Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Mesačné zhrnutie

by - júla 11, 2019

Upravená verzia
Originál nájdete na pintereste
Keďže predminulý mesiac bol naozaj na knihy chudobný, môžem sa poďakovať skúškovému, tak som sa rozhodla. že to spojím s nasledujúcim mesiacom. A keďže už sú oficiálne letné prázdniny a môj mozog nejako vypol, čo sa týka náročnosti, tak viac - menej siaham po knihách, ktoré sú oddychové. A ako bonus na konci článku nájdete tip na ďalšie články od blogeriek, ktoré sú naozaj zaujímavé a ja vám ich odporúčam.

Rozčítané
Becoming (Michelle Obama)
A hercegnó (Cassandra Clare)
Osud Tearlingu (Erika Johansenová)
Sérotonín (Michel Houellebecq)

Prečítané za máj
Portrét Doriana Graya (Oscar Wilde) 
The mermaid's voice returns in this one  (Amanda Lovelace) 
Píseň krve (Anthony Rayn) 
Rekonstrukce  (Viktorie Hanišová)

Prečítané za jún 
Selected stories (Edgar Allan Poe)
The Red Scrolls of Magic (Cassandra Clare)
P.S. Mám ťa rada (Kasie West)
We Should All Be Feminst (Chimamanda Ngozi Adichie)
Továreň na bábiky (Elizabeth Mcneal)
Skúška z lásky (Jennifer Probst)
Hra na lásku a nenávisť (Sally Thorne)
Hvězdny šéf (J.D. Hawkins)
Malé ženy (Louisa May Alcott)
Spojenia (Delphine de Vigan)



Portrét Doriana Graya sa zaradilo k mojej milovanej Jane Eyrovej. Dorian je pre mňa nadčasová záležitosť, zbožňujem tie opisy a ku koncu som mala problém sa od nej odtrhnúť. Nemyslela som si, že sa mi to bude až tak páčiť, keďže som videla film pred pár rokmi, ale užila som si každú jednu stranu. Ak chcete začať s klasickou literatúrou, ale zároveň chcete aj niečo nadčasové, tak podľa mňa Dorian je skvelá knižná záležitosť s neskutočne nádhernými, trefnými a pravdivými myšlienkami. 4*/5*

Ja stále neviem, prečo skúšam modernú poéziu. Asi by som mala možno siahnuť po iných autoroch, ktorí nie sú až tak obľúbení. "Prekvapivo" ma zas Lovelace sklamala. Jej morská panna ma neohúrila. A ja stále nechápem, čo na tom ľudia vidia... 2*/5* Takže ak poznáte niečo, čo by sa mi teoreticky mohlo páčiť aspoň na ten priemer dajte mi vedieť, prosím. 

Píseň krve je fenomenálna fantasy, ktorej by každý milovník mal dať šancu. Síce som ju mala rozčítanú pár mesiacov, ale to nič nemení na fakte, že je to prepracované a nepredvídateľné. Nedajte sa odradiť hrúbkou a malými písmenami. Nájdete tam takmer všetko. Fakt to stojí za to! 4*/5* Ak vás táto kniha zaujala, tak som sa viac rozpísala v recenzii. Link bude na konci článku.

Ďalej tu máme ospevovanú knihu Rekonstrukce, z ktorej som stále zmätená. Tá kniha je depka, ale dobrá depka, ktorú iste viacerí ocenia - aspoň teda tí, ktorí od autorky ešte nič nečítali. Keďže názory sú rôzne, ale ľudia sa zhodujú, že Houbařka je lepšia. Tak uvidíme. 3,5*- 4*/5* (Stále nie som rozhodnutá.) 



Edgar Allan Poe ma sklamal. Selected Stories sa skladá z jeho známejších, ale aj menej známych diel. Nebola som ohúrená. Čakala som viac brutality, keďže na základe The Murders in the Rue Morgue ho označujú za vraha. Takže moje pocity z tohto výberu sú naozaj rôzne. 3*/5*

Nová kniha od Cassandry Clare (nie tá úplne najnovšia, keďže už stihla vydať ďalšiu) bola pre mňa priemer. The Red Scrolls of Magic bola fajn oddychovka. Je jedno ako mám rada svet tieňolovcov a Maleca. Myslím si, že je už na čase zmeniť vody. Všetkého veľa škodí a tu už CC buď začína vykrádať samú seba alebo to písala len na odreagovanie. 3*/5*

Konečne som sa odhodlala na Kasie West a jej P.S. Mám ťa rada. A to bolo naozaj rozkošné, milé, hate-love vzťah. No na jedno večerné posedenie, tak akurát. 4*/5*

A keď som triedila v čítačke knihy a našla som We should all be a feminist, ktorá sa mi to už nejakú dobu pofľakuje, tak nasledujúca kniha..vlastne esej bola jasná. Toto by si myl naozaj každý prečítať. 4*/5*

Ak hľadáte knihu, ktorá vás trochu schladí, tak určite sa poobzerajte po knihe Továreň na bábiky. Je to trochu temné, nedajte sa oklamať obálkou, ale určite to stojí za zmienku. Nielen opisy, ale aj postavy sú skvele napísané, plné menších prekvapení, ktoré sa formujú. Atmosféra knihy je skvelá, čo postava, to iná atmosféra. 4*/5*

A teraz príde vlna romantiky... Skúška z lásky 2*/5* Jennifer Probst to vie aj lepšie. Hra na lásku a nenávisť ma prekvapila. Okrem toho, že to je hate-love vzťah, tak je to vtipné, milé a všetko, čo na leto potrebujem. 4*/5* Hvězdný šéf... jediná chyba tejto knihy je, že nie je dlhšia...Takto sa všetko rýchlo zvrtlo a gastronomické prostredie ešte nie je v týchto knihách až tak obkukané, čo je plus. 3*/5*

Ďalšia klasika v podobe Malých žien. Film si veľmi dobre nepamätám, takže keď som si vyspoilerovala, kto s kým skončí (bolo to omylom, keďže sa chystá film a ja som akurát čítala článok, kde bol pre mňa spoiler, ktorý ma zničil. JO! Prečo!!!) Po tom zistení som bola otrávená a zničená. 3*/5* Aby ste vedeli stále sa spamätávam z toho a odmietam čítať ďalšie časti.

A nakoniec bravúrne Spojenia od Delphine de Vigan. Táto kniha je reálna, síce je to jednoduchý príbeh, ale nastavuje zrkadlo spoločnosti. A tí najnevinnejší platia najväčšiu daň. Spojenia vám odporúčam, verím, že vás nesklamú. 4*/5* 



Články:
Továreň na bábiky
Stranger thing book tag 

Články na iných blogoch, ktoré by ste si mali prečítať:
Neliss napísala veľmi zaujímavý článok o prekladoch, ktorý nájdete na jej blogu The Bookland - Potrebujeme vôbec tie zlé, zlé preklady?

Mara zas na jej blogu Knižné nebo uverejnila zaujímavý pohľad na našu knižnú slovenskú blogosféru. Moje meno je Mara a som knižný dinosaurus 



You May Also Like

0 komentárov