Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Michelle Hodkin Čo sa stalo Mare Dyerovej?

by - augusta 05, 2014


Autor: Michelle Hodkin
Názov: Čo sa stalo Mare Dyerovej?
Originál: The Unbecoming of Mara Dyer
Pokračovanie: Trilógia
Žáner: YA/ paranormal
Mara Dyerová neverí, že by jej život mohol byť ešte viac zamotaný. Nielenže si vôbec nepamätá, ako sa dostala do nemocnice, kde sa práve prebrala, ale nevie nič ani o nehode, pri ktorej zomreli jej najlepší priatelia a frajer. Mare sa však takmer nič nestalo. Lekári sa domnievajú, že nový začiatok v novom meste pre ňu bude tým najlepším riešením, a spomienky tak môžu pomaly vyplávať na povrch. Marin nový život sa však stále viac komplikuje.
Tváre mŕtvych priateľov má pred očami denno-denne. A potom... zrazu...vidí aj smrť ľudí naokolo iba chvíľu pred tým, než sa to stane. Je jej jasné, že sa asi zbláznila. A keď si je už istá, že to ani nemôže byť horšie, Noah Shaw, najkrajší chlapec, akého kedy videla, ju odmieta nechať na pokoji... Čo má vlastne za lubom?


Na knihu Čo sa stalo Mare Dyerovej? som čítala jednu kladnú recenziu za druhou a ja som sa nevedela dočkať kedy si  ju konečne zaobstarám. A keď nakoniec nastal ten deň D a ja som ju konečne začala čítať, tak ma táto neuveriteľná kniha strhla so sebou, hneď na začiatku.

Autorka vymyslela zaujímavý, pútavý a neuveriteľný príbeh, ktorý ma okúzlil už od prvej strany. Mara ma fascinovala nielen svojou schopnosťou, ale aj povahou a tým ako sa snažila samu presvedčiť, že chlapcovi, čo je jej viac podobný než by si myslela,  cíti niečo viac ako nenávisť. Hoci všetci vieme ako sa to skončí. Veď kto by už odolal úžasnému Noahovi? :D
Táto kniha mi spôsobila zimomriavky po chrbte a každou stranou som sa bola stále viac a viac zamotaná do tej spleti záhadnosti, ktorú autorka vytvorila.
Situácie, ktorými si to dievča prešlo by mňa už dávno dostali na psychiatrickú liečebňu, kde by ma museli dopovať práškami.

Mara je jedna veľká záhada. Nikto presne nevie, čo sa presne stalo v tej zrútenej budove. Ani ona sama. A to je na tom zaujímavé.  Maru by som prirovnala k jednému veľkému puzzle. (Ja viem čudné prirovnanie :D ). Na začiatku do seba nič nezapadá, ale čím viac stránok knihy máte za sebou tým viac vám dáva všetko zmysel, no aj tak sa stále objavujú kúsky, ktoré nikde nepatria, nebodaj nové informácie, ktoré vás privádzajú k šialenstvu. A to mňa trochu znepokojovalo, pretože tie kúsky/informácie boli akurát tie najdôležitejšie. A na to tu bol neodolateľný Noah, chlapec so zaujímavou zbierkou kníh, pomáhal Mare, bez toho aby o tom sám vedel. Už len tým, že bol, tak jej bol veľkou oporou. Obidve postavy boli naozaj dobre premyslené a spracované. A skvelo sa dopĺňali! Vedľajšie postavy boli tiež veľmi dobre spracované a od nich sa vyvíjali aj situácie, ktorými si Mara musela poradiť. Ak by sa jedna z vedľajších postáv rozhodla inak časť príbehu by mal určite iný spád. Takže vedľajšie postavy hrali v tejto knihe veľmi dôležitú úlohu.


Od tejto knihy som čakala naozaj veľa, ale ona mi dala oveľa viac než som čakala. Ani vo snoch by som si nepomyslela, že to bude takéto fantastické! Jediné čo by som autorke vytkla je ten hrozný otvorený koniec, ktorý si pre nás pripravila. Akože vážne? To vôbec si neuvedomuje čo nám s tým koncom spôsobila?  Nikdy som si nemyslela, že mi môže spôsobiť taká „obyčajná“ vec ako koniec knihy infarkt. Neverila som vlastným očiam, keď som otočila s nádejou na ďalšiu stranu a tam ma čakal nápis: koniec prvej časti.
Najprv som si myslela, že mi chýba strana alebo také niečo, ale nie. Ono to vážne malo taký hrozný koniec, že sa mi chcelo plakať.
Úprimne viem si túto knihu predstaviť ako film či seriál. Moju maličkosť by to náramne potešilo, avšak na teraz mi zostáva čakať kedy si konečne kúpim pokračovanie, pretože ak si ho do dvoch
mesiacov nezoženiem za isto skolabujem. 

You May Also Like

5 komentárov

  1. Musím říct, že jsi mě docela nalákala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To som rada :) Určite nebudeš ľutovať, ak si ju prečítaš :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Počkaj keď dočítaš dvojku :d potom sa až priprav na kolabovanie :D a rátaj s tým,ž e v novembri ešte len vychádza trojka v anglitčine a že skôr sa im na preklad nedostane :D takže... potom ti budem môcť povedať, že vitaj v klube :D
    A PS. Strašne pekný blog :) len si uprav to overenie na komentároch, je to také rýchlejšie potom na pridávanie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, ak sa mám pripravovať na kolabovanie, tak potom sa trojky ani nedožijem :D
      Ďakujem :D A už som to napravila, dúfam, že je to už v poriadku :D

      Odstrániť
    2. V pohode :D ono časom si zvykneš :D ver mi, viem to :D vlastná skúsenosť :D

      Odstrániť