Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

The Sun Is Also a Star

by - septembra 17, 2017

Autor: Nicola Yoon
Názov: A nap is csillag
Originál: The Sun Is Also a Star
Diel:---
Žáner: YA

Anotácia:

Natasha: I’m a girl who believes in science and facts. Not fate. Not destiny. Or dreams that will never come true. I’m definitely not the kind of girl who meets a cute boy on a crowded New York City street and falls in love with him. Not when my family is twelve hours away from being deported to Jamaica. Falling in love with him won’t be my story.
Daniel: I’ve always been the good son, the good student, living up to my parents’ high expectations. Never the poet. Or the dreamer. But when I see her, I forget about all that. Something about Natasha makes me think that fate has something much more extraordinary in store—for both of us.
The Universe: Every moment in our lives has brought us to this single moment. A million futures lie before us. Which one will come true?


Môj názor:
Na to, že som od autorky čítať nič nechcela som predsa siahla na knihu The Sun Is Also a Star, kde sa hlavná hrdinka volá presne ako ja. (Aj to bol hlavný dôvod, prečo som si knihu vôbec kúpila.) A úprimne nápad a spracovanie tejto roztomilej knihy je naozaj vydarený.

Kniha opisuje 24 hodín, kde sa toho zomelie viac než dosť. Dokonca ani by ste nepovedali, že kniha mapuje len jeden deň. Autorka píše úžasne, jej opisy si ma naozaj získali a myšlienkové pochody postáv boli skvelé. Vedľajšie línie príbehu boli úžasné. Dozvedeli ste sa všetko, čo ste potrebovali vedieť a to je na tom najlepšie. Autorka sa nesústredila len na hlavné postavy, ale predstavila aj iné, vďaka ktorým príbeh vždy nabral iný spád. Bolo to nepredvídateľné a to sa mi na tom páčilo. Neviete ako sa to skončí, či to bude typický sladký koniec ako sa od takýchto kníh očakáva alebo autorka totálne premieša osudy postáv a vznikne z toho niečo také aký je sám život. Nevyspytateľný a zároveň tak utrpujúco skvelý.

Postavy ako sú Natasha a Daniel sú doslova jedinečné a svojské. Natasha je tvrdohlavé dievča, ktoré miluje hudbu a aj napriek tomu v akej situácii sa nachádza, tak zbožňuje Ameriku. Daniel je zas typický-netypický kórejský chlapec, ktorému rodičia diktujú ako má žiť svoj život. A to ako sa títo dvaja stretnú, ako sa počas tých pár hodín, čo sú spolu spoznávajú je naozaj zlaté a miestami celkom naivné, nad čím sa len smutne pousmejete, pretože aj keď je to fiktívny príbeh, tak viete, že to fungovať nebude.

Čo mi na knihe vadilo bolo stále prízvukovanie autorky, že Natasha je tmavšej pleti a Daniel je Kórejčan, ktorý má neznesiteľného brata a otca, ktorý prejavuje správanie rasistu. Zo začiatku mi to nevadilo, ale boli kapitoly, kde sa to spomenulo minimálne trikrát a to mi už začalo fakt liezť krkom. Ďalej, Natashin otec, ktorého sny sú len sny malého dieťa a v knihe autorka krásne poukazuje na to, že nie každý jeden žije svoj americký sen. Na jednej strane to aký bol mi vadilo na tej druhej však príbehu dal takú zvláštnu trpkú stránku.

Autorka píše pútavo. Dokázala mi, že nie každá YA kniha je rovnaká a existujú aj také, ktoré ešte stále majú, čo ponúknuť a dokážu prekvapiť. Nielen postavami, ale aj vývojom deju. Dokázala skombinovať typické problémy mladých ľudí s takými problémami, ktoré nerieši každé jedno dieťa v takom veku. A mne sa to páčilo.

The Sun Is Also a Star je letná kniha, s ktorou si môžete okoreniť tieto jesenné upršané dni. Ponúkne vám realistický/naivný príbeh dvoch tínedžerov, s ktorými sa osud pekne hrá a to či budú mať svoj vytúžený happy end je na iných ľuďoch, ktorí majú tiež zaujímavo popletený osud. A aj napriek tomu koniec knihy je taký aký je, tak čitateľ si vie domyslieť kam to smeruje. Ako oddychovka je skvelá a ja vám ju doporučujem. Dúfam, že čoskoro vyjde aj v preklade, pretože bola by škoda, keby ste si ju neprečítali.

You May Also Like

0 komentárov