Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Cassandra Clare Mesto padlých anjelov #4 (Nástroje smrteľníkov)

by - augusta 26, 2014

Autor: Cassandra Clare
Názov: Mesto padlých anjelov
Originál: City of Fallen Angels
Pokračovanie: Hexalógia
Žáner: Fantasy

Anotácia: 
Valentine je porazený a vojna sa skončila. Clary Frayová sa vracia späť do New Yorku k novému životu. Chce sa stať plnohodnotnou Tieňolovkyňou a zároveň sa učí používať svoju špeciálnu silu. Jej mama je zasnúbená so svojou celoživotnou láskou a Dolnosveťania a Tieňolovci si nažívajú v pokoji. A čo je najdôležitejšie: s Jaceom sú konečne spolu.

Nič však netrvá večne. Niekto vyvražďuje Tieňolovcov, rozdúchava napätie medzi Dolnosveťanmi, a to môže viesť len k ďalšej vojne. Clary nedokáže pomôcť ani jej najlepší priateľ Simon. Jeho mama totiž zistila, že je upír, a vyhodila ho z domu. A aby toho nebolo málo, randí naraz s dvoma krásnymi a nebezpečnými babami. Clary napokon zisťuje, že nešťastnou náhodou dala do pohybu sled hrozivých udalostí, ktoré môžu zapríčiniť, že stratí všetkých, ktorých miluje.


Môj názor: 
Na Internete je naozaj veľmi veľa zaujímavých príspevkov a diskusií ohľadom Cassandry a jej sérii Nástroje smrteľníkov. Kým jedni tvrdia, že štvrtá kniha, nesúc názov Mesto padlých anjelov, je úplne geniálna a tým to pokračovaním nič nepokazila, iní zas sú názoru, že pokračovanie už dokončenej trilógie bolo zbytočné a plytvanie drahocenným časom, ktorým Cassandra mohla naložiť inak. Zvyčajne sa tieto diskusie premenia na jednu veľkú hádku, v ktorej sa každý cíti urazení a snaží sa presadiť svoj názor. (Niekedy sa na tom dá poriadne nasmiať :D ) Niektorí sa dokonca aj priznali, že nemienia čítať pokračovanie, pretože boli spokojní ako sa to skončilo v Meste skla.

Naozaj?! Ako niekto môže byť taký pokojný a nesiahnuť po pokračovaní, keď vie, že hlavní hrdinovia budú zase čeliť nebezpečenstvu? To sa jednoducho nedá! Ja sama som si chcela dať od tejto sérii pauzu, lenže moja menšia posadnutosť s Tieňolovcami (a hlavne Malecom) mi v tom nedovolila.

The mortal instruments
Cassandra sa rozhodla, že ešte nedopraje vytúžené šťastie hrdinom, ale či to bolo zbytočné, ako niektorí tvrdia, tak to neviem. Osobne ja som bola spokojná, aj keď od Cassandry by som prečítala aj popísaný toaletný papier, takže moja objektívnosť, sa nemôže v tejto chvíli považovať za veľmi objektívnu. :D

Každý príbeh sa začína s Prológom, to nie je žiadna novinka. Menšie predstavenie postáv, prostredia a tak. A zvyčajne po tom tom nenútenom predstavovaní a oťukávaní príde veľké BUM a celý príbeh začína mať neuveriteľný spád plný akcie. Lenže, teraz budem za tú zlú, tu to oťukávanie a čakanie na to veľmi veľké BUM trvalo dlho. Veľmi dlho. Takmer celá prvá polovica knihy sa niesla v takej pohodovej nálade. Sem tam sa niečo udialo, ale nič také, čo by vás/ma nútilo hltať stránky, možno na začiatku.  Bohužiaľ, až v druhej polovice to nabralo poriadne grády a stránky sa potom obracali jednoducho samo. A zrazu všetko to "nudné" dávalo zmysel.

Možno to bude prekvapením, ale Cassandra sa teraz pre zmenu venovala viac nášmu upírikovi Simonovi, a jeho problémami s dievčatami, s rodinou či po neodolateľnej túžbe po čerstvej ľudskej krvi, ako Jaceovi a Clary. Najskôr mi to bolo trochu proti srsti, pretože Simona som si neobľúbila ( v Meste popola som ho nemohla vystáť :D ) Ale ako som čítala stále viac a viac, tak sa mi začal dostávať pod kožu a ja som konečne pochopila ako sa cíti Dvojtvárny upír s Kainovým znamením na čele. Samozrejme nechýbala ani pôvabne nebezpečná krásna Isabelle či večne žiarlivý Alec s Magnusom.  A čo by to bola kniha od Cassandry keby sa neobjavil jej zmysel pre humor? ;)

Cassandra obohatila príbeh s novými postavami, ktoré majú puto s tými starými a tým nič nenechala na náhodu. Všetko do seba zapadalo a vytváralo to taký tajomný nádych. Vždy, keď sa niekto objavil na scéne, tak mi hlavou prebehla otázka, že či nebude aj táto postava nejako citovo naviazaná na jednu z hlavných postáv. Jednoducho Cassandra to mala premyslené a vedela, čo chce s tým to pokračovaním docieliť. A myslím, že sa jej to podarilo.
Hoci, keby sa ma niekto spýtal, čo si myslím o tom tom pokračovaní, tak neviem, čo by som odpovedala. Aj keď sa mi kniha páčila, nie som si istá, že či bol dobrý nápad pokračovať, hlavne, keď som sa dozvedela, že čo s nimi v poslednej knihe zamýšľa. Takže jednoducho neviem posúdiť či to bol dobrý alebo naopak zlý nápad. No, možno pokračovanie piatou knihou ma presvedčí, že nič lepšie urobiť nemohla ako pokračovať v písaní a trýznení hrdinov tejto výnimočnej sérii.

You May Also Like

0 komentárov