Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Knižné zhrnutie + výherca súťaže

by - marca 02, 2019


V januári som na Wrap up trochu zabudla. Teda presnejšie sa niekde váľa v konceptoch, ale nedokázala som sa dokopať k tomu, aby som ho dopísala. Rozhodla som sa, že to spojím aj s februárovým zhrnutím a trochu ten koncept upravím. Vo februári som celkom dosť oprášila Carlosa-čítačku, hlavne pri pár stranových záležitostiach. Za január som stihla aj vďaka skúškovému prečítať 9 kníh, počas februára 15 kníh, ale prosím, rátajte s tým, že 6 kníh boli záležitosti na hodinu, niekedy max na dve hodiny.


Začnem prekvapivo s januárom, ktorý som začala so Šéfom od Vi Keeland. Príjemná oddychovka, od ktorej naozaj nič nečakajte a možno budete prekvapení. 4*/5*

Bola som ovplyvnená instagramom a znova som siahla po modernej poézii: The princess saves herself in this one od Amandy Lovelace. Stále tvrdím, že to netreba dávať do knižnej podoby. 2*/5* 

Knihou januárového mesiaca je pre mňa Spinning Silver od mojej milovanej Naomi Novik, ktorú sa chystám kontaktovať, tak mi držte palce a možno vám prinesiem zaujímavý rozhovor. Spinning Silver je fantastická kniha, so skvelými postavami, výborným dejom a nádherným štýlom písania. Skrátka Novik! 4,5*/5*

Medzi také "rýchlovky" patrí aj komiks od Sarah Andersen Big Musha Happy Lump...Netreba k tomu komentár. 3*/5*

So slovenskými autormi som neskončila. Pokračovanie Bielej série s názvom Jedného dňa ma síce trochu sklamalo, ale autorka Maya Sinay má krásne myšlienky a veľmi pútavý štýl. 3*/5*

Moja prvá kniha od autorky menom Becca Fitzpatrick bola celkom zaujímavá. Prisahám, že som bola jediný človek, ktorý od nej nič nečítal. Čierny ľad je young adult triler s veľmi presladeným koncom, ale ako nápad to má veľmi originálny, aj keď spracovanie je trochu slabšie. Drobná rada pre tých, ktorí sa rozhodnú knihu čítať, nepremýšľajte nad dejom a len si užívajte štýl autorky. 3,5*/5*

Konečne vďaka spolupráci sa mi dostalo do rúk Boh plače potichu druhá časť od Hany Repovej. Moje srdce krvácalo, plakalo a tie kúsky, na ktoré bolo rozbité, sa stihli behom čítania rozbiť ešte asi stokrát. Nádherné a bolestivé....  4*/5*

Pinterest je veľmi zlé miesto, pretože vás navnadí na série, ktoré ste čítať ani nechceli. Presne takto som sa dostala ku Krutému princovi. Stačil jeden dokonalý fan art -ich prvého bozku- a ja som vedela, že mi to treba. O pol jednej ráno, po "konzultácii" s mojou kamarátkou sme dospeli k názoru, že mi to treba k životu. Čiže moja láska k tomu nezdravému vzťahu, ktorý tí dvaja medzi sebou majú a hlavne moja láska ku Cardanovi sa po prečítaní knihy ešte viac prehĺbila. Samozrejme, nie je to najlepšia kniha pod slnkom, ale také kvalitné guilte pleasure určite. 3,5*/5*

Január som zakončila s mojou drahou Sarah J. Maas a s jej pokračovaním dvoru - Na dvore z hmly a besu. Tú sériu beriem s rezervou, som fanúšik Trónu, toto tu je pre mňa len na rozčuľovanie.... Ale nie, teraz vážne, féri sú super, ale viac sa mi páčia féri od Holly Black....Ale aj napriek tomu som si čítanie užila, aj keď k tomu mám svoje výhrady... Ale ľudia chápem, prečo to milujete. 3,5*/5*

Február bol pestrý a zaujímavý. Aj keď sa mi začala škola, tak tá prvá polovica bolo veľmi plodná, tá druhá už menej....

Na krídlach noci od Dominiky Elizabeth Hladíkovej vám môžem s pokojným svedomím odporučiť. Kniha možno má svoje chyby, ale zároveň je to originálne a s ponurou atmosférou. Verím, že niečo podobné na našom knižnom trhu nenájdete. 3,5*/5*

Medzi februárové rýchlovky patrilo:
Herding Cats od Sarah Andersen 3*/5*
Very Good Lives: The Fringe benefits.... od J.K. Rowling 3*/5*
This book loves you (beriem to ako súčasť môjho knižného vyhorenia, neodsudzujte ma) od PewDiePie-a(?!) bez hodnotenia
I Am pusheen the cat bez hodnotenia
Bajky barda Beedleho a Metlobal v priebehu vekov od J.K.Rowling  4*/5*3*/5*

Po pri týchto "rýchlovkách" som siahla aj po Smrteľných strojoch od Philipa Reevea a ako to všade spomínam, tak je to moja smola, že nie som cieľovka. Ako mladšia by som to milovala. 3,5*/5* Neviem sa dočkať, kedy si pozriem film.

Neodolala som a musela som tú knihu začať čítať. Snažila som sa ju nezhltnúť na jednu šupu, ale Susan Ee píše tak dobre, že to bolo veľmi náročné. Svět poté pokračovanie Pád andelů som si užila takmer rovnako ako prvú časť. Pre mňa veľmi dramatické, ale dobré. 3,5*/5*

Po rokoch som sa konečne odhodlala aj na Matkina a jeho dielo Miluj ma ironicky. Až na posledné strany to bolo veľmi zábavné čítanie a pravdepodobne nie posledné. 3*/5*

Od Bibliotéky sa mi doma váľalo pokračovanie Zárezov smrti pod názvom Rázcestia osudu. Pre mňa sklamaním, ale fanúšikovia Rothovej budú určite vo vytržení z tých zvratov, ktoré sa tam nachádzajú. 3*/5*

A znova som neodolala a potrebovala som vedieť ako dopadne osud Penryn, takže po dramatickom druhom diely Svět poté som siahla po End of Days od Susen Ee, ktorá si na mojej poličke veľmi neoddýchla. Možno to nie je úplne moja najväčšia srdcovka, ale čo sa týka anjelov, tak Penryn a konec dní je jedna z tých originálnych sérií. Určite vám ju odporúčam. 4*/5*

Po rokoch som sa dočkala, síce len českého prekladu, ale to mi nevadí, záverečného dielu Dcéra dymu a kosti pod názvom Sny andelů a chimér. Laini Taylor je autorka, ktorá píše nádherne, jej opisy sú precítené a jej postavy sú zaujímavé. Preto vás ani neprekvapí, že kniha mesiaca je pre mňa práve príbeh Karou a Akivi. Chystám o autorke článok, takže ak všetko v škole klapne, tak ako si to predstavujem, tak možno koncom marca sa tohto článku aj dočkáte. 4,5*/5*

Nedám si povedať a po veľmi zlej prvej časti The Becoming of Noah Shaw od Michelle Hodkin som si zaobstarala aj pokračovanie The reckoning of Noah Shaw, ktoré bolo veľmi zlé, dokonca ešte hrošie ako prvá časť. A hoci tomu neverím, ale hodnotenie som dala veľmi nízke. 2*/5* Stále dúfam, že tretia časť bude epická, vlastne mne by stačilo, keby bolo priemerné, len nech to nie je ešte horšie.

Samozrejme, škola začala a prišla s tým aj povinná literatúra, ktorej je naozaj celkom dosť. Ja s povinnou literatúrou mám vždy problém, takže uvidíme, ako sa s tým popasujem. Zatiaľ René mládenca príhody a skúsenosti od Bajzu bol malý boj. Ale ujo Bajza hádže plot twisty jedna radosť, takže o zábavu som mala postarané. Samozrejme, že bez hodnotenia....

Kniha mesiaca:
Január : Spinning Silver
Február: Sny andelů a chimér

Spolupráca:
Albatrosmedia: Smrteľné stroje
Knihy pre každého: Boh plače potichu, Jedného dňa, Sny andelů a chimér, Čierny ľad

Recenzie:
Spinning Silver
Smrteľné stroje
Jedného dňa
Krutý princ
Na krídlach noci
Rázcestia osudu


Rozčítané knihy:
Queen of Air adn Darkness - Cassandra Clare
The Seven Husbands of Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid

Súťaž
Samozrejme, nezabudla som ani na súťaž. Výhercom alebo tedy výherkyňou sa stáva Tess, ktorú som už kontaktovala. A klasicky ako to už býva, tak má Tess 48 hodín na to, aby mi odpovedala na mail. Ak sa neozve, tak sa losuje nový výherca. (Už sa ozvala :D ).
Chcem sa poďakovať všetkým, ktorí ste sa zapojili. A ešte tento rok budete mať pár možností niečo vyhrať. O pár mesiacov tu budú blogové narodeniny, takže už teraz vám prajem veľa šťastia.

You May Also Like

4 komentárov

  1. 15 knih za měsíc... eh, zastřelte mě. :D Tohle bych nedala, mé nejvyšší skóre je tak devět (a to ještě poměrně obsáhlých). Ale až budu jeden měsíc číst jenom mangu, tak se budu chlubit s počtem jak něco. :D
    Tak Krutý princ je super, jen mě tam irituje ta pomalejší první polovina. :D
    Dvůr mlhy a hněvu je moje srdcovka, ale myslím, že bych mu dala asi podobné číslo. Miluji autorčin styl a miluji postavy a celkově svět, jenže... má to hodně much. :D
    No, neříkej, ty jsi už četla Svět poté? To už bych si nikdy v životě nezopakovala a budu ráda, až se těch knih zbavím. Mám dojem, že je odnesu do knihovny nebo do té knihobudky, fakt to už nechci mít doma. :D
    Sny andělů a chimér... jo, Dcera (z?) kostí a dýmu... už si sakra musím přečíst druhý díl, děj si sotva pamatuji, ale vím, že se mi to šíleně líbilo. Hlavně kvůli zasazení děje do Prahy, protože v Praze žiju. :D
    Super článek, stále zírám na to množství knih. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 15, ale odpočítaj ešte tých 6 "rýchloviek" a som na rovnakom čísle. Takže asi toľko k tomu :D
      Krutý princ je guilty pleasure, čiže moje objektívne hodnotenie..no nie je objektívne :D
      Ale Mora! Nebuď taká kritická :D Svet poté je podľa mňa super, keď od toho nič nečakáš :D
      Jo, jo, jo! To by si mala! Dvojka je možno trochu slabšia (teraz, keď sa na to odstupom času pozerám), ale trojka je fááááákt super! :D Myslím, že sa ti bude páčiť ;)
      Ďakujem :3 Ale veď ti vravím, že tie rýchlovky sa ako keby nerátajú, tak nezírej :D

      Odstrániť
  2. 15 kníh za jeden mesiac? :D To ja sa neviem dokopať k tomu aby som konečne dočítala jednu knižku a to mi dnes prišla ešte jedna od ktorej sa jednoducho nedokážem odtrhnúť :D Klobúk dole :) Niektoré knižky nepoznám, ale už som veľa o nich počula takže sa možno na niektoré aj pozriem viac :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď odpočítame tie jednohubky, tak nie je čo až tak obdivovať. Ja mávam také obdobia, keď sa k čítaniu neviem dokopať, hlavne na začiatku roka. A keďže tento rok to neprišlo na začiatku, tak to príde buď v strede alebo na konci :D
      určite, niektorým daj šancu, stoja naozaj za to :)

      Odstrániť