Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Osud alebo maminkine peniaze, ktoré mohli mať aj lepší osud

by - mája 28, 2015


Autor: Alyson Noel
Názov: Hľadači duší: Osud
Originál: The Soul Seekers-Fated
Diel: 1/4
Žáner: YA, fantasy
Daire Santosová asi nemá všetkých päť pokope. Posmievajú sa jej havrany, prenasledujú ju zvláštne žiariaci ľudia, čas sa okolo nej bez varovania zastavuje a v snoch ju máta neuveriteľne nádherný chlapec s nebesky modrými očami. Dairina matka sa bojí o mentálne zdravie svojej dcéry, a tak ju posiela k starej mame, ktorú nikdy v živote nestretla. K žene, ktorá v jej predstavách a snoch rozozná volanie jej osudu. Daire je totiž Hľadačka duší, dokáže prechádzať svetom živých i mŕtvych. V zabudnutej dedine v Novom Mexiku sa Daire vydáva na cestu za svojím mystickým dedičstvom. Celý jej svet sa otriasa, keď stretne Dacea – chlapca zo svojich snov. A je len na Daire, aby zistila, či je Dace ten, s ktorým ju spojil osud, alebo je spojencom nepriateľa, ktorého je jej súdené zničiť.

Takmer 500 stranová kniha a ja som čakala oveľa viac akcie a minimum hluchých miest. Ale poďme pekne poporiadku.

Hlavná hrdinka Diare, typická šestnásťročná trochu rozmaznávaná  životom, sa život rúti pomaly pred očami, mi liezla na začiatku, tak na nervy, že sa mi miestami zvýšil krvný tlak.
Čakala som rýchly spád a kopu akcie na začiatok, dostala som rozťahaný nudný začiatok s čím by som sa ešte vedela zmieriť, ale autorka sa toho po celý čas držala. Keď prišla prvá akcia myslela som si, že konečne sa to dá do pohybu, lenže namiesto toho sa to vrátilo späť do toho nudného "stereotypu".

Ako som spomínala, tak Daire mi liezla na mozog. Nesadla mi a to vo všetkých smeroch. Miestami otravná a inokedy až príliš nechápavá. Našťastie miestami nebola až taká nerozhodná, takže má u mňa bezvýznamný plusový bodík.

A aká kniha by to bola bez milostného trojuholníka, ktorý nám má okoreniť celý príbeh? No, predsa také niečo by sme ani nemohli dopustiť, takže nebudem sa tu rozčuľovať ešte nad tými dvoma...

Doslova vám stačí vedieť, že jeden z nich bol milý, zlatý, slušný a druhý bol zvrátený, chorý miestami nechutný, až tak, že nakoniec som si jeho obľúbila viac ako toho normálneho....
To, že ktorý je ktorý nechám na vás, teda ak by ste chceli knihu čítať, tak vám nechcem spoilerovať, ale úprimne túto knihu som čítala asi mesiac dva dozadu a mne sa mená už vytrácajú z pamäti, z jedného dôvodu: Nezaujalo ma to, až tak ako nádherná obálka, ktorá je taká úžasná, že sa s ňou v kuse všade chválim, ale o čom je radšej nehovorím, pretože by som sa rozčuľovala, a to je predsa zbytočné. A ja už na to nemám nervy....

Nápad to bol určite zaujímavý, hlavne to čáry-máry, začiatok knihy, teda ešte ten začiatok, než nás autorka zasvätila do príbehu nás oboznámila so spirituálnymi zvieratami, v ktorom som sa trochu strácala a bolo to pre mňa dosť nezáživné. Škoda, že autorka vytvorila takú postavu akú vytvorila, príbeh sa ťahal a celé to pre mňa bolo menšie utrpenie. Ak by hl. hrdinka mala rozum, Ok toto bolo kruté, iné zmýšľanie bolo by to určite o niečom inom.
A najlepšie na tom celé je to, že čakáte kedy sa konečne všetko vyrieši, a aj tak z toho zostanete dutý ako poleno. Niektoré knihy, ktoré sú zahalené s tým známym rúškom tajomna sú zaujímavejšie než tie iné, ale toto bol presne ten typ knihy, kde keď na vás autorka vybafne ohromujúcu pravdu, tak vy len kývnete hlavou alebo zatiahnete falošné "Ahaaa", pretože vás to absolútne nezaujíma, čo sa ešte stane, a ani vtedy, keď ide o život.

Možno autorka má v sebe nejaké čaro, ktoré ostatní vnímajú a ohúrilo ich, ale mňa to jednoducho obišlo. A mám pocit, že ak vyjde vôbec pokračovanie, tak si to kúpim už len kvôli tej obálke, čo je vlastne plytvanie peniazmi, ale musíte uznať, že vyzerajú úžasne, a keď sa dá dole ten prebal. OMG! A už vôbec nechcem začať čítať jej sériu Nesmrteľní, pretože by som to neprežila a ešte k tomu to má neviem koľko častí. No, nie ďakujem!


You May Also Like

2 komentárov

  1. No, si mi teraz dala, ja som ju včera dovliekla z knižnice. Teraz neviem, či sa mám začať báť, alebo ju rovno odniesť späť :-D
    http://kmkbookworld.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Daj jej šancu, možno na ňu budeš mať iný názor ako ja :D

      Odstrániť