Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Krásna katastrofa alebo Ako Nata dostala cukrovku!

by - mája 13, 2015


Autor: Jamie McGuireová
Názov: Krásna katastrofa
Originál: Beutiful Disaster
Žáner: New Adult


JE TO KAMARÁTSTVO S NEPLÁNOVANÝMI DÔSLEDKAMI, KRÁTKODOBÉ VZPLANUTIE ALEBO LÁSKA? 
ABBY ABERNATHYOVÁ začína navštevovať vysokú školu ďaleko od svojho rodného mesta, aby zabudla na minulosť. Uteká pred rodinou, ktorá jej vinou alkoholu a hazardných hier urobila zo života peklo, a usiluje sa byt príkladnou študentkou.
TRAVIS MADDOX má prezývku Besný pes a na štúdium si zarába ilegálnymi pästnými súbojmi - samozrejme, bez rukavíc. Má povesť najväčšieho zvodcu žien na univerzite. Je to presne ten typ, akému by sa Abby mala zďaleka vyhnúť, ak nechce spadnúť do pasce svojho starého života.
TRAVIS A ABBY sa navzájom priťahujú, ale presviedčajú okolie aj jeden druhého, že z ich priateľstva nikdy nevznikne milenecký vzťah. Potom však Abby prehrá stávku, a tak musí mesiac bývať s Travisom v jeho byte. Vášeň sa už nedá maskovať priateľstvom.


Láska maskovaná kamarátstvom je starý dobrý trik a Jamie McGuierová sa ho rozhodla využiť.

Kto by už nepoznal Jamie a jej debut Krásna katastrofa, ktorá mala vo svete veľký úspech? Abby, dievča, čo sa rozhodlo odolávať, ale márne. A Travis, ktorý ju zahrňoval svojou nehynúcou láskou, až ma to skoro zabilo.

Jamie vytvorila dve postavy, ktoré boli odlišné, no zároveň podobné. Abby a Travis boli ako živelná pohroma, ktorá znamená skazu a záhubu. A poviem vám tí dvaja spolu to nikdy nič dobré neveštilo. A keď boli od seba, tak to bolo ešte horšie....

Abby bola až príliš posadnutá svojou minulosťou, ktorú videla v Travisovi. A hoci tá podobnosť bola minimálna ona ju vedela tak zveličiť, že sama si spôsobovala po celý čas muky. Bola nerozhodná a absolútne netušila, čo od svojho života, s nepeknou minulosťou ,vlastne chce.
Travis zas bol posadnutý s Abby. Neviem, čo je horšie, keď sa chlapec tvári, že ste mu ľahostajná alebo keď vám ledva dá dýchať. Jednoducho Travis lipol na Abby, až som to považovala za choré. Na niektorých miestach to bolo prehnané a ja som mala pocit, žeby Travis mal vyhľadať odbornú pomoc, pretože v niektorých prípadoch sa správal ako totálny somár. Netuším, kde tí dvaja boli, keď Boh rozdával rozum, ale určite neboli v blízkosti, pretože keby tieto dve postavy uvažovali normálne a s každej malej prekážky, ktorá im strpčovala život neurobili problém hodného celého sveta, tak vývoj príbehu by prebehol o trochu rýchlejšie, kniha by nemala 373 strán, ale možno len 250 a ja by som nemusela prevracať ustavične očami a trhať si vlasy. A podľa mňa tých 250 strán by úplne stačilo.

Vďaka Bohu za vedľajšie postavy. America, najlepšia kamarátka Abby, ktorá na rozdiel od nej aj mala niečo v hlave a Shepley, ktorý je nielen Travisov najlepší kamarát, ale aj bratranec a na správaní by ste si to ledva všimli. Americin a Shepov vývin vzťahu mi prišiel oveľa zaujímavejší a aj sympatickejší ako Abbin a Travisov. Oveľa viac som si užívala čítanie, keď tí dvaja sa objavili na scéne. Bolo to také iné a hlavne oveľa normálnejšie a hlavne bez tej otrasnej prezývky Holubička! Grrrrr!
A samozrejme Travisova rodina bola tiež veľkým plusom. Takí milí pokroví hráči, ktorí sú proste ňuňu! :3  Možno miestami hrôzostrašní, ale zlatí. Len dúfam, že Travisovi bratia nebudú tak posadnutí so svojimi polovičkami.... Ale sú bratia, takže... Nieeee! 

Jamie má naozaj veľmi príjemný a aj celkom vtipný štýl písania, čo knihu pekne pozdvihlo, ale aj tak nechápem ako mohla táto prehnane sladká kniha zožať až taký mega úspech. Nechápte ma zle. Ono to nebolo až také ako som očakávala a hlavne teraz odstupom času, keď som si knihu znova prečítala, som si uvedomila, že ešte pár strán na viac a mám cukrovku a polovicu nervov v ťahu, čo mám tak i tak. Ale priznám sa, že možno si ju ľudia obľúbili preto, že je celkom vtipná. Priznám sa, že niekedy som bola aj ja vyškerená ako slniečko, až ma z toho boleli líca. Alebo jednoducho ich dostal Travis Maddox......

Krásna Katastrofa je kniha pre romantikov. Sladké reči a vypatlaní hlavní hrdinovia (bez urážky). Ak si myslíte, že kniha by vás znervózňovala už len tým, že sa tam hrdinovia v prvej polovici nahovárajú, že medzi nimi nič nebude (čo ja celkom zábavné, pretože vy viete svoje)  a potom v druhej polovici sa v kuse rozchádzajú a schádzajú, tak sa jej vyhýbajte oblúkom a peniaze si radšej ušetrite na niečo akčnejšie, bez akýchkoľvek romantických rečičiek. Ale ak zas milujete slovné prejavy: „Milujem ťa!“ či „Som do teba zaľúbená tak totálne a beznádejne, ako sa len dá. (str.231/2 odstavec/posledná veta), tak neváhajte a kupujte! Len pamätajte, že ja som vás varovala.

You May Also Like

6 komentárov

  1. Ja som tú knihu čítala tak pred dvoma rokmi a fakt sa mi páčila. Obávam sa však,že teraz by na tom bola o moc horšie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď som ju čítala po prvýkrát bolo to... v pohode, až na pár detailov, ale teraz na druhý raz.... Hnevalo ma takmer všetko :D

      Odstrániť
  2. Tohle je moje takové docela guilty pleasure... já byla z knihy absolutně unešená, i když teď ani nechápu proč, a Travis, kterého jsem bezmezně milovala, mi taky přijde s odstupem času nemocný na hlavu, a bojím se přečíst si knihu znovu, že si ji naprosto znechutím :D Ale America a Shepley byli fakt skvělí, aj Maddoxovic kluci :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak podľa mňa polovica ľudí, čo to čítali boli z knihy unesení a až postupom času si začali uvedmovať Travisovu posadnutosť s Abby :D
      America a Shepley boli viac než skvelí :D A o Maddoxovcoch ani nehovorím :3

      Odstrániť
  3. Takových knížek znám :D ... klišoidní příběhy, ve kterých víte, že ti dva se prostě DAJÍ DOHROMADY i když to sami popírají... :D

    Na Wattpadu jsem toho častou svědkyní a nějak to nemusím :/ :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Takých kníh je veľmi veľa a všade sa nielen rieši to isté, ale ešte aj takmer rovnaké vety sú tam :D No hrôza :D
      A o Wattpade sa nevyjadrujem :D Tam bežne chytám "cukrový záchvat" :D

      Odstrániť