Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Gilded Ashes alebo Popoluška a čo črievička?

by - augusta 03, 2015

Autor: Rosamund Hodge
Názov: Gilded Ashes
Diel:2/3
Žáner: re-telling, novela
A romantic and fantastical reimagining of the classic Cinderella tale, Gilded Ashes is a novella by Rosamund Hodge set in the same world as the author's debut novel, Cruel Beauty.
Orphan Maia doesn't see the point of love when it only brings pain: Her dying mother made a bargain with the evil, all-powerful ruler of their world that anyone who hurt her beloved daughter would be punished; her new stepmother went mad with grief when Maia's father died; and her stepsisters are desperate for their mother's approval, yet she always spurns them. And though her family has turned her into a despised servant, Maia must always pretend to be happy, or else they'll all be struck dead by the curse.
Anax, heir to the Duke of Sardis, doesn't believe in love either—not since he discovered that his childhood sweetheart was only using him for his noble title. What's the point of pretending to fall in love with a girl just so she'll pretend to fall in love with him back? But when his father invites all the suitable girls in the kingdom to a masked ball, Anax must finally give in and select a wife.
As fate would have it, the preparations for the masquerade bring him Maia, who was asked by her eldest stepsister to deliver letters to Anax. Despite a prickly first encounter, he is charmed and intrigued by this mysterious girl who doesn't believe in love. Anax can't help wishing to see her again—and when he does, he can't help falling in love with her. Against her will, Maia starts to fall in love with him too. But how can she be with him when every moment his life is in danger from her mother's deadly bargain?


Pred pár dňami som publikovala recenziu na Cruel Beauty (TU!), z ktorej som bola unesená, a hoci koniec ma trochu sklamal, tak aj tak sa kniha vyhupla medzi moje obľúbené, avšak netušila som, že autorka ma dokáže ohúriť ešte viac a to s novelou Gilded Ashes. Pôvodne som ju ani nechcela z recenzovať, ale nepodeliť sa s vami o tento príbeh ma doslova zabíja! :D
A týmto dielom, vlastne novelou, ktorú dostať len ako e-book,  si ma Rosamund Hodge získala ešte viac, takže áno...Dámy a páni, predstavujem vám ďalšiu autorku, ktorá dobila moje srdce a patrí medzi mojich obľúbených autorov!

Zabudnite na Popolušku, ktorá stratila črievičku o polnoci, tú verziu ponechajte deťom, ktoré navštevujú materskú škôlku a tí, ktorí už dokážu, niektoré pasáže z tejto rozprávky recitovať a žiadny (ne)typický zvrat ich nedokáže šokovať si povinne prečítajte Gilded Ashes. Pretože duchov a démonov nikde nie je dosť!

Maia naša hlavná hrdinka síce môže liezť občas na nervy, ale len občas, aj to len preto, že neznesie myšlienku, aby ju niekto miloval-môže to mať zlé následky. Ale nebolo to až také strašné. Maiina povaha bola... taká...  Nebola sama sebou, takmer polovicu príbehu, čiže si skúste zamilovať postavu, ktorá sama so sebou bojuje a utláča každý jeden svoj pocit za jeden veľký šťastný úsmev. Ale aj to málo, čo z jej pravého Ja sa dozvieme je pre mňa sympatické, pretože úprimné hrdinky, ktoré si pred autoritou nedávajú servítku pred ústa si predsa zaslúžia, aby ich aspoň čitateľ mal rád.

A aká by to bola Popoluška bez princa na bielom koni? Anax, meno, ktoré ustavične zabúdam, bol taký sladký....Bože! Nevadí mi to, že Anax bol prototyp princa, s ktorými sa stretávame, takmer všade, ale v tom tom prípade....nie nevadí mi to! Jediná osoba, pri ktorom Maia si mohla dovoliť byť samou sebou, a ktorého vedela, tak pekne potrápiť, až vám ho prišlo ľúto. A ju ešte viac.

Maiu a Anaxa si obľúbite, ak ste si obľúbili Nyx a Ignefixa, tak rozhodne si obľúbite aj ten to pár-len by som podotkla, že rozhovory medzi Maiou a Anaxom boli o kúštik zaujímavejšie než medzi Nyx a Ignefixom, ale vážne len o kúštik ;) A ich prvé stretnutie síce netromflo Nyx a Ignefixa, ale bolo určite zaujímavé ;) A o to viac tie, ktoré nasledovali potom. Obidvaja boli tvrdohlaví a to sa mi na nich páčilo najviac. Kým ona v kuse nie, nie, nie, tak on zas áno, áno, áno! Alebo to bolo naopak :D


Celý ten svet, ktorý autorka vytvorila je zaujímavý, a keď sú dosadené ešte aj prvky gréckej mytológie a aj celkom slušné vedľajšie postavy, ktoré tiež majú svoj príbeh, tak dostanete úžasný príbeh o netradičnej Popoluške, ktorá sa rada obetuje pre blaho ostatných. Takže u mňa rozhodne fenomenálne čítanie! A ešte k tomu sa to odohráva v tom istom svete ako Cruel Beauty a pre fanúšikov Gentle Lorda: on tam hrá tiež svoju rolu. Jediné, k čomu mám výhrady, že je to len novela. 

A síce som aj tento raz som bola ako na ihlách, pretože Rosamund Hodge vie čo robí a týraním svojich postáv týra aj mňa, ale to nie je žiadne tajomstvo, ale tá akcia na konci- s otvorenými ústami som sledovala, že čo autorka vyvádza. Ale ono to bolo tak krátke, ale skoro dokonalé, až som mala chuť si vytrhať vlasy, ale zároveň pri konci som si konečne vydýchla a povedala, že: Konečne!

A najlepšie na tom celé je, že autorka sa s príbehom, tak pekne pohrala, že to čo očakávate od typickej Popolušky v Gilded Ashes nenájdete! (Žiadna črievička, ale niečo zaujímavejšie-nie, dych vyrážajúce, ale zaujímavé) ;) Proste toto jej re-telling o Popoluške, ktorý si musíte, áno musíte!, prečítať! :3

You May Also Like

0 komentárov