Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Knižné predsavzatia, plány, challange.....na rok 2015

by - januára 01, 2015

Óóó áno aj ja sa pridávam k tým oneskorencom, ktorí meškajú s novoročným vinšom už 17 hodín. Predsa nebudem vytŕčať z davu, či?

Ale tento článok určite nie je o novoročnom vinši, ale skôr o mojich knižných plánoch na rok 2015. Aby sme si to ujasnili, na tento prapodivný článok mám viacero dôvodov. Napr. niečo so sebou konečne robiť!
Nikdy som si nedávala predsavzatia, pretože som vedela, že na nich v priebehu pár dní zabudnem. (Také pochabé a ľudské!) Nuž, moje jazykové schopnosti nie sú pomaly dostačujúce, takže sa nečudujte, keď sa budem psychicky nervovať a trýzniť. A okrem toho je tu aj kopu ďalších vecí....


Predsavzatia/Ciele


1.      Čítať v cudzom jazyku!
To je absolútne jedno v akom! Jasné, že nie je! Jednoznačne v angličtine, v ruštine a v maďarčine.
Nepýtajte sa, prečo práve tieto jazyky. 
V angličtine to je jasné každému , že asi prečo. Nielenže si zlepším známky z angličtiny, ale aj komunikačné schopnosti a gramatiku. A dočítam série, ktoré milujem a nebudú preložené.
Ruština? (OMFG!) Hrozný jazyk, nechápem, prečo sa naň hlásila, vlastne viem, ale nebudem to rozmazávať. Azbuka nie je taký problém ako tie hlúpe ale naozaj hlúpe slovíčka. Ach, chcem naspäť nemčinu! V živote som si nemyslela, že to poviem :D Takže aspoň jednu knihu v ruštine, hoci by to mali byť Rozprávky bratov Grimovcov.
A maďarčina. To je celkom jasné. Bývam neďaleko maďarských hraníc, takže sa dorozumiem, aj keď s chybami (Hanba mi! Moja mama je maďarka a ja dodnes nenapíšem dobre ani jedno slovo). A maďari majú niektoré knihy preložené, ktoré my nemáme, takže z toho teoreticky vyplýva, že keby som to nezvládla v angličtine alebo v ruštine (čo určite nedám ani za sto rokov) tak naši južní susedia to istia :)

2.       Menej utrácať a viac šetriť!
Hahaha! Teraz si moji známi povedia, že novoročný vtip, ale ja to myslím sakramentsky vážne. Potrebujem peniaze, tým že brigáda v kníhkupectve sa mi nevydarila (hlavne, že tam pracujú ženy, ktoré nevedia čo znamená štruktúrovaný a beletrizovaný životopis, čo je podľa mňa dosť smutné.  A keď spomeniete young adult alebo new adult, tak na vás vyvaľujú oči, čo je ešte smutnejšie. )  Takže peniaze sú teraz problém číslo jeden. Rodičia ma nebudú sponzorovať do nekonečna a ja to už pociťujem teraz. Takže knihy budú musieť počkať, bohužiaľ. Žeby som začala navštevovať mestskú knižnicu? o.O Alebo skúsila sa spýtať na prácu v druhom kníhkupectve alebo v treťom :D (Nie, ja si s tým nedám pokoj! )

3.       Kupovať knihy podľa zoznamu, ktorý ešte nie je napísaný
Tak by som sa mala vyvarovať chaosom v kníhkupectvách,  pretože niekomu trvá si knihu vyberať jednu alebo dve hodiny, mne trvá takmer „štyri“ hodiny, pretože ja híkam a ochkám v jednom kuse.... A úprimne nie je príjemné, keď sa na vás predavačka pozerá ako na zlodeja (nemôžem za to, že niektoré knihy chytím viackrát a obzerám si ich. A pre informáciu je to tá predavačka, ktorá nevie tie životopisy.)

4.       Zaobstarať si normálnu poličku
Čo je u mňa veľký problém, pretože tento rok majú moji rodičia s mojou izbou veľké plány. Och a skoro by som zabudla! Mojej mame sa nepáčia obyčajné poličky! Preto chce dať stolárovi návrh na extra zaujímavú poličku, ktorá bude ako sa hovorí „šitá na mieru“.  (Úprimne mám strach) Takže akákoľvek sa páči mne, ona ma odpinká, že v tej izbe aj tak veľa času tráviť nebudem, pretože som doma len dva dni v týždni. A tak by jej to pokazilo ilúziu o mojej izbe.... Čo vám poviem perfekcionistka.....

5.       Používať viac GR.
K tomuto netreba čo dodať. Už je načase začať ovládať tú prekliatu stránku. Keď zvládam Twitter, FB a Pinterest (tá stránka je brutálna :3 ) tak zvládnem aj toto!


6.       A toto bude to najhlúpejšie predsavzatie zo všetkých!
      Získať podpis Cassandry Clare alebo Michelle Hodkinovej.
Nepozerajte sa tak na mňa! Hovorím, že sa na mňa tak nepozeraj... Dobreee priznám sa je to strelené, ale ja ich vážne potrebujem! Viete ako geniálne by to bolo? Lenže keby bolo také ľahké získať  podpisy autorov, tak by si ich pravdepodobne pýtal každý.


Čo sa týka blogu

Vzhľad
Jednoznačne sa zmení záhlavie, to bezpochyby a ostatnom porozmýšľame s Timi, čo a ako.

„Recenzie“
Nie každý má rád dlhé recenzie, aj preto sa snažím ich písať stručne, ale niekedy mám pocit, že vynechávam tie podstatné veci, takže sa vraciame naspäť k tým dlhým recenziám, kde vážne si už nebudem dávať servítku pred ústa! (HAHAHA ale budem! ) A teraz už zrecenzujeme všetko! Nikdy som nepísala recenzie na elektronické knihy, ale mám pocit, že pomaly čítam viac cez „čítačku“ ako normálne knihy, takže e-booky tešte sa!

Rubriky, články, projekty
Budú zmeny, neviem aké, ale určite nejaké áno. Napr. zavedieme naspäť wishlist?! A tento rok by som ja osobne už do nejakého projektu rada začlenila :D

Súťaže
S Timi sa budeme musieť dohodnúť, ale v roku 2015 budú minimálne 2 súťaže, pretože....tento rok mienim byť štedrá (To že budem mrcha v osobnom živote, neznamená, že aj v blogovom :) áno myslíte dobre, nie každý ma má rád :P )

Spolupráce
Nie, nie nie! Ani tento rok žiadna spolupráca! Dúfam, že naše a hlavne moje odhodlanie vydrží . Nesmiem podľahnúť!



 A teraz časť o ktorej si nie som istá, že ju zvládnem.


Knižná výzva alebo skôr Reading challange, ktorú som našla na pintereste, teraz sa to len tak hemží podobnými výzvami, ale tento som videla u viacerých, takže.... Idem na to! A začínam oddnes! :D Hoci niektoré časti budú dosť ťažké. 
Na obrázku je to isté, len je to strašne malé a keď to zväčším tak je to veľmi veľké! -_-  Takže..... som sa zbytočne trápila s obrázkom a jeho úpravou -_- :D

o   Kniha, ktorá má viac než 500 strán
o   Klasická romanca
o   Kniha, ktorá má filmové spracovanie
o   Kniha, ktorá bola vydaná v tom tom roku (2015)
o   Kniha, ktorá má číslo v názve
o   Kniha, ktorej autor má pod 30 rokov
o   Kniha, ktorej hlavné postavy nie sú ľudia
o   Zábavná kniha
o   Kniha, ktorú napísala žena
o   Mysteriózna kniha alebo thriller
o   Kniha s jednoslovným názvom
o   Kniha s poviedkami
o   Kniha, ktorá sa odohráva v inej krajine
o   Kniha, ktorá nie je fikcia
o   Prvá kniha od nejakého populárneho autora
o   Kniha od môjho obľúbeného autora, ktorú som ešte nečítala
o   Kniha, ktorú ti odporučil kamarát/ka
o   Kniha, ktorá získala Pilitzer Prize
o   Skutočný príbeh
o   Kniha, ktorú máš na To-Read liste
o   Kniha, ktorú miluje tvoja mama
o   Kniha, ktorá ťa desí
o   Kniha, ktorá má viac než 100 rokov
o   Kniha, ktorá má základnú obálku?
o   Kniha, ktorú by si mala prečítať do školy, ale neurobil/a si to
o   Autobiografia
o   Kniha, ktorú prečítaš za deň
o   Kniha s antonymami   v názve
o   Kniha odohrávajú sa na mieste, ktoré so vždy chcela navštíviť
o   Kniha, ktorú vyšla v roku, keď si sa narodil/a
o   Kniha so zlými recenziami
o   Trilógia
o   Kniha z tvojho detstva
o   Kniha, ktorá obsahuje milostný trojuholník
o   Kniha, ktorá sa odohráva  v budúcnosti
o   Kniha zo stredoškolského prostredia
o   Kniha, ktorá má v názve nejakú farbu
o   Kniha, ktorá ťa rozplakala
o   Kniha, ktorá obsahuje mágiu
o   Grafický román
o   Kniha od autora, od ktorého si nikdy nič nečítal/a
o   Kniha, ktorú vlastním a predtým som ju nečítala
o   Kniha, ktorá sa odohráva v tvojom rodnom meste
o   Kniha v originálnom jazyku
o   Kniha, ktorá sa odohráva na Vianoce
o   Kniha, ktorú napísal autor s tvojimi iniciálkami
o   Divadelná hra
o   Zakázaná kniha
o   Kniha, ktorá vznikla na základe seriálu
o   Kniha, ktorú si začal/a čítať a nikdy si ju nedočítal/a

Mám pocit, že som na niečo zabudla..... :D

Ach, jasné......

Šťastný nový rok!!!!! (taká otrepána fráza, bolo by načase vymyslieť niečo nové :D ) 
Happy New Year!!!!!
Boldog újevet!!!
A napísala by som vám to aj po rusky, len ani za svet neviem nájsť azbuku na tom tom kráme :D 

Takže všetkým vám prajem Šťastný nový rok a všetko čo k tomu patrí :) 

A čo vy? Dávate si predsavzatia? Ak áno, zvykli ste ich aj dodržať? 
A čo Reading Challange? 
A keby ste mi vedeli pomôcť s čím by som mohla začať čítatať v angličtine?
Pár tipov by mi dosť pomohlo :D


You May Also Like

0 komentárov