Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Katarína Soyka Lokaj

by - augusta 02, 2014


Autor: Katarína Soyka
Názov: Lokaj
Originál: Lokaj
Pokračovanie: Nie
Žáner: Fantasy
Mladé dievča spoznáva v klube s názvom „Lokaj“ majiteľa-tajomného muža. Sprvu ho znechutene odmieta ako provokatéra a exhibicionistu, ktorý zarába na popularite vampirizmu medzi mládežou a kvôli zisku podnik maskuje ako upírsky fanklub. Keď jej tajomný neznámy neschádza z mysle, dôjde k záveru, že ju uriekol. Zájde za vedmou, aby sa dozvedela, či je niečo také vôbec možné a ako sa toho zbaviť. Hoci neverí na čarodejnice, postupne sa zaplieta do sietí temného sveta stríg, lovcov upírov a samotných nemŕtvych. Zamiluje sa do dobrého upíra, zvedie ju zlý upír a nakoniec sa pridá k lovcom, aby sa pomstila.


Voči slovenským autorom som vždy mala predsudky. Neviem čím to je, ale nikdy som nemala rada slovenskú literatúru. Áno, poéziu máme peknú, ale ako náhle príde na prózu prevraciam očami. Tak, čo sa dočerta so mnou stalo? Kde som mala rozum, keď som si kupovala knihu Lokaj?
 Absolútne nerozumiem tomu skratu v mojej hlave čo v tej chvíli nastal, keď som si túto knihu vzala s úmyslom si ju kúpiť.

Po prvé neznášam knihy, ktoré sa odohrávajú tu na Slovensku! Neviem moja averzia voči slovenským veciam je veľmi veľká. Autorka svojim postavám dala také, povedzme, že originálne mená, tak prečo si nemohla naštudovať nejaké iné mesto napr. Prahu? (Aj tú mám radšej než naše hlavné mesto.)
Ďalšia vec, čo ma neskutočne privádzalo do nepríčetnosti bola hlavná hrdinka Luna. Aj keď, jej meno zbožňujem (môj pseudonym je tiež Luna :D ) nič nezmení to, že jej charakter, povaha a zmýšľanie bolo/je/ a vždy bude hrozné. Verí? Neverí? Tak nech sa konečne už rozhodne!!!! Vadilo jej, že Yorik je upír, tak dočerta vysvetlite mi načo bolo dobré, že bola s ním? Za to že je múdri (čo podľa mňa nebol) a vyzerá ako sexsymbol (nie, nevyzeral ako sexsymbol) jej veľmi teda život neuľahčil. Áno, Yorika som nevedela vystáť.  Potom sa tu objavil Zac. Zlý upír čo chce Lunu iba pre seba. (Prečo sa mi zdá, že je mi to nejako povedomé? o.O) Bol zlý, nevyspytateľný a moja slabosť pre zloduchov ma vždy nejako ovplyvní, a ja v kútiku duše som dúfala, že Zac je to pravé čo knihu oživí a môj hrubý názor na ňu obmäkčí, no mýlila som sa! Stále to bolo len a len horšie.  A aby toho nebolo málo je tu aj lovec upírov Rys! Vážne?!  Nestačilo tých chlapov, vlastne upírov a ostatných beštií?  Musela to celé, tak skomplikovať?! Úplne som sa stratila v deji. Ľudia umierali, strácali končatiny, čakali bábätká, odchádzali, prichádzali a zas umierali  a mňa to úplne ale totálne odrovnalo.

Kritizovanie bohužiaľ nekončí. Párkrát som sa stratila v texte, neviem či to bolo kvôli tomu, že ma to jednoducho nebavilo a myšlienkami som bola niekde úplne inde alebo autorkin štýl ma trochu zmiatol. Nakoniec som prišla na to, že prvá možnosť je veľa pravdepodobnejšia než tá druhá, lenže ak ma dej nebavil to znamená, že nápad alebo presnejšie štýl ma nevtiahol to deja. Takže predsa to je autorkina chyba, nech premýšľam akokoľvek. Prečo nemohla všetko opísať oveľa lepšie a intenzívnejšie? Opisy bitiek mohli byť oveľa dlhšie a zaujímavejšie. Sexuálne scény, ktoré sa tu vyskytli mohli byť oveľa ale oveľa podrobnejšie a reálnejšie. Dokonca niekedy ani neboli opísané.  (Ak som prežila Crossfire, 50 odtieňov či Príbeh dámy X, tak nepochybne by som prežila aj toto) hoci musím uznať že bol zaujímavý nápad s výmenou pohlavia, aj keď mňa to veľmi ehmm nenadchlo skôr ma to len znechutilo. Ale bol to zaujímavý nápad. Jediný zaujímavý nápad.
Nebudem klamať knihu som nedočítala. Nemala som na to nervy a vždy keď som ju chytila do rúk po piatich minútach som si našla oveľa lepšiu zábavku. Od takej strany 260 som strany buď preskakovala alebo čítala som len každé druhé či skôr piate slovo. Nech sa autorka akokoľvek snažila nedokázala ma vtiahnuť do deja. Bohužiaľ ak som pri Vek zázrakov napísala „Vyhýbajte sa jej oblúkom“ tak túto knihu len zakopať niekde do zeme a v živote ju nevyhrabať! Radím vám dobre! Nikdy som si ju nemala kúpiť a peniaze som si mohla ušetriť. Ach áno, ten skrat v hlave pripisujem tomu, že som aj ja chcela napísať môj názor na to tu! Huf, niekde skryť v „poličke“ aby som ju nemala na očiach. Už nikdy ale nikdy viac!

You May Also Like

2 komentárov

  1. Ja som túto knihu dočítala a som na seba hrdá ! :D kopec krát som ju chcela odhodiť preč a nikdy sa na ňu už nepozrieť :D
    Páči sa mi váš blog ;) Ale mohli by ste si pridať kolónku google sledovateľov, aby mne i ostatným neušiel žiaden nový článok ! :D
    Na mojom blogu sa môžete zapojiť do letného knižného HOPU a potom sa zapojiť aj do ostatných hopov. Veľa šťastia ;) http://pareidolicgirl.blogspot.sk/2014/08/letny-knizny-hop-2014.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to máš môj obdiv! :D Ja som nemala toľko strpenia :D Ďakujeme! Sme radi, že sa ti páči :) GFC som už pridala a do tvojho letného hopu som sa zapojila už v piatok, keď som proste zbadala o čo sa súťaží, tak som jednoducho musela vyplniť formulár :D

      Odstrániť