Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Stopárov sprievodca galaxiou alebo v mojom prípade krok vedľa

by - augusta 14, 2016


Autor: Douglas Adams
Názov: Stopárov sprievodca galaxiou
Originál: The Ultimate Hitchhiker's Guide
Diel: 1/5
Žáner: Fantasy

Dnes už vieme, že Stopárov sprievodca galaxiou je najvtipnejšia sci-fi séria na svete. Toto vydanie obsahuje všetkých päť dielov a začína sa knihou Stopárov sprievodca galaxiou, v ktorej chvíľu pred zničením Zeme Arthura Denta zachráni jeho priateľ Ford Perfect a odvezie ho do hlbín vesmíru; v časti Reštaurácia na konci sveta sa obaja hrdinovia chtiac-nechtiac pustia do hľadania pána sveta; v diele Život, vesmír a všetko sa pokúsia zachrániť vesmír; v Zbohom a ďakujeme za ryby sa Arthur Dent stretáva s dievčinou svojich snov a v záverečnej časti Zväčša neškodná si Arthur hľadá nový domov, stretáva sa s pubertálnou dcérou a túži svoju genialitu uplatniť pri výrobe sendvičov. Z tichého života ho vytrhne, ako zvyčajne, Ford.


Stopárov sprievodca galaxiou (Hitchhiker's Guide to the Galaxy #1-5)Údajne jedna z najvtipnejších kníh, ktorú som nedočítala. 
Trochu sa hanbím a trochu som aj rada, že som rozhodla túto knihu zaradiť medzi tie, ktoré som vzdala ani nie po pár stranách. Presnejšie na strane 100 som sa rozhodla, že to balím a nemienim sa už trápiť....

Nazvime to trápením už len preto, že mi robilo obrovský problém začítať sa a prečítať viac než pár strán. Ale ak to človeka nebaví zbytočne sa s tým zahadzuje. Márniť svoj čas nad knihou, pri ktorej len presedíte a poriadne neviete ani čo čítate, pretože hlavu máte niekde v oblakoch je doslova márnenie času, ktorý by sa dal využiť aj lepšie.

Aby som bola férová, tak musím uznať, že milovníci bláznivých situácií a humoru si túto knihu zamilujú. Dokonca som sa zo začiatku aj ja veľmi bavila. Trefné odpovede, sarkazmus či irónia sprevádzajú takmer každú jednu stranu. Musím uznať, že tie postavy, ktoré sa tu objavili boli sami o sebe bláznivé, ale ani jedna nebola ako cez kopirák. Páčilo sa mi hlavne to aká bola postava Forda a správanie Arthura.

Tým, že som knihu nedočítala nemám právo ju ani poriadne súdiť. Úprimne nemám na ňu žiadny vyhradený názor a nemienim sa s ňou už asi vôbec zaoberať. Teda v blízkej budúcnosti. Stále je možné, že ma niekto ukecá alebo, že sa rozhodnem ku knihe vrátiť. Nevylučujem ani tú možnosť, že budem pokračovať v čítaní. Ale rozhodne nie toto leto. Neviem či hlavný problém bola autorova fantázia, ktorá je vážne prekvapivo bláznivá, priam by som povedala, že až šialená alebo skôr mi nesadol jeho štýl, dokonca nevylučujem ani tú možnosť, že tento žáner nie je práve moja šálka kávy.(Čo som spomenula aj na GR.).

Tri hlavné veci, čo mi v knihe nesadli:
1) Prostredie-nikdy som si nemyslela, že mám problém s fantáziou. Dokonca si osobne myslím, že ju mám až veľmi bujarú, ale ako náhle sa ocitli vo vesmíre robilo mi celkom dosť veľký problém si niektoré situácie predstaviť.
2) Autorov štýl-jednoducho mi nešlo sa začítať. Akokoľvek som chcela po pár stranách som knihu odložila lebo ma nudila, čo mi pripomína tretí bod...
3) Pocit, že sa v knihe nič nedeje-a pritom sa tam za tých cca 100 strán zomlelo dosť veľa vecí, ale aj napriek tomu ako keby sa dej nevyvíjal dopredu.

Cítim sa trochu sklamaná, ale taktiež oslobodená, že konečne sa môžem svojím spôsobom tejto bichly zbaviť.


Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart.





You May Also Like

6 komentárov

  1. A to si sa na túto knihu tešila... Oj, nečakala som, že sklame :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možnosť, že sa ti bude páčiť viac ako mne je dosť veľká :D

      Odstrániť
  2. Škoda! Ale rozumím, je to hodně specifická kniha a chápu, že ne každému sedne. Pro mě je to jedna z těch nejoblíbenějších :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak určite to nie je kniha pre každého a človek hlavne musí tomu prísť na chuť :)

      Odstrániť
  3. Knihu som síce nikdy nečítala, ale ako menšia som párkrát videla film a aj keď bol divný, ten sa mi páčil :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Viem, že existuje film, ale úprimne nijak ma to neláka, zatiaľ :D

      Odstrániť