Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Prečo práve Krutá krása?

by - apríla 30, 2018

Neviete si predstaviť aká som bola nadšená, keď som zistila, že Cruel beauty vyjde v preklade. Jedna z mojich najobľúbenejších kníh sa dočkala českého prekladu a ja som veľmi vďačná a šťastná, že albatrosmedia mi ju poskytla.


Cruel beauty som čítala cca pred troma rokmi v angličtine a zaraďuje sa medzi moje prvé knihy v tom tom jazyku. Je pravda, že prvýkrát som to vzdala a potom som to začala čítať znova, ale aj napriek tomu, že angličtina mi dala riadne zabrať som šťastná, že som to nevzdala. Moju recenziu si môžete prečítať TU


Ale dnes by som tento článok chcela zasvätiť práve tej to knihe a jej dôvodom, prečo si ma získala a prečo sa vôbec zaradila medzi moje obľúbené retellingy. Takže ak nemáte nič iné na práci, tak tento článok, ktorý bude rozdelený v bodoch a bude čisto len zhrnutie vecí, ktoré na tejto knihe zbožňujem vás hádam aspoň trocha navnadí na tvorbu Rosamund Hodge.


Hate - love vzťah
Určite prvou vecou, ktorá ma na knihe dostala je špecifický hate - love vzťah medzi hlavnými hrdinami Nyx a Ignefixom. Ich prvá spoločná scéna je pre mňa pamätná a najobľúbenejšia. Ich rozhovory sú plné nenávistných pohľadov, niekedy flirtu a inokedy faciek. A to ako sa ich vzťah pomaly mení je naozaj radosť čítať. Iskrí to medzi nimi a nemajú sa v láske - teda hlavne Nyx nemá v láske skoro nikoho, čo je pre mňa dokonalé.

Hrdinka, ktorá nemá na výber
Hej, viem, že vyvolených hrdinov sme tu už mali veľa. Ale všetci boli so svojím osudom spokojní a práve Nyx je jedna z tých mála, ktorá neznáša všetkých a všetko. Je pravda, že nejako veľa preto, nerobila, aby to zmenila, ale na druhej strane nedalo sa ani nič také spraviť,. Možno ujsť a skryť sa pred svetom, ale aký by to bol život mladej ženy, ktorá svoj život má naozaj rada? Takže, aj keď hrdo nesie svoj osud obetného baránka, tak tú nenávisť v sebe nedokáže len tak skryť. A to ma bavilo. Každé jej slovo, ktoré spôsobovalo jej rodine bolesť som si užívala, hlavne čo sa týka jej sestry, ktorú som naozaj nemala rada.

Originálny svet
Temný, úžasný a fascinujúci. Týmito troma slovami by som charakterizovala svet, v ktorom sa odohráva dej. Škoda, že ho nebolo viac a autorka sa zamerala viac na postavy. Ale verím, že viacerých zaujme to ako funguje.

Milostný trojuholník
Som odporca uholníkov, to vie asi už každý. Ale v tejto knihe mi vadil zo všetkých kníh najmenej. Tieň je taká postava, ktorú by som síce nepodceňovala, ale tak či tak spôsobil v Nyx riadnu búrku zmiešaných pocitov a zo začiatku vám to možno bude vadiť, ale tým, že dej je trošku predvídateľný, tak veľmi ľahko si viete pospájať určité súvislosti.

Zaujímavé prekliatie
Priznám sa to ma trochu dostalo. Už len kvôli tomu ako rafinovane to autorka vymyslela a zapojila do toho aj mytológiu. Pre mňa naozaj jedno z najzaujímavejších prekliatí. Už len z toho dôvodu, že ono všetko je pospájané.

Hlavná hrdinka
Ako posledný bod som si nechala samotnú Nyx. Autorka ju podľa môjho názoru skvelo vykreslila a jej pocity, ktoré s ňou lomcovali hore a dole som prežívala spolu s ňou. Vnútorné boje boli neskutočne reálne a jej rozhodnutia mi lámali srdce na kúsky. Avšak dokázala zo sebeckej mladej ženy spraviť niekoho na chvíľu obetavého, hoci každý má právo na svoje šťastie nie vždy to môže dopadnúť presne, tak ako si zo začiatku myslíme.

Takže ak sa pýtate, čo vám môže ponúknuť ďalší retelling, tak okrem postáv, nového sveta a naozaj zaujímavý osud hlavnej hrdinky máte možnosť spoznať, tak trochu drsnejšiu a temnejšiu verziu rozprávky. Rozhodne by som jej dala šancu už len kvôli autorkinej nápaditosti a štýlu písania, ktorý sa nezaoberá až tak dlhými opismi. Dej je zo začiatku pomalý, ale postupne graduje a vznikajú zaujímavé situácie. Kniha mi svojím spôsobom zlomila srdce, tak knihy od autorky mám naozaj rada. A aj keď koniec je trošku slabší oplatí sa investovať trochu času do tejto krásky. 

You May Also Like

2 komentárov

  1. Ja som o nej ani nepočula ešte! Aj keď no nie je to práve žáner, ktorý až tak sledujem, no chcela by som, len mam pocit, že najst v ňom knihy, ktoré sa mi budu páčiť je ťažké. Som náročná :D. Uholníky mi tiež vadia, ale zaujala ma hlavná hrdinka, ak má ona aspoň nejakú tú psychologicku stránku a nie je len jednoduchá a podobná ostatným, viem si predstaviť že by sa mi kniha páčila ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čo som si všimla, tak kniha je úplne mimo tvoj žáner, takže absolútne neviem odhadnúť, či by sa ti páčila alebo nie. Síce môžeme tvrdiť, že Nyx má aj tú psychologickú stránku, ale stále sa zaraďuje kniha do YA literatúry, takže brala by som to s rezervou ;)
      (Ale keď už by si sa do nej pustila, tak by som bola rada keby sa ti páči.)

      Odstrániť