Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Príbehy na dobrú noc pre rebelky

by - apríla 02, 2018

Autor: Elena Favilli, Francesca Cavallo
Názov: Príbehy na dobrú noc pre rebelky
Originál: Storie della buonanotte per bambine ribelli: 100 vite di donne straordinarie
Diel: ---
Žáner: nonfiction
RC:  albatrosmedia

Anotácia:

Príbehy na dobrú noc pre rebelky sú novodobé rozprávky, ktoré nehovoria o princeznách, ale o ženách, ktoré zmenili svet. Inšpirujú dievčatá stovkou hrdinských príbehov žien od kráľovnej Alžbety až po Serenu Williamsovú. Ilustrácie zhotovilo 60 umelkýň z každého kúta našej planéty, je to jedna z najoriginálnejších kníh v histórii kolektívneho financovania.


Môj názor:
Nezáleží na tom koľko máte rokov, či ste dospelý alebo ešte len dieťa. Táto kniha, týchto 100 príbehov vám ukáže ženy, tak trochu v inom svetle. Na jednej strane znázornené ako jemné bytosti na druhej strane zas ako nebojácne, tvrdohlavé, bystré stvorenia, ktoré sú ochotné riskovať svoj život za životy iných, za vedu alebo za vzdelanie či právo na rovnaký život ako iný.

Tieto príbehy treba brať, že sú písané pre malé dievčatá (ale myslím si, že chlapcom tiež neublíži), nečakajte surovosť alebo krutú pravdu, ktorú síce starší čitatelia si môžu domyslieť/vyhľadať. Nie každá žena mala to šťastie prežiť plnohodnotný život, ale skutky, ktoré boli ochotné vykonať stáli rozhodne za to. Príbehy sú krátke, ale plné inšpirácie a citátov, ktoré pohladia ženské ego a dodajú trochu istoty. Kresby navyše nádherne obohacujú celú knihu. Každá kresba je jedinečná, pretože sa spojili umelkyne z rôznych častí sveta, aby prispeli k niečomu, tak skvelému ako je táto kniha. (Nachádzajú sa tam aj dve kresby od slovenskej umelkyne )

Od kráľovien až po obyčajné dievčatá, presne taká je široká škála tejto knihy. Obyčajné ženy, ktoré sa nevzdali a dotiahli to niekde: političky, tenistky. Vládkyne, ktoré dokázali svoju ríšu/kráľovstvo viesť niekoľko rokov a ochrániť ju pred nepriateľmi. Špiónky, novinárky, aktivistky, ktoré sa nevzdali a bojovali dokonca svojich dní. Spisovateľky, ktoré sa preslávili so svojimi príbehmi a v tejto dobe ich považujeme už za klasiky. Vedkyne a lekárky, ktoré prišli na určité objavy a zachránili mnoho životov. A mnoho iných žien, ktoré sa venovali/venujú iným aktivitám, ktoré zmenili/menia našu spoločnosť pretože táto kniha nie je čisto o minulosti.

Nebudem klamať, niektoré mená som počula prvýkrát.  A zvyčajne ma zaskočil vek. Buď bol nízky alebo príliš vysoký. A u mňa to začalo vyvolávať zvedavosť. Hlavne u sestier Mirabalovýchktoré zomreli v jeden deň v rovnaký rok, až na jednu. Nútilo ma to googliť. A to čo som našla sa mi nepáčilo. A čím viac som hľadala mená rôznych špiónok a aktivistiek, tak som prišla na to, že veľa z nich bolo popravených. A mali šancu na život, keby prezradia mená, miesta alebo informácie, ale radšej si zvolili smrť. Je to niečo, čo si nedokážem predstaviť a myslím, že obdivovať niekoho takého, či už je to chlap alebo žena, je viac než správne.

Obdivujem autorky, že dokázali vybrať zo života týchto žien tie momenty, ktoré v ich živote boli zlomové. Dokázali nám na jednej strane na pár riadkoch priblížiť ich životy a ich prínos pre tento svet. Toto je kniha, ktorá rozšíri obzor nielen dieťaťu, ale aj dospelému. Poukáže na dobové problémy a možno inšpiruje budúcu generáciu žien k niečomu veľkému.

Som toho názoru, že deti by sa mali vzdelávať aj v tom tom smere a táto kniha je skvelá pomôcka. Každý si nájde to niečo svoje a minimálne jednu osobu, ktorá sa vryje do pamäti, až na toľko, že si budete hľadať nové a nové informácie. Ja ju odporúčam všetkými desiatimi, či ste ešte len dieťa alebo dospelý.

Ďakujem vydavateľstvu albatrosmedia za zaslanie tejto neobyčajnej knihy. 
Knihu si môžete kúpiť Tu! 

You May Also Like

4 komentárov

  1. Tak táto knižka teraz úplne ovládla knižný internet haha. Píše sa o nej úplne všade. Veľmi sa mi páči, myslím, že bol skvelý nápad urobiť niečo také. Bohužiaľ ju nemám, lebo na to teraz nemám peniaze, ale veľmi by sa mi páčilo si trebars vždy pred spaním prečítať jeden príbeh :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá kniha je naozaj úžasná a dúfam, že sa ti raz dostane do rúk :)

      Odstrániť
  2. Strašne nádherná kniha podľa mňa. Takýchto kníh by sa malo vydávať viacej :)

    OdpovedaťOdstrániť