Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Dvaja anjeli smrti a jeden smrteľník

by - februára 06, 2019


Dvaja anjeli smrti. Jeden smrteľník. Noc a odhalenie citov. Ako sa správne rozhodnúť?Rose a David sú anjelmi smrti, ktorí odprevádzajú zo sveta hriešnikov. Obaja sú zvyknutí na smútok a často poletujú pod nočnou oblohou, prípadne len sedia v starom rozbitom okennom ráme a zhovárajú sa. Ich život - ak sa to dá tak nazvať - sa však zmení vo chvíli, keď má Rose odprevadiť zo sveta svojho najlepšieho priateľa zo smrteľných čias. No jej rozhodnutie, neurobiť to, dostane nie len ju, ale aj Davida do problémov. S kým? S démonom, ktorému slúži ako anjel smrti. S Davidom sa vydávajú na strastiplnú cestu za záchranou dobrého priateľa Rose, no je v tom viac... Aj Rose sa chce oslobodiť a stať sa opäť smrteľníčkou. Nie je to však jednoduché a najmä nie po tom, čo David odhalí svoje city...
Keď autorka Dominika Elizabeth Hladíková  ponúkla svoju knihu na recenziu a ja som si dôkladne prečítala anotáciu vedela som, že tú knihu chcem. Anotácia znela naozaj zaujímavo a o anjeloch smrti som ešte nečítala. Som vďačná autorke za šancu, ktorú mi poskytla. Dominika už má vydané dve knihy - jednu básnicku zbierku pod názvom Slovo je nádych a autobiografiu Odtiene dúhy. Aj napriek tomu toto je prvýkrát, čo sa stretávam s autorkinou tvorbou.

Hneď od prvej strany ma príbeh pohltil. Najprv si ma získal s myšlienkami, ktoré sú hneď od prvej strany naozaj hlboké a človek sa nad nimi pozastaví. Neboli to len plytké táraniny, ktoré nemajú hlavu a pätu. Na prvých stranách je vystihnutá naša urýchlená doba a spôsob našich životov. To ma fascinovalo. Mám rada, keď sa v príbehu mihnú hlboké myšlienky, ktoré nie sú otrepané a nenájdete ich v každej druhej knihe.

S hlavnou hrdinkou Rose som súcitila. Jej život nebol prechádzka ružovou záhradou a ako smrteľníčka si svoje vytrpela. Lenže ani ako anjel smrti sa jej bremeno nezmenšilo. Práve naopak. Bolo zaujímavé sledovať ako sa k svojmu osudu stavia. Jej myšlienky a pocity sa ma dotkli viac než by som chcela. Bolo to smutné sledovať ako sa snaží so svojím bremenom bojovať. Aj keď ten boj už bol dopredu prehraný. O to viac vzbudila vo mne sympatie, ale úprimne niekedy s jej konaním som nesúhlasila.

Celý dej je viac-menej ponurý. Kedže Rose aj David boli celkom povahovo podobní. Obidvaja zväčša smútili, samozrejme, sa to podpísalo aj na atmosfére príbehu. Pár momentov bolo naozaj úsmevných, ale viac ako 80% knihy je ponorený v smutnej atmosfére. Je zaujímavé, že autorka si nedala načas a po pár stranách nás hneď zoznamuje s hlavným problémom, ktorý sa rozhodne Rose riešiť. Beriem to ako veľké plus. Lenže ten rýchly začiatok nespomalil. A celý dej doslova prebehne ako rýchlik. Stretávame vedľajšie postavy, ktoré sú celkom zaujímavé, ale autorka nám ich dostatočne nedovolí spoznať. Pár konverzácií medzi nimi nám prináša ako taký prehľad, ale nie je to nič s čím by sme mohli my ako čitatelia pracovať. Skrátka holé fakty, s ktorými nevieme pohnúť. Postavy sa presúvajú z miesta na miesto, ale nie je to dlhá púť. Cesty sú opísané na pár stranách a prebiehajú takmer bez problémov. Čakala som o niečo trochu viac akcie, keďže porušili hneď nie je jedno pravidlo a utekajú navyše pred démonom. Dovtedy je viac menej celý príbeh založený na myšlienkach Rose, rozhovormi medzi postavami a utekaním pred hrozbou, ktorá sam tam ledva objavuje. Aj napriek tomu v deji sa udejú zaujímavé zvraty, ktoré však nám nie sú celkom objasnené. Čo je veľmi veľká škoda, pretože doteraz neviem presne, čo sa vlastne stalo.

Spomínala som, že celý príbeh prebieha veľmi rýchlo, ale posledných 30 strán nabralo extrémnu rýchlosť. Nakoniec prišiel koniec, ktorý podľa mňa bol trochu uponáhľaný. Problém tejto knihy je, že je krátka. Pokojne by to autorka mohla rozpísať na ďalších 50 strán a podsunúť nám inú stránku príbehu. Ja osobne by som vôbec nebola unudená, práve naopak. Celkovo to vyzerá na naozaj zaujímavé fungovanie posmrtného sveta a aj života, o ktorom by som chcela vedieť viac. Čítalo sa to dobre, postavy boli sympatické a rozhodne to v mojich očiach má potenciál. Len škoda toho príliš rýchleho spádu, ktorý mi ubral na zážitku, ktorý by mi mohol tento príbeh priniesť.

Na svoje si prídu aj romantické duše. Zo začiatku sa to síce nezdá, ale dej má nábeh na milostný trojuholník, ktorý sa celkovo v deji rieši len okrajovo. U Rose autorka vytvorila skvelý zmätok ohľadom citov, čo sa týka napríklad viny a lásky. Jej chaos v hlave celý  dej ešte o niečo viac skomplikoval.  Medzi postavami to síce neiskrí ako sme zvyknutí v iných  knihách, ale vzájomné sympatie sú očividné. Nie sú si navzájom ľahostajní a mne osobne to prišlo veľmi milé, hlavne keď si navzájom pomáhali. Celé to pôsobilo na mňa reálne.

Na krídlach noci je veľmi dobrý príbeh o anjeloch, ktorý má svoje nedostatky, ale myslím si, že rozhodne nikoho neurazí. Veľmi veľkou záchranou je autorkin štýl, ktorý je pútavý a prináša mnoho pekných myšlienok. V deji sa objavujú sympatické postavy, romantická zápletka, ktorá má zaujímavé vyvrcholenie a celkovo zvraty, ktoré dokážu čitateľa šokovať. Za mňa je to priemer, ktorý  keby má doladené detaily, tak je to rozhodne oveľa väčšia pecka. Som zvedavá na Dominikine ďalšie knihy, pretože rozhodne má čo ponúknuť.


Ďakujem autorke za možnosť si jej knihu prečítať. 
Knihu si môžete kúpiť TU!
Dominika je tiež blogerka a jej tvorbu môžete sledovať na jej blogu Elizabeth píše...


You May Also Like

0 komentárov