niekoho ako pre mňa nad priemer, pretože určité veci ma naozaj prekvapili, aj keď to vyzerá tak, že kniha ma viac sklamala ako prekvapila. Ale stále je to jedna z tých lepších kníh, a tento raz to nerobí fakt, že to napísala J.L. Armentrout.



You May Also Like

0 komentárov