Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Navždy alebo slovenský román, ktorý sa mi páčil

by - mája 11, 2018

Autor: Maya Sinay
Názov: Navždy
Žáner: román
Diel: 1/6

Anotácia:

Funny má svoj život pevne v rukách. Má basketbal, ktorý ju neskutočne baví, svoju rodinu, ktorá ju vo všetkom podporuje, priateľa Denisa, ktorý jej je taký blízky, akoby bol jej brat. Vyzerá ako boh Thor a vždy vie, čím ju príjemne prekvapiť. Napríklad lístkami na tenisový zápas jej obľúbeného tenisového šampióna.
Môže jedna návšteva tenisového zápasu spôsobiť v živote zmenu? Zdanlivo nevinná príhoda spustí lavínu udalostí a Funny sa zrazu cíti nešťastná, opustená a bezradná. Jediné, čo ju môže dostať z beznádeje, je basketbal. A ešte láska. Na lásku nikdy nesmieme prestať veriť, pretože len ona všetko prekoná. Aj kilometre, tréningy, turnaje a bulvár. Pretože najlepšie na skutočných snoch je to, že ich nemusíte len snívať, ale môžete ich aj žiť.

Môj názor: 
Navždy je dielo slovenskej autorky, ktorá sa skrýva pod pseudonymom Maya Sinay. Prvá kniha zo šesť dielnej série sa nazýva Navždy a jedná sa o príjemnú romantiku.

Keď som začala čítať, zo začiatku som prevracala očami. Myslela som, že autorka sa bude držať všetkých klišé, čo sa v iných romantických knihách nachádza. Ani nechcite vedieť ako som sa mýlila. Síce klišé v knihe objavíme, to by predsa nebola romantika, čo si budeme klamať, ale jedna scéna celý môj dej v hlave rozbila na ruby a otočila všetko o 180 stupňov. Bolo to nečakané a od autorky naozaj zaujímavý ťah, ako udržať čitateľovu a hlavne moju pozornosť.

Štýl autorky mi strašne pripomínal štýl písania Jennifer Probst. Neviem, prečo ale pri čítaní som mala pocit, že čítam knihu od spomínanej autorky. Možno to bolo tým, že kniha sa číta naozaj rýchlo a hrdinka Funny mi pripomínala mix ženských postáv z románov Probst. Čo je u mňa výhoda, pretože Probstovej romány mám fakt rada.

Zápletka v knihe možno nepatrí medzi tie najoriginálnejšie, ale ako som hore vyššie spomínala, tak v strede knihy autorka spravila niečo, tak nečakané, aspoň pre mňa, že ma to úplne prekvapilo a neverila som, že autorka sa naozaj rozhodla vybočiť z tých ohraných typických príbehov pre ženy.  Pre mňa to bolo jeden zlomový bod, kde ma začalo oveľa viac zaujímať ako sa príbeh bude vyvíjať a ako sa bude formovať hlavná hrdinka, keďže autorka jej to naozaj neuľahčila.

Môžeme tvrdiť, že kniha má dve dejové línie. Jedna sa týka tej romantickej časti a druhá je zameraná na menší vývin postáv po slede určitých situácií. Nejakú hĺbku v postavách netreba hľadať, hlavne nie vo vedľajších, aj keď sa vyskytujú a uľahčujú vývin deja, sú skôr na odpútanie pozornosti čitateľa. Nie všetky majú dôležitú funkciu, skôr sú na doplnenie hluchých miest a zároveň na oživenie deja, aby čitateľ mal hlavne pocit, že sa dej hýbe a nestojí na jednom mieste. Naozaj ma bavilo čítať o Funny a jej živote. Hrdinka, ktorá mala netradičné meno bola milá osoba, ktorá mala rada basketbal a ešte viac zbožňovala tenis. Možno miestami si protirečila, čo niektorých môže trochu počas čítania hnevať, ale úprimne správala sa ako typická žena, ktorá aj keď povie niečo a snaží sa to dodržať, tak sem - tam predsa spraví úplný opak. Síce jej príbeh nebol úplne zo života, aspoň nie tá romantická zápletka, ale vedľajšie udalosti, ktoré sa v knihe spomínali by sa určite niekde mohli diať. Či už nefungujúci vzťah alebo hľadanie samej seba a zmysel svojho života. A čím všetkým si Funny v knihe prešla, tak myslím, že ju s pokojným svedomím môžem zaradiť medzi silné hrdinky, ktoré bojujú so životom.

Čo ma naozaj prekvapilo bolo, že autorka mala párkrát pekne našliapnuté na peknú drámu, ktorá by bola dej úplne otočila o ďalších 180 stupňov, ale autorka to napokon vždy uhrala len na nejaké nedorozumenie alebo to vyriešila v priebehu pár strán. Doteraz neviem, či je to dobré alebo zlé.  Na jednej strane by kniha mohla mať oveľa viac strán lebo sa to naozaj dobre čítalo, (chcela som si prečítať pár strán a nakoniec som zhltla knihu na jedno posedenie) ale na tej druhej strane sa nerieši nejaká hlúpa dráma, ktoré zvykli autorky v takýchto knihách niekedy až príliš hrotiť. Takže stále neviem, či je to plus alebo mínus, čo sa môjho názoru týka, pretože aj keď sa to nezdá, tak mám strašne rada scény, kde sa postavy udobrujú.

Keď si porovnáme iné slovenské romantické knihy, aj keď by som ich nemala porovnávať, ale nedá mi to, je to jedna z mála kníh, kde je romantika vyvážená. Nie je to príliš sladké, ale keď sa už spomínané scény objavia, tak sú dávkované s mierou a naozaj veľmi dobre a rýchlo sa to číta. Toto je presne tá kniha, pri ktorej si môžete oddýchnuť. A ja vám ju pokojným svedomím odporúčam, pretože tu nájdete naozaj rôznu zmes lásky, športu, ale aj silu priateľstva. Citlivejší ako ja si trochu poplačú,  nadšenci pre tenis si užijú pár dobrých scén a laici ako napríklad ja s nimi nebudú mať problém.

Ak ste milovníci Probst alebo iných podobných autoriek, tak určite do toho choďte. Ak ste dostali chuť čítať niečo od našich spisovateľov, tak túto knihu vám odporúčam. Možno to nesadne každému, ale na odreagovanie je táto kniha skvelá. A ja sa strašne teším na pokračovanie, ktoré už bude o inej hrdinke.

Goodreads hodnotenie: 3,5* alebo 4* (ešte stále neviem)

Ďakujem autorke Mayi Sinay, ktorá mi ponúkla knihu na recenziu.


(P.S. Vďaka knihe Navždy a Spútaní časom som sa rozhodla viac čítať našich slovenských, ale aj českých autorov, pretože naozaj aj v našej literatúre sa nájdu výnimky.)

You May Also Like

0 komentárov