Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Šepotání alebo Krajina zázrakov, ktorú by ste deťom nečítali

by - mája 05, 2015


Autor: A.G. Howardová
Názov: Šepotání
Originál: Splintered
Diel: 1/3
Žáner: YA, fantasy,...
Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který připravil o rozum už její matku. Pocházejí totiž z rodiny Alice Liddelové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět.

Když se matčin stav zhorší, nemůže Alyssa už svoje dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fascinujících pohádkách, které zná z dětství, je pravdy víc, než by se mohlo zdát. Vydá se na útěk, který zavinila už kdysi dávno právě Alice. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponuřejší, než jak ji zná z knížek, a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morpheus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?



Nikdy som Alicu v krajine zázrakov nečítala a úprimne ani sa nechystám. Nikdy ma to nelákalo a mám pocit, že ma to lákať ani nebude. Videla som film a to mi stačilo, mimochodom tiež ma to nebavilo, až tak ako som si myslela. Absolútne som netušila, že Šepotáni bude takou skvelou hororovou verziou tejto u detí  veľmi obľúbenej rozprávky.

Neviem, či si takéto prerozprávačky známych rozprávok vyberám naschvál alebo je to len obyčajná zhoda náhod, ale určite autori takýchto kníh lipnú na niečom, čo im otvára myseľ k novým možnostiam a čo by mali ponúknuť aj iným autorom, ktorým kreativita niekedy chýba. Určite čitatelia by sa potešili. To čo niektorí vytvárajú je neskutočné!

Aktuálne sa brodím teraz knihou Creul Beuty, ktorá je tiež takou verziou Krásky a zvieraťa, ďalej tu máme Mesačné kroniky, ktoré sú tiež inšpirované klasickými rozprávkami, na ktorých sme vyrastali a ktoré tvoria súčasť nášho detstva, a na ktoré sa chystáme s Timi už poriadne dlho. Ale na dobré sa čaká. Tak dúfajme....

Ale naspäť k Šepotání. Určite by ste ju svojím mladším súrodencom nečítali a takisto by ste túto knihu neodporučili deťom, ktorý majú menej než 12 rokov. Teda ak ich nechcete mať potom v noci nasáčkovaných u seba v posteli, pretože by sa báli, že ich zožerú kvety, kým by spali.

Knihou nás sprevádza Alyssa, ktorá sa niekedy správa naozaj čudne-bláznivo, pretože, ktorý normálny človek chytá, zabíja a napichuje  motýle, z ktorých vytvára mozaiku,  alebo skôr umenie. Je to čudný koníček, ale rozhodne zaujímavý. Nie je to najlepšie hrdinka, ktorá vás ohúri alebo niečo podobné, ale je to hrdinka, ktorá ak si to v nasledujúcich častiach nepokazí, tak bude rozhodne patriť k tým zaujímavejším. Jediné čo vás na nej môže vytáčať je nerozhodnosť. Presne tak! Kniha obsahuje (ne)komplikovaný trojuholník lásky. Ako je to zvykom, hlavná hrdinka sa topí vo svojich pocitoch a zmieta sa vo svojich myšlienkach.  Pretože málokedy sa stáva, aby sa neobjavili dvaja chlapci, ktorí bojujú o srdce hl. hrdinky, ktorá sa nevie rozhodnúť. A potom to zvyčajne ide dolu z kopca, pretože hlavný problém celej knihy sa tlačí do úzadia vďaka tej nekomplikovanej láske.

Ďakujem Bohu, že aspoň tu sa to nestalo. Áno, Alyssa sa nevedela rozhodnúť, alebo ešte stále nevie presne, čo chce, ale aspoň v jedno mala jasno- teda aspoň mne to tak prišlo.

Neznášam trojuholníky a vždy, ale naozaj vždy mám svojho favorita! Ale tu som akosi do konca knihy nevedela komu by som mala držať stranu. Ľudský človek Zachariáš? Alebo motýlí muž Morfeus, ktorý je o niečo zaujímavejší ako  Zach? Až na konci knihy som prišla na to koho mám radšej. A Morfeus mi príde viac cool, ak ma chápete. Tajomný a hlavne prešibaný týpek s modrými vlasmi, ktorý je miestami pokrytecký a zlý? Takých ja milujem! A ešte k tomu má krídla! Hotový motýlí muž! No, nemilujte ho! :D

Zach je len obyčajný smrteľník, ktorý nebol nijak extra výnimočný, možno aj bol, ale jeho čaro na mňa účinkovalo len krátkodobo a chvíľkodobo, a hlavne jeho piercing v pere, čo ma nútilo si vždy spomenúť na Luka Hemmingsa, mu pridal body obľúbenosti. :D  Takže vďaka piercingu mal plusové body najviac, lenže na okrídleného Morfeusa jednoducho nemá, aj keby sa na hlavu postavil!

Kniha sa možno niektorým bude zdať zo začiatku nudná, ale mňa uchvátila. Nikdy som si nemyslela, že môže niečo takéto vzniknúť. Neskutočné! Autorka na nás nevyblafne hneď toľko informácií, ale pomaly nás zoznamuje s Alysson a až potom s krajinou zázrakov, a aj tam to má pomalý rozbeh, ktorý nás zoznamuje s novými pravidlami a novými postavami.

Kapitoly sú dlhé-spravidla jedna kapitola má takmer dvadsať strán a na tých dvadsiatych stranách sa stále niečo deje. Buď sa dozvedáme minulosť Alici alebo Alyssi. Možno to niekedy je trochu komplikované, ale konečné rozuzlenie mi prišlo jednoducho skvelé. Ja osobne som radšej ani netipovala, čo sa bude diať v ďalšej kapitole a nie to ešte hádať, aký bude koniec knihy. A úprimne nesmierne sa teším na pokračovanie, pretože Krajina zázrakov pre istotu teraz zavíta k Alyssi. Tak kto by sa netešil? Už teraz to znie geniálne! A ak si autorka pri písaní pokračovania niečo opäť šňupla, tak ja vás dopredu varujem, že tú šialenú jazdu neprežijem! Už toto som mala na mále. :D

You May Also Like

0 komentárov