Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Hostiteľ alebo "Meyerová? Po upíroch už nikdy viac!" Tak asi....

by - septembra 04, 2015


Autor: Stephenie Meyerová
Názov: Hostiteľ
Originál: The Host
Diel: 1
Žáner: fantasy, thriller
Anotácia:Melanie Stryderová odmieta opustiť svet. Náš svet sa stal terčom invázie neviditeľných nepriateľov. Ľudia sa stali hostiteľmi týchto votrelcov. Prišli o mysle, zatiaľ čo ich ľudské telá zostali nedotknuté a bez očividných zmien pokračujú v živote. Väčšina ľudstva podľahla. Melanie, jedna z posledných „divých“ ľudských bytostí, ktoré prežili, sa dostane do zajatia a je presvedčená, že to znamená jej koniec. Pútničku, votreleckú „dušu“, ktorú vložia do Melaninho tela, varujú pred nebezpečenstvami, ktoré predstavuje život vo vnútri ľudského tela: pred ťažko zvládnuteľnými emóciami, presýtenými zmyslami, priveľmi živými spomienkami. Na jednu z ťažkostí však Pútnička nebola pripravená vôbec: bývalá obyvateľka jej tela odmieta vzdať sa vlastníctva svojej mysle. Pútnička pátra v Melaniných myšlienkach a dúfa, že sa dopracuje až k príčinám pretrvávajúceho odporu, ktorý im ľudia jednostaj kladú. Namiesto toho však Melanie zaplní myseľ Pútničky predstavami muža, ktorého Melanie miluje – Jareda, človeka, ktorý žije kdesi v úkryte. Pútnička nie je schopná vyslobodiť sa z objatia túžob svojho tela a začína túžiť po mužovi, ktorého – ako jej káže jej úloha – má odhaliť. Sily, ktoré sú mimo nich, nakoniec premenia Pútničku a Melanie na nedobrovoľných spojencov. Spolu aj podniknú nebezpečné a neisté pátranie po mužovi, ktorého obe milujú.



Kde bolo tom bolo, bolo raz jedno dievča a bola raz jedna upírska séria menom Twilight. A to dievča Twilight milovalo. Prvú časť malo prečítanú aspoň osemkrát a aj tak malo pocit, že jakživ lepšiu knihu nečítala. Po čase sa však v knižnici zlí ľudia rozhodli, že jej nedajú šancu prečítať si posledné dve knihy zo série, a tak bola odkázaná na recenzie a názory druhých, ktoré jej otvorili oči a uvedomila sa, že od Stephenie Meyer už nechce nič nikdy čítať. A o pár rokov vďaka kúzelnej seriálovej maniačke menom Timi, ktorá ju sprevádza životom sa do jej rúk dostala kniha Hostiteľ, pričom si kníhkupectvo zarobilo o 2 € viac. Koniec rozprávky.

Stručný príbeh ako som prišla k Hostiteľovi, hoci som už nič od Meyerovej čítať nechcela. A hľa, hádajte kto si prečítal Hostiteľa?  Ja!
A dopredu sa priznám, že som knihe nechcela dať na GR viac ako tri hviezdičky, ale viete na čom som prišla? Že Meyerová sa sakra prekonala, pretože ako som už písala na GR, tak nechce sa mi veriť, že táto žena napísala Twilight. Toto bolo wauuuuuu! Zamilovala som si túto knihu!!!!

Síce začiatok bol teda poriadne mätúci, čo ma samozrejme miatlo a knihu som si nemohla dovoliť čítať v noci nebodaj nad ránom, ale po dvoch možno troch kapitolách som na celý systém fungovania prišla! Ten pocit hrdosti bol viac než upokojujúci, pretože pri predstave, že kniha bude celá taká mätúca ma nejako neupokojovalo.  Ale potom.... Zaujalo ma to! Oveľa viac než som si myslela. Jedinú knihu o mimozemšťanoch, čo som čítala bola Piata vlna, (mimochodom videli ste ten trailer? Až mi zimomriavky vyskočili. :D ) ale to tu bolo prepracované, premyslené a pre mňa hlavne geniálne! Bude vám trvať, kým sa začítate, kým prídete na ten princíp, kým si na ten svet zvyknete, ale ono to stojí za to. A každou stranou to pre mňa bolo stále lepšie a lepšie, aj keď kniha je veľmi, ale veľmi hrubá! Nikde ma to nenudilo, síce len zo začiatku, kým ma to miatlo. Jednoducho v tejto knihe sa nachádza takmer všetko. Od napätie až po šibnutosť či smrť.

Rozdvojená osobnosť, ktorá je v knihe zakomponovaná je geniálna! Melanie a Wanda- jedno telo dve duše, ktoré sú absolútne odlišné. Mierumilovné stvorenie Wanda v tele agresívnej Melanie-geniálne, geniálne, geniálne! Ich rozhovory boli miestami vtipné a o hádkach nehovoriac.  Pre mňa určite tá najlepšie ženská dvojica. Páčil sa mi celý ten vzťah medzi nimi, ktorý sa po čase z Melaninej nenávisti a Wandinho strachu vyvinul.
A samozrejme, aby to nebolo iba tak primitívne komplikované treba to skomplikovať ešte viac! Preto tu máme Jareda a Iana. A verte mi nič nie je komplikovanejšie, keď sa do príbehu zakomponuje láska, hlavne, ak sa jedná o takúto komplikovanú knihu. A ešte si aj vyberajte medzi Jaredom a Ianom, hoci Ian je ľudskejší, ale Jared je Jared, aj keď bol viac agresívny.
A aby toho nebolo málo vystupuje tu k tomu aj kopu ďalších postáv, ktoré sa v knihe špacírujú a mne osobne to zvyčajne vadí. Ale! Tu mi to nevadilo. Keď sa napríklad objavil strýko Jeb, tak som sa vždy potešila, pretože on je jeden z vedľajších postáv, ktoré sú zaujímavé a poriadne vyšinuté. A celkom, niektoré postavy vedeli ku konci prekvapiť. 

Takmer po celý čas som si dávala otázku, že ak sa jej Twilight prisníval-
teda tá časť na lúke, ak to nebola tá časť, tak sa ospravedlňujem, tak potom ako dostala nápad na Hostiteľa? 
Btw všimli ste si záľubu Meyerovej, že vždy z krvilačných beštií urobí mierumilovné stvorenia? :D  



You May Also Like

4 komentárov

  1. Anooo, Hostiteľ je úžasný! ♥ Nech si vraví kto chce čo chce. A keď sa ti raz Twilight páčil, nevidím dôvod prečo by sa ti nemal páčiť aj teraz, len preto, že niekto naňho nadáva! Veď si len spomeň ako sa ti páčil, a akú si mala radosť z toho čítania! Je úplne nepodstatné aké chyby ten príbeh možno má... ty si mala z čítania radosť a To je podstatné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je! :3
      Problém je v tom, že keď som čítala Twilight mala som možno dvanásť rokov, možno menej a pokračovnie som čítala asi menším polročným odstupom, možno ročným, nehvoriac o tom, že keď som sa poriadne zamyslela nad "chybami" tej knihy, na ktoré sa ostatní sťažovali, tak som si uvedomila, že majú pravdu. Som strašne ľahko ovplivniteľný človek. :D Nuž, možno raz dočítam aj posledné dve knihy, ale mierumilovní upíri ma už dávno nelákajú....

      Odstrániť
  2. Najprv k tej Piatej vlne, trailer som videla a bol dosť brutálny, takže sa na to teším a dúfam, že film bude aj v našich kinách.
    Hostiteľ je pecková kniha, fakt originálna, ale tak mňa bavil aj Twilight. Vlastne dosť ľudí aj v čítaní naštartoval, to bola vtedy aj u nás v triede taká mánia a moje knihy teraz vyzerajú ako šaláty, lebo si to každý požičiaval. Mne sa páčila aj film Hostiteľ. Neporovnávam to s knihou, to sa často ani nedá, ale získal si ma a keď mám zlú náladu, občas si ho aj kuknem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja to tiež dúfam, pretože rada by som ho videla vtedy, keď aj ostatní.
      Hostiteľ je jednoducho geniálny a vyhupol sa medzi moje obľúbené knihy, v budúcnosti si dám určite re-reading. Film som ešte nevidela, ale chystám sa a verím, že nesklame :)

      Odstrániť