Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Soumrak království alebo "Ako sa niečo hralo na GOT"

by - januára 26, 2016


Autor: Morgan Rhodes
Názov: Soumrak království
Originál: Falling Kingdoms
Diel: 1/6
Žáner: YA, high-fantasy

Je předvečer války. Vyberte si svou stranu.
AURANOSPrincezna Cleo vychovaná v přepychu se musí vydat na strastiplnou a zrádnou cestu na nepřátelské území, aby tam nalezla dávno ztracenou magii.
PAELSIAJonas, rebel zuřící nad nespravedlností světa, se vzbouří proti útlaku, který zbídačil jeho zemi, a stane se vůdcem lidové revoluce.
LIMEROSLucia, sirotek adoptovaný královskou rodinou, odhalí pravdu o své minulosti a objeví nadpřirozené schopnosti, které je předurčena ovládat.
Magnus, prvorozený královský syn vychovávaný svým otcem k násilí a dobývání, začíná zjišťovat, že srdce může být smrtelnější zbraní než meč.

Obálka a spracovanie knihy sú úžasné a to je na tejto knihe asi jediné pozitívum.
Soumrak království je v zahraničí dosť obľúbená séria, hlavne u mojich obľúbených booktuberov, ktorí ju chvália až do nebies a prirovnávajú to k Game of Thrones. Hmmm, čo znamená, že sa človek má pripraviť na všetko, čo obsahuje GOT. Fajn, bola som pripravená a čakala som krviprelievanie, nenávisť, vojnu, sexuálne scény-čo je hlúposť, pretože je to YA, ale nikdy neviete, čím vás to prekvapí, postavy, ktoré budú umierať za pochodu. Pche! Tak asi!

Soumrak království (Soumrak království, #1)Dopredu vás varujem, že táto kniha je kamufláž. Hrá sa na niečo, čo nikdy nebude!!! Autorka sa rozhodla vytvoriť svet, kde sa krajiny nemajú radi. Dôvod? Neviem vám poskytnúť nijaký normálny, len tak, že to zjavne autorke tak vyhovavalo. Politické vzťahy medzi krajinami boli také, aké by vymyslel aj môj brat, dokonca mám pocit, žeby to mohlo byť oveľa zaujímavejšie-a to má 13rokov. Postavy umierali teoreticky bez dôvodne, pretože nejaký sprtok si myslel že je pán sveta a môže robiť všetko bez toho, aby to malo nejaké dôsledky a autorka sa postupne zbavovala bezdôvodne postáv, ktoré by v budúcnsoti ešte mohla nijako využiť, ale však načo! Veď zabijem toho, a potom ju a nakoniec aj jeho, pretože nech čitatelia trpia. Tu to autorka prepískla. Zabila ich len preto, pretože tie postavy len mali dočasnú úlohu, ale nepomyslela na to ako dobre by ich vedela využiť v budúcnosti. Takže, držím jej palce, keď tam dosadí nové postavy, ktoré sa budú charakterovo na seba podobať ako vajce k vajcu.

A aby toho nebolo málo máme tu hlavné postavy, ktoré keby autorka zamenila za nijaké iné v priebehu deju, tak si to ani nevšimnete, pretože ani jedna nebola ničím výnimočná, aby ste si ju zapamätali, ako tú postavu, ktorá mala nejakú vlastnosť, ktorá by ju dostatočne charakterizovala a dokonca ani jedna z nich nevynikala pomedzi tie ostatné.

Cleo rozmaznaná a tvrdohlavá, nerozmýšľajúc dopredu na následky a presne taký istý bol aj Jonas, ktorý nielen prahne po pomste, ale nenávidí všetko všetkých a najviac Cleo. A ja som si naivne myslela, že to konečne bude niečo také, kde sa budú neznášať do konca série a nikdy z nich kamoši nebudú. A viete čo? Ja sa s vami stavím, že títo dvaja skončia spolu, aj ak nie ako pár tak ako spojenci. A mňa to serie! Nebudem vám klamať! Serie ma to! Pretože tí dvaja spolu...to bude pohroma! Ešte väčšia než je to teraz.
Lucia a Magnus. Huf.... Lucia ma znervózňovala, bola taká naivná ako Cleo, ba ešte viac a dalo sa s ňou manipulovať ako s bábikou. Magnusa som mala celkom rada, ale ten chlapec nemá odvahu, ktorú by zjavne potreboval a čím som sa viac blížila ku koncu tým moje sympatie k nemu boli stále bližšie k nule.... Všetky tieto štyri postavy boli ako na jedno kopyto a to si človek myslel, že za tie peniaze dostane kvalitný príbeh s postavami, čo budú rôznorodé....A navyše najlepšie na tom bolo, že všetci sa správali tak nezáživne a ich reakcie boli tak falošné, že až mi to niekedy prišlo do smiechu, že to autorka nemôže myslieť vážne. Ale ona to vážne naozaj myslela....

Dej sa vliekol ako slimák na suchu, každý problém, čo sa tom sa tam objavil nemal logické vysvetlenie a keď mal tak ste sa len chytali za hlavu, že prečo to nemohla autorka zobrať z opačného konca. Dočerta, tak dobrý nápad a ona to s prepáčením tak doserie, že človek neverí, koľko si za to vlastne pýtajú. Chcem vedieť, že čo na tom vidia ostatní, pretože mne to nijako nedochádza a uniká mi pointa.... Postavy, ktoré sú rovnaké? Akcia, ktorá je úplne nezáživná a normálne ma chytá amok, keď si na ňu spomeniem? Alebo tá mágia, čo je tam dosadená? Či to bol autorkin štýl, ktorý ma nudil? Nechápem....Vlastne niekedy mám pocit, že to vychvaľujú iba preto, že sa to podobá na GOT. GOT som nečítala, ale ak to má byť až takéto suché, tak díky nie, rovno si to vyradím z to-read listu, pretože stačilo mi toto a radšej si pozriem seriál, s ktorým som stopla hneď pri konci prvej sérii.

Soumrak království možno bude vyhovovať tým, čo fantasy veľmi nečítajú a neobľubujú tento žáner, ale pre tých, čo už s fantasy knihami mali tú česť to bude dosť utrpenie. Keby som mala opäť trinásť a začínala by som s týmto žánrom, tak začnem s toutou knihou, ale teraz len krútim hlavou a modlím sa, aby ma nenapadlo pustiť sa do pokračovania, lebo nechcem vedieť ako to autorka úplne znova pokazí. To, že to nemalo ani sľubný začiatok, stred bol úplne o ničom, akcia bola tak na dve veci a koniec bol pre mňa až takým utrpením, že som čítala posledných 90 strán len rozhovory a opisy som preskakovala, pretože inak by som to čítala asi doteraz, znamená pre mňa totálne fiasko. A ak by som si mala od autorky ešte niečo prečítať, tak si to dvakrát rozmyslím.... A pri tom anotácia znela tak skvelo...Chce sa mi plakať....



You May Also Like

4 komentárov

  1. O knize jsem ještě neslyšela. Obálka vypadá dobře, ale to co čtu z tvé recenze není moc pozitivní. :/
    Jinak krásná recenze. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Buď rada :D Obálka je vážne nádherná aj to spracovanie, ale ten príbeh a postavy, už bohužiaľ, tak nie...
      Ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Joj aká krásna recenzia! :D Tak som sa na ňu tešil, vážne! :DD Skvelé a vystihujúce názory :3 :)

    OdpovedaťOdstrániť