Používa službu Blogger.

Advertisement

About Me

Prvá strieborná kniha snov alebo keď sny sú až príliš živé

by - septembra 20, 2015

Autor: Kerstin Gierová
Názov: Prvá strieborná kniha snov
Originál:Diel:  1/3
Žáner: Fantasy
Anotácia: Liv Silberovej sa po presťahovaní do nového mesta sníva podivný sen, v ktorom stretne štyroch chalanov zo svojej novej školy. Pozoruje ich pri temnom magickom rituáli, až sa náhodou ocitá priamo uprostred obradu. Chalani si ju druhý deň pamätajú zo sna a aj Liv sa od tejto chvíle začnú snívať zvláštne sny, ktoré sa zdajú byť také skutočné...

Kerstin Gierová a jej séria Drahokamy je celkom obľúbená a ja som jedna z mála z tých, ktorí tú sériu zatiaľ nečítali. Zvyčajne sa vyhováram na to, že som videla film a ten sa mi páčil, ale nie som si istá s knihou, čo je samozrejme blbosť, pretože som sa obávala najmä toho, že ak autorka je z Nemecka, tak mi jej štýl nesadne. Jednoducho som zblbnutá Američanmi a ich knihami. Lenže potom prišiel zvrat a hádajte čo sa stalo? Dostala sa mi do rúk Prvá strieborná kniha snov a po pár stranách a uštipačných poznámok som si uvedomila, že Kerstin má sakra skvelú predstavivosť, úžasný štýl písania, a že dokázala vytvoriť neuveriteľné postavy, ktoré sršia humorom alebo sú samá záhada. Dokonca som si párkrát povedala, že možno ju zaradím medzi mojich obľúbených autorov.  A vážne od toho nemá ďaleko, aby sa k nim dostala.

Prvá strieborná kniha snov (Silber, #1)
Vytvorila hrdinku, ktorá mala pätnásť rokov a správala sa presne, tak akoby ste do nej očakávali. Nebola prehnane dospelá a ani detinská. Zvedavosť ňou lomcovala jedna radosť a vtipné poznámky alebo myšlienky sa objavovali na každej jednej strane. Liv sa jednoducho zaradila u mňa medzi hrdinky, ktoré sa rady rýpu vo veciach, do ktorých ich nič nie je a nič ich nedokáže, až tak prekvapiť, aby nedokázali normálne uvažovať (miestami). A viete, čo zbožňujem najviac na takých hrdinkách? Ich zvedavosť a odvahu, ktorá ich poháňa vpred. Možno to bude tým, že so sestrou nikdy nemali domov, v tom pravom zmysle slova a tým, že sa vždy sťahovali a že vždy sa museli prispôsobovať, ich obidve, tak nejako vyformovalo do takých osobností. Takže nie raz prežívali príchod do nového mesta, nástup do novej školy a nové zoznamovanie s novými spolužiakmi. A v tej novej škole sa zvyčajne vždy objavia dvaja chlapci a hrdinka sa potom zmieta vo svojich pocitoch, pričom sa hlavná myšlienka príbehu odsúva na druhú až tretiu koľaj... Ale ako hovorím zvyčajne... V tejto knihe sa to žiadne zvyčajne nekoná!

Pretože autorka sa rozhodla namiesto dvoch chlapcov obsadiť do príbehu štyroch a pritom to zariadila, tak že jeden z tých štyroch chlapcov má byť Livin budúci nevlastný brat Grayson, ktorý patrí do bandy najzbožňovanejších chlapcov na škole. A verte mi, že žiadna zakázaná láska tu nebude, pretože Liv a rozkošný Grayson sa správajú presne ako brat a sestra, až vám to niekedy vyčarí úsmev na tvári. Grayson je jednoducho zlatíčko, čo sa však nedá napríklad povedať o Arthurovi, ktorý bol niekedy trošku čudný. A síce to bol čudák na žiarlivého Jaspera jednoducho nemal.  Jasper bol žiarlivý týpek sršiaci vtipom (Safaládka :D ) a túto štvoricu uzatvára Henry, ktorý skrýva tie najväčšie tajomstvá, za to dám aj ruku do ohňa. Takže nemajte strach Liv a Grayson si spolu nezačnú a ani päťuholník lásky sa konať nebude, pretože autorka sa rozhodla pekne pohrať s postavami a s vašou fantáziou.

Sny sú jednoducho téma, kde máte vždy všetko dovolené a viete sa premeniť na čokoľvek a dokážete aj nemožné a autorka to vymyslela bravúrne. Pamätáte sa na rozpávku Monster s.r.o? (myslím, že sa to tak volalo) Tam malo každé jedno dieťa dvere do svojej izby a vďaka tým dverám sa vedeli dostať príšerky do ich izbičiek, kde ich potom strašili a z ich strachu (alebo plaču?) mali potom vo svojom mestečku energiu... Tak aj tu má každá jedna postava svoje dvere s nejakou charakteristickou vecou, za ktorými sa nachádza jeho sen.  Znie to dobre, že? A viete, čo je na tom skvelé? Že aj to dobré je!
Budem sa opakovať, ale Kerstin píše fantaticky! Jej predstavovosť je skvelá a príbeh vás pohltí, takže ak ste Prvú striebornú knihu snov ešte nečítali, tak to napravte. Pretože je to milé, pútavé a postavy sú skvelé! Aj keď ich tam je dosť, každá má svoju hlavnú črtu, podľa ktorej si zapamätáte ich mená, takže žiaden strach! Taktiež celý príbeh oživujú nielen tie úžasné sny, ale aj špeci-kecy blog, na ktorom sa objavujú zaujímavé články o žiakoch, ktorí chodia na rovnakú školu ako Liv, a samozrejme Liv sa objaví taktiež v niektorých článkoch-je to niečo na spôsob Gossip Girl. Nikto nevie, kto je Top Secret, proste len hádate, kto by sa za tým všetkým mohol skrývať spolu s hlavnou hrdinkou. A ja vám už teraz hovorím, že táto záhadná osoba možno poriadne zamieša karty v nasledujúcom diely, aspoň v to dúfam.

Tak šup šup! Nechajte sa uniesť snami,nechajte sa očariť fantáziou a hlavne prečítajte si ju!

You May Also Like

7 komentárov

  1. Mě se kniha moc líbila. jen nemám čas na další díl.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si ju zjavne budem musieť zas požičať alebo si ju možno kúpim zároveň s jednotkou, ale otázne je tiež, že kedy :D

      Odstrániť
  2. Kniha sa mi páčila, ale Rudá jako rubín je lepšia. :) Niečo mi tu chýbalo/prekážalo, ale neviem tak presne pomenovať čo... Asi že viac fandím Graysonovi. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja dúfam, že tento rok sa mi pošťastí a prečítam si Drahokamy, aspoň v to dúfam :D Grayson bol zlatíčko :3

      Odstrániť
  3. Ja by som strašne chcela aby bola ešte jedna časť. Je to moja najobľúbenejšia kniha a aj spisovateľka. (Safaládka :D:D:D:D)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nemohli by urobiť aj film???!!!
    To je naj mega kniha;D

    OdpovedaťOdstrániť