Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Záblesk alebo keď nás navštívia anjeli

by - októbra 12, 2014


Autor: Alexandra Adornettová
Názov: Záblesk
Originál: Halo
Pokračovanie: Záhrobie
Žáner: Fantasy
Anotácia: Hoci sa v ospalom mestečku Venus Cove nikdy nič zvláštne nedeje, práve sem sú vyslaní traja anjeli – bojovník Gabriel, liečiteľka Ivy a neskúsená Bethany –, aby plnili svoje poslanie na Zemi a postavili sa proti silnejúcim temným silám. Bethany je z trojice anjelov najmladšia a viac než silám Zla musí čeliť volaniu vlastného srdca, ktoré ju priťahuje k mladíkovi Xavierovi. Láska anjela k pozemskému chlapcovi však porušuje všetky zákony neba a ani nebesá nie sú nekonečne trpezlivé. Navyše sa v mestečku nečakane zjavuje tajomný študent a každému pripomenie, že nadprirodzené sily nebývajú len láskavé a dobrotivé...



Väčšina ľudí túto sériu veľmi nemusí, no mňa, za veľmi záhadných okolností, tak trošičku uchvátila. Neviem vám presne povedať, čo ma na nej tak trochu fascinuje, ale Xavier to určite nie je. :D Možno to bude tým, že autorka je veľmi mladá a na začiatku knihy som mala veľmi veľký problém uveriť, že to napísalo (vtedy) osemnásťročné dievča.  Tí, ktorí ste túto sériu čítali alebo aspoň ste dali šancu prvej časti musíte uznať, že to pojala dosť svojsky. A kniha sa čítala dosť rýchlo, takže Alexandrin štýl písania bol jednoduchý a pre mňa osobne aj príjemný. Ale predsa je tam kopec vecí, čo sa mi nepáčilo.


Anjelskú tematiku veľmi nevyhľadávam, ale raz sa to muselo zmeniť. A tak z ničoho nič som sa pustila do Záblesku. Neočakávala som nič. Jedine ak presladený príbeh pubertiakov, ktorí nevedia, čo od života vlastne chcú. Nemýlila som sa, ale tento raz som dostala o trošku niečo viac.
Je pravda, že celá kniha bola, tak trošku presladená a miestami to na mňa bolo až priveľa, ale predsa sa našli niektoré pasáže, ktoré si ma prost získali.

Bethany sedemnásťročný anjel, ktorý bol vyslaný zo svojimi súrodencami, archanjelom Gabrielom a liečiteľkou Ivy, na Zem. Presnejšie do ospalého mestečka Venus Cove, kde sa nič nikdy nedeje. Teda nedialo.
Určite viete aké je základné pravidlo anjelov, okrem toho, že musia zostať v utajení, nesmú sa zaľúbiť do človeka, ale ako inak to by nebola Bethany, keby sa jej nepodarilo porušiť jedno zo základných pravidiel.  (Bohužiaľ tých pravidiel bolo viac, ale na čo ich menovať, keď väčšinu porušila? Veľmi hlúpy anjel :D )
Bethany bola neskúsená a na anjela až príliš ľudská.  Chcela žiť aspoň chvíľu ako človek. Zabudnúť, prečo sa ocitla v mestečku, ktoré pomaly podlieha temným silám. A presne, keď som si uvedomila, že Bethany je viac človek ako anjel začalo sa to všetko kaziť.

Anjeli by mali byť čestní, štedrí, úprimní proste mali by to byť božské bytosti, ktoré sú úplne dokonalé a nemajú žiadnu chybu. A hlavne nemali by sa citovo naviazať na chlapca. Však Beth?
Lenže Bethany bola pravý opak týchto nebeských bytostí, hoci patrila medzi ne.  Chcela zažiť všetko to čo zažívajú dievčatá v jej veku. Takže nečudo, že aj jej sa začal páčiť chlapec menom Xavier. Tichý a proste úplne dokonalý chlapec, ktorý nepodľahol od tragickej udalosti žiadnemu inému dievčaťu, až kým sa nezjavila Beth.  Úprimné najprv som mala Xaviera veľmi rada. Proste modrooký chalan, ktorý je miláčik na škole so skľučujúcou minulosťou. Kto by ho nemal rád?

 To ako sa náhodne stretávali na chodbách alebo na hodine francúzštine, kde museli zdieľať spolu jednu lavicu, mi prišlo niekedy ako z nejakej poviedky, ktoré tak rada čítam na Internete. Je naozaj nepravdepodobné, že chlapec, ktorý sa vám páči a apropo patrí medzi najkrajších chlapcov na škole má vedľa seba  voľné miesto a ešte k tomu je to hodina francúzštiny! V takej realite by som chcela žiť! :D  Takže v reálnom živote je to nereálne, ale asi na čo sú knihy? Nechápem, prečo tu teraz filozofujem :D

Ale nechápte ma zle. Páčilo sa mi to. Jemné dotyky predtým než začali spolu naozaj niečo riešiť alebo spaľujúce pohľady.  Všetko to bolo také milé a sladké. Lenže všetkého niečo škodí a v strede knihy mi Xavierova sladkosť a Bethanina naivnosť a hlúposť začali trošku liezť na nervy.  Jednoducho sa premenili na veľmi ružovú a ešte sladšiu cukrovú vatu. Bethany viac žila ako obyčajné sedemnásť ročné dievča ako anjel, ktorý má povinnosti. Na začiatku knihy si stále pripomína, že má povinnosti a potom na ne zázrakom zabudne. Dokonca som zabudla, že je anjel. A potom prišiel on. Chlapec, ktorý je proste Wow. A to ešte viac ako Xavier. Objavil sa tam chlapec so zelenými očami ako had a s havraními vlasmi (a ja takých zbožňujem! ) A poviem vám v živote som nebola taká nerozhodná, že či tú danú postavu milovať alebo neznášať.

Jake sa objavil z ničoho nič a od jeho príchodu sa diali samé čudné veci. A anjeli si majú všimnúť tých zlých, že? Ale Bethany nie. Ona stále Xavier sem Xavier tam. V kuse museli byť spolu! Až to liezlo pomaly na nervy. Ale našťastie sem tam sa do deju zakomponovali Gabriel, Ivy a Molly. Och a akoby som mohla zabudnúť na našu sociálnu sieť Facebook? Tiež som len vyvaľovali oči, keď som zbadala, že sociálna sieť bude mať v tejto knihe svoje miesto. Malé ale predsa.

Takže Záblesk je taká romantická presladená kniha, ktorá svoju pointu stratila možno tretej alebo v štvrtej kapitole. Jednoducho autorka sa rozhodla Bethany uštedriť od riešenia skutočných problémov, ktorých sa len dotkla tak okrajovo, a radšej jej vyrábala ďaľšie, menej zaujímavé. Ale ak hľadáte niečo sladké a niečo nenáročné, tak Záblesk si určite prečítajte.

You May Also Like

0 komentárov