Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Najväčší obchodník na svete alebo to čo pravidelne nečítam

by - januára 29, 2017

Autor: OG Mandino
Názov: Najväčší obchodník na svete: Koniec príbehu
Originál:
Diel: 2/2
Žáner: fikcia, motivačná lit.

Anotácia:

V rukách držíte takmer neuskutočniteľný sen, ktorý sa nakoniec stal skutočnosťou. .. pokračovanie podnetnej klasiky, ktorá za uplynulé dve desaťročia ovplyvnila viac životov, než ktorékoľvek iné motivačné dielo na svete. Vyše deväť miliónov ľudí stále nachádza útechu a nádej v Najväčšom obchodníkovi na svete, pútavom príbehu malého opatrovateľa tiav, ktorý sa dodržiavaním princípov desiatich zvláštnych zvitkov úspechu stáva najväčším obchodníkom na svete. A teraz sa svet konečne dozvie, čo sa stane s veľkým obchodníkom, keď konečne vyjde zo svojho osamelého ústrania, aby začal novú kariéru. Sprvu zažíva neúspech – až kým nedostane zvláštny dar od niekoho, koho nevidel už pol storočia. Potom sa triumfálne vracia do svojej domoviny, aby napísal vlastných Desať prísah úspechu a mohol sa ich tak dozvedieť každý, kto hľadá lepší život – vrátane teba. Najväčší obchodník na svete – II. časť: Koniec príbehu dojme srdcia miliónov tých, ktorí už Hafida poznajú ako svojho milovaného priateľa – a predstavia jeho múdrosť početnej novej generácii.
Môj názor:

Podľa anotácie ste si všimli, že táto kniha nie je ten typ kníh, čo zvyčajne čítam. Pravda, avšak profesorka, ktorá nás učí prax mi to dala nech si to prečítam. (Asi vo mne vidí obchodníka, alebo ja neviem XD ) Nerátala som s tým, že sa mi kniha bude páčiť, ale čítala sa to rýchlo, písmenká sú dosť veľké a je strašne rozkošná, čo sa týka spracovania. Prvú časť som nečítala, ale nepotrebujete predošlý diel, aby ste pochopili o čo sa tam jedná. Nečakala som formu príbehu, bez čítania anotácie som sa vrhla rovno na ňu a snažila sa nejako uhádnuť dobu kedy sa to odohráva. Väčší šok pre mňa nastal, keď po určitých udalostiach som zistila, že je to cca 50 rokov od narodenia Ježiša Krista. Nebudem sa vyjadrovať k tomu, že  náboženstvo a celkovo viera má celkom veľký dopad na tento čudný, ale fakt jedinečný príbeh. Postavy, ktoré sa tu nachádzajú sú také čisté, nepoškvrnené, že iné postavy v knihách sú naozaj "špinavé" a nečestné. Aj preto, keď sa tam objavil Galenus, čakala som od neho po celý čas nejaký podraz, nik len za vami nepríde s takou ponukou a nebude si pýtať len 20% zo zisku. Hafid je typ podnikateľa, ktorý začal od samého začiatku a aj keď už v tejto knihe vystupuje ako starý pán, ktorý sa uzavrel pred svetom je neuveriteľné, čo všetko prežil ako sa celý tento príbeh končí.

Priznám sa úprimne veľmi som sa nesústredila na dej, ale hľadala som nejaké veci, ktoré by mi pomohli nájsť dôvod, prečo mi to dala profesorka na čítanie. Čo je v tejto knihe, čo by mi mohlo pomôcť. Bude to znieť, čudne, ale v Hafidovom príbehu je marketing a manažment zobrazený hneď v praxi. Samozrejme, odmyslime si náboženskú časť, ktorá tu hrá tiež veľkú rolu. Okrem toho že to nie je rušivý aspekt môže sa nájsť pár ľudí, ktorým by to fakt mohlo vadiť, keďže kresťanstvo je tu fakt vo veľkom rozoberané. Toto  všetko je v prvej polovici knihy. V druhej polovici sa nachádza tzv. 10 zvitkov, každý jeden zvitok má pomôcť k úspechu. Pri ich čítaní človek musí čítať medzi riadkami, aby pochopil, čo tým chce autor povedať, samozrejme, kopu detailov ušlo určite aj mne. Navyše kniha na to aká je krátka, tak medzi jednotlivými kapitolami je časové rozpätie aj 15 rokov (nie, pri každej, ale najväčšia "medzera" je práve tých 15 rokov), čo robí knihu o niečo zaujímavejšou, pretože na pár stranách je tých 15 rokov krásne vysvetlených bez toho, aby ste sa pýtali na detaily, všetko si dokážete domyslieť, ak teda čítate medzi riadkami.

Ako som spomínala nesústredila som sa na dej a postavy, keďže som vkuse hľadala a snažila sa lúštiť, čo tým chcel autor povedať. Avšak Hafid, Erazmus či ostatné postave sú všetky do jedného čestné a majú to čo prežité, aby vedeli niečo ponúknuť. A tým nemyslím len čisté svedomie, alebo poznatky, narážam na vieru a na silu priateľstva, ktorá je v knihe a hlavne v jednej scéne nádherne zobrazená.

Najväčší obchodník na svete je určite skvelá kniha, síce sa ju nechystám čítať, pretože som toho názoru, že táto druhá časť mi celkom stačila, keďže je tu všetko vysvetlené ako sa Hafid dostal k svojmu bohatstvu. Okrem toho nie je to ten typ knihy, čo ja zvyčajne čítam. Ale ako spestrenie a doplnenie takých malých vedomostí, ktoré na hodinách marketingu a manažmentu určite využijem, aj keď túto maličkú knihu budem musieť ešte párkrát prelistovať, pretože stavím sa s vami, že kopu vecí mi uniklo.

Viem, že viacerí, ktorí sem občas zablúdia takéto knihy nečítajú, ale ak vás drží čitateľská kríza, ak vám už lezú tie dystópie/YA literatúra krkom, tak siahnite po autorovi Og Mandino, ktorí píše fakt dobre a stavím sa, že nielen toto jeho dielo, obsahuje užitočné rady a podobne. Číta sa to samo a za jedno popoludnie ste zas o niečo múdrejší.






You May Also Like

0 komentárov