Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Maličkosti, ktoré si rada všímam

by - apríla 03, 2016

Som vedela, že fotku starú takmer dva roky raz využijem :D 
Tento článok už mám nejakú tú dobu rozpísaný, lenže vďaka školským povinnostiam a osobným problém som nemala ani čas a náladu ho dokončiť. Lenže v konceptoch sa mi hromadí kopu podobných článkov a je načase, niektoré buď vymazať alebo ich dokončiť. Okrem toho premýšľam, že by som zmenila design blogu, ale nejako sa neviem dokopať k tomu, aby som niečo vytvorila a navyše nie som veľký zástanca zmien, takže budem musieť niečo nájsť a upraviť, tak aby sa mi to naozaj veľmi páčilo-až tak že budem ochotná vymeniť staré šaty blogu za nové.

Ja osobne na knihách okrem príbehov zbožňujem také detaily alebo bonusy, ktorými kniha je obohatená. Niektoré sú nápomocné pri kúpe knihy, iné len tak spestrujú buď moju poličku alebo posúvajú úroveň čítania na iný level. A presne dnes o tom bude tento článok ;)


Obálky a chrbty kníh

Jedna z vecí, ktorú si všímam- a to určite nie som jediná, sú obálky kníh a ich chrbty. Nič nepriláka čitateľa v kníhkupectve ku knihe viac ako dych vyrážajúca obálka. Okrem obálky sú to aj chrbty kníh, na ktoré nie som až tak zaťažená, ale či chcem, alebo nie obálky a chrbty kníh sú najčastejšie dôvody, prečo si knihu kúpim... Aj keď, za to bude hniť zjavne v pekle.



Čačky-mačky, tie ja môžem! 

Toto je vážne maličkosť, ale strašne sa mi páčia rôzne čačky ako ornamenty, alebo takéto maličké obrázky, ktoré sprevádzajú každú jednu kapitolu. A ak je to podané vkusne a nie je toho ani veľa, ale tak akurát, tak veľakrát sa stane, že sa prichytím ako čumím na tie čačky a obdivujem ich. Horšie to už je keď spracovanie knihy je lepšie ako samostatný príbeh.

Shadow and Bone

Nič nepoteší viac ako mapa! 

A hlavne pri fantasy! Vymyslený svet potrebuje aj spracovanie, aby sa amatér ako ja v tom celom nestrácal. A niektoré mapy stoja vážne za to. Neraz len tak listujem v knihách a obdivujem spracovanie mapy, ktorá nie raz ma vytiahla z úzkych, keď som sa strácala. 

Shadow and Bone
Jiskra v popelu, ktorej spracovanie je vážne skvelé! 

Bonusy, ktorých nikdy nie je dosť!

Sú knihy, ktoré sú zaslúžia aj bonusové materiály. A ak príbeh je naozaj dobrý, tak človeka nikdy nič nepoteší viac, ako ďalšie informácie a pikošky. Síce takýchto bonusov nám nie je vždy súdených.


 









Dodatky a rôzne obrázky? Či playlist? Áno, prosím!

Takéto knihy zbožňujem! A ak majú playlist, tak je to výhra. Síce zatiaľ som si hudbu pri čítaní púšťala len pri Charlieho malé tajomstvá-odporúčam aj playlist alebo knihu, ale bol to úplne iný zážitok. Okrem toho celkom mám rada knihy, denníkovou formou, alebo keď sa za čas objavia nejaké zápisky aj s kresbami hlavných hrdinov nebodaj fotky, tak to je JACKPOT!


Zložitý svet s vymyslenou rečou a neznámymi pojmami? 

Rozdelenie jasnovidcov mi v Zbere Kotí doslova zachránilo kožu a takisto aj slovník. Keby tieto dve veci knihy nemala, pravdepodobne si čítanie vôbec neužijem, pretože by som sa v strácala. Okrem toho slovníky v knihách sú pre mňa malou závislosťou už dobrých 5 mesiacov,



Čo skrývaš pod tou krásou? 

Prebaly....To je jedna z vecí, čo dávam dole, hneď po tom čo som obálku knihy ohmatkala, pomaznala som sa s ňou a neviem čo všetko ešte. Síce málokedy sa stane, že je kniha krajšia bez prebalu, ale to je len taký malý detail. 





A ako ste na tom vy? Tiež si všímate takéto drobnosti, alebo sú vám ľahostajné? 



You May Also Like

13 komentárov

  1. Tiež nezbožňujem nič viac ako keď má dobrá kniha aj nádhernú obálku a ešte krajší chrbát...ako taká Lady Midnight...to ako sa vyníma na tej poličke...to je nádherný pohľad
    Mapy vždy potešia a myslím že každá dobrá dystiopia a fantasy by ich mala mať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lady Midnight vyzerá naozaj úžasne :3 Tiež som toho názoru, že fantasy a dystopie by mali mať vlastné mapy, avšak na našu smolu, nie vždy je to tak :/

      Odstrániť
  2. Všetky maličkosti čo si vymenovaala si dosť často všímam aj ja :D
    Hlavne ako kniha vyzerá po prebalení obalu :)
    Knihu s mapou som ešte nečítala,ale myslím si,že to fajn ,keby v nejakej knihe take bolo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som vedela, že nie som jediná :D Tak to musíš napraviť! Nie je nič lepšie ako knihy s mapou!!! :D

      Odstrániť
  3. Super článok, som na tom podobne :-) Chrbty kníh sú dôležité, keď sú knihy v poličke, človek si ich všimne ako prvé :D A tie ozdobné kresby na začiatku kapitol sa mi tiež páčia, pekne knihu oživia. A mapa by mala byť povinnosťou každej knihy s putovaním :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :3 Niektoré chrbty kníh sú naozaj nádherné a vedia dokonale upútať pozornosť :3 Kresby sú úplne dokonalé, ak nie sú veľmi prehnané, ale inak som na nich trošku závislá, ale len trošku :D Ja by som mapy do kníh dávala už len preto lebo ich má každý rád :D Veď kto by nemal rád krásne mapky? :D

      Odstrániť
  4. Všetko z toho ! :D Zbožňujem každý jeden pekný detail, čo knihu krášli :) Keď vidím krásne ornamenty pri každej kapitole moje srdce plesá :) A ešte milujem ak majú knihy farebné strany (myslím iba ten okraj, ako napríklad Upírska akadémia)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čierne strany! :O Neviem, kto to vymyslel, ale je to génius! :D Btw na to som úplne zabudla! :D Upírska akadémia má sama o sebe nádherné spracovanie, takže je to menší bonus navyše :3

      Odstrániť
  5. Myslim, že keby že kniha nemá peknú obálku, veľa ľudí by si ju asi nekúpilo :D tiež si na obálku veľmi potrpím, keďže chcem mať peknú poličku :3 mapky aj ja zbožňujem, niekedy pri ich skúmaní strávim strašne veľa času :D a obrázky v knihách tiež milujem! :3 Na slovníky si zas až tak nepotrpím, ale neraz sa mi stalo, že autor použil nové výrazy, slovník tam nebol a ja som sa v knihe potom strácala :/ čiže zídu sa :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obálky sú väčšinou moja menšia smrť :D (Keď niektoré sú vážne tak pekné :D ) Čím má kniha lepšie spracovanie, tým lepšie :D Len ako spomínaš, škoda toho, že niekedy ten slovník tam vážne chýba :/

      Odstrániť
  6. Obálky predávajú, vôbec sa nemusíš cítiť zle, že im podľahneš :D Stáva sa to asi každému, na to predsa obálky sú. Ja tiež niekedy po knihe siahnem len kvôli obálke, no nie vždy sa to oplatí, to je druhá vec.
    Na mapy som zaťažená. Strašne rada ich študujem, hlavne ak sú premyslené. Tiež mám rada aj rôzne slovníky vymyslenej reči, či playlisty. A ornamenty sú veľké plus :3 :3 zhodujeme sa :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bohužiaľ, zvyčajne to je tak, že čím je krajšia obálka, tým horší je príbeh...Nie vždy, ale u mňa sa to stáva, dosť často... Mapky, keď sú premyslené, tak to je radosť pozerať sa na ne :3
      Jo! Ja som vedela, že sme viacerí :D

      Odstrániť
  7. Súhlasím úplne so všetkým. :D V pekle potom môžeme hniť spolu, lebo ak by mi niekto dal na výber dve knihy, jednu s krásnou obálkou a jednu so škaredou, je jasné, po ktorej by som siahla. :D
    Podľa mňa sa aj tak ale nič nevyrovná spracovaniu knihy Amy & Roger. Pri tej som bola doslova radosťou bez seba, keď som tam uvidela všetky tie fotky, playlisty, emaily, účty, malé kresbičky po stranách... No proste krása. Potom aj ten zážitok z knihy je lepší. :)

    OdpovedaťOdstrániť